Na twee maanden, dat is nu 3 maanden geleden is een van onze katten (de kater) verdwenen. We hebben ze hier eigenlijk vrijwel direct naar buiten gelaten. Ons huis hier is een stuk kleiner dan ons NL huis was, en ze zijn erg mensgericht. Bovendien zijn onze wanden van karton en begonnen ze de boel hierbinnen te slopen, dus besloten we ze na een paar dagen naar buiten te laten. Deur open in het begin en ze liepen naar hartenlust in en uit. Ze genoten ook van het wildleven hier in Canada: we kregen dagelijks het wildleven op de stoep, zeg maar.
Ook 's nachts mochten ze naar buiten. Elke ochtend om 7 uur stonden ze weer op de stoep om te eten, net als in NL. Een paar weken later kwam onze huisraad en stond ons huisje vol met dozen wat best veel stress voor de katten gaf: ze gingen zelfs naar elkaar blazen! We hoorden van de hondenmensen in de buurt dat hier ook coyotes zitten en dat het beter is om de katten 's nachts binnen te houden (eigenlijk altijd binnen te houden). We lachten dat weg en geloofden niet dat onze katten, zelf geduchte jagers, zich door een coyote lieten opvreten.
Maar goed de kater is na 8 weken na aankomst wél verdwenen. Briefjes met foto's opgehangen, dagelijks de site van de SPCA bekijken en elke cyper die erop stond nagevraagd of het écht niet onze kat was (hij was eerder bij de SPCA gebracht waar ik hem heb opgehaald) en alle hondenmensen gevraagd uit te kijken.
Vandaag vond mijn man de verloren ziel terug. Maar... onze andere kat (zijn zusje) is het er niet mee eens. Poes zit nu opgesloten in de badkamer en te klagen en onze Wegloper loopt nu in de kamer rond. De Wegloper is erg afgevallen, maar zijn vacht ziet er goed uit, hij zou 3 maanden binnenkat geweest kunnen zijn en ook veel spieren zijn verloren. Hij lijkt keelpijn te hebben want hij gromt een beetje als hij spint. Of misschien heeft hij toch ergens (veel) pijn. Hij wil wel geaarid worden maar hij is niet meer zo stevig als voorheen.
Hoe kunnen we ze het beste weer aan elkaar laten wennen?
We willen ze nu eigenlijk een paar dagen samen binnen houden. Wat zouden jullie doen?
Het zijn nog steeds geen beste vrienden nog, maar het levert geen stress meer op.
Maar ik ben zelf natuurlijk ook serieus bezorgd.