mijn 1e Marans eitje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

mijn 1e Marans eitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 22:44

Vandaag het 1e Marans eitje geraapt *\o/* (wel niet zo donker bruin als op de foto; kleur wijkt wat af). Het rechter ei is van een Brahma.
(ik heb nu 3 patrijskleurige Brahma's, 1 wit Columbia Wyandotte kriel, 3 Marans zwart koperkleur + 1 Marans haan zwart koperkleur (die sinds 1 week kan kukelen :D ))

Afbeelding

In April geboren via broedmachine van Oom van mijn man. Halve land doorgereist om hier in het Zuiden van het land op te groeien en vandaag het 1e (hele :+ ) ei gevonden.
Van de week al een kapotgepikt en opgegeten ei in de wei gevonden...helaas. Aan de kleur wel al te zien dat het van de Marans was.
Jammer genoeg weten ze dus nog niet waar ze hun ei kwijt moeten en nog vervelender dat ze er al eens aan geproeft hebben. Als ze eenmaal in de gaten hebben dat ze die dingen kunnen opeten, dan blijven ze het natuurlijk doen.

Ik heb een extra hokje (transportport) in het kippenhok gezet met stro erin, want in het leghok zit een broedse Brahma. Waarschijnlijk durven ze daar niet bij te kruipen. Heb al eens een ei in de transportbox gelegd, maar ze snappen het nog niet zo goed geloof ik.
Ik heb hem ook maar weer weggehaald, want ik was bang dat ze me die ook kapot zouden pikken. Morgen een stenen ei kopen, dan kunnen ze het nog eens proberen kapot te pikken :))

Wilawander

Re: mijn 1e Marans eitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:15

Heb ook sinds kort er twee marans hennen bij maar nog geen eitje.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 21:43

En vandaag heb ik er dus weer 2 geraapt *\o/* . Eentje wel ongeveer zo donker als op de foto.

Ik vond vanmorgen 1 ei voor het kippenhok op de grond :+ .
Die heb ik opgeraapt en binnen in het kippenhok in de transportbox gelegd.
Vanavond lag er dus een Brahma ei en nog een donker ei bij :D .

Als nou eens die ene broedse Brahma van het leghok afging, dan durfden de Marans misschien ook het leghok in te kruipen. Dan kan ik tenminste van buiten het hok de eieren rapen in plaats van nu gebukt het kippenhok in te kruipen :D (we hebben een speelhuisje verbouwd tot kippenhok).