sjouk_L schreef:Rode oogjes is vaak wel albino, vooral als de staart ook roze ziet. Muizen hebben wel een vrij slechte regulatie van de lichaamswarmte, dus vinden ze het fijn als ze ergens in kunnen kruipen om het warm te houden. Vaak isoleert hooi dan niet helemaal genoeg.
Mijn muizen vinden het geweldig om oude kranten aan stukken te scheuren en daar een nest van te maken, stukjes fleece of andere stof doet het vaak ook goed. Hoewel sommigen daar ook allergisch voor kunnen zijn.
Mijn muizen vinden bix niet echt geweldig, dit laten ze staan. Bij mij krijgen ze nu granenmix en muesli van het paard. met verder soms een nootje of stukje kaas. Vooral walnoten vinden ze heerlijk.
een simpel klein bakje kan prima dienen als waterbakje, alleen wel vaak genoeg checken. verder houden ze ervan ergens op te kunnen klimmen en doet uiteindelijk een loopradje het ook goed. Mijn muisjes hebben een kleine versie van zo'n muizen drinkflesje.
Dankjewel voor de info!
Dus een stuk pagina krant kan ik er gewoon in doen? Is muizenvoer uit de dierenwinkel wel goed voor ze? Moet ik letten op het merk bijv.?
Deze zit steeds een beetje te knabbelen aan een bixje. Muesli is nog niet aangeraakt en de wortel en appel ook niet..
Heb der ook nog niet zien drinken.
Morgen zal ik, wanneer ik naar de dierenwinkel ga, wel even kijken voor allemaal leuk speelgoed 
Iemand enig idee hoeveel geld ik ongeveer mee moet nemen? Speeltjes en voer wil ik gaan halen. En als het mag een tweede muis en een bak. Als ik geen tweede muis mag dan doe ik hem denk ik weg.. Weet het nog niet zeker, dus een bak halen doe ik nog eventjes morgen niet.