Ervaringen met hondenpensions omgeving gelderland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Ervaringen met hondenpensions omgeving gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:20

Voor mijn 3 jarige hond ben ik opzoek naar een goed pension.

Wat ik belangrijk vind is dat de honden regelmatig naar buiten gaan en er goed gelet word op gezondheid etc.

Ik ben bij 2 pensions wezen kijken en ga vandaag bij een derde kijken, maar vind het erg lastig om te bepalen welk pension nou goed is voor mijn hond. Bij één van de pensions van gisteren had ik geen goed gevoel. Bij de tweede had ik wel een goed gevoel. Maar volgensmij maak ik het mezelf gewoon erg moeilijk omdat ik het moeilijk vind om mijn hond bij een vreemde achter te laten.

Wie heeft er ervaringen met pensions in de buurt van gelderland/flevoland?

kleinvosje

Re: Ervaringen met hondenpensions omgeving gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:20

Gelderland en Flevoland zijn groot, kun je iets specifieker zijn waar ongeveer?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:48

Ik weet niet of je hond makkelijk is met soortgenoten, zo ja dan is de hondenlogeerboerderij in Renswoude misschien wat voor je hond.
Daar zitten max. 25 honden in 1 groep samen in een grote woonkamer en groot weiland. en erg lieve mensen die voor ze zorgen.
Mijn GZS gaat er ook soms heen en is helemaal blij als we daar het erf op lopen.

Renswoude ligt in Gelderland (op de kaart gezien onder Barneveld) tegen provincie Utrecht aan.

http://www.logeerhonden.nl/

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:10

Omgeving Zeewolde/Biddinghuizen of Nijkerk/Amersfoort die richting op zeg maar :)

Barneveld/voorthuizen zou ook nog mogen of omgeving Nunspeet. Als ik een pension vind wat mij echt aanspreekt wil ik daar best een uur voor rijden bijv.

@jis

Bedankt voor je tip! Ik ga even kijken op de website

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:31

Ok! Ik breng onze hond al bijna 15 jaar naar de Veluwse Vallei bij Voorthuizen. Super fijn pension met groepen in leeftijdscategorieën. Ons oudje heeft het daar elke keer weer naar zijn zin!
Ze hebben alleen geen website, en ik weet niet of je bij de hokken mag kijken, die hebben wij ook nooit gezien. Weet wel dat de fam. van Vollenhoven (Koninklijk huis) hun honden daar ook brengt!

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:58

Ik heb je een PB gestuurd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:39

Aan pension hebben we goede ervaring met asiel voorthuizen aan de Schooneng. Het ziet er niet uit, erg oud maar de verzorging is echt goed. Het is een klein asiel/pension. Schone hokken, Aardige mensen en de honden komen er normaal weer van terug. en ook de prijs is heel aangenaam.

Mindere tot slechte ervaring met het pension in Veenendaal de Klomp langer geleden hond heeft zijn medicijnen niet gehad terwijl ze zeiden van wel. en recent de Ark in Harderwijk terwijl we daar eerder lang geleden goede ervaring hadden. We hebben twee lastigere honden en dat was geen probleem voor ze. Een nacht gebleven twee honden volledig overstuur voor dagen erna nog. We kwamen ze om elf uur halen, maar we moesten ze zelf gaan halen uit het hok omdat de honden doodsbang voor ze waren. in veel hokken lege drinkbakken, was voor een deel nog geen eten gegeven en heel veel onrustige gestreste honden.

Anders zou je asiel Hof van Ede in Ede kunnen proberen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:35

Karuna, wat leuk dat je die noemt, daar komt ons hondje vandaan! 14 jaar geleden opgehaald en nog steeds bij ons!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:41

Waar? Voorthuizen of Ede? voorthuizen is ons standaard asiel ongeveer. Onze heropvoeders komen daar rechtstreeks of via vandaan. Pension bevalt ook uitstekend. We hoeven ze nagenoeg nooit weg te brengen, hooguit een dag of drie a vier per jaar. Alleen omdat ze zo klein zijn is er in de standaard vakantie wisselweken lastig plek voor onze draken. In eerste instantie proberen ze nog een plekje te maken in de ziekenboeg maar als het echt te vol is is het niet goed voor onze twee. Levert teveel stress op en zeker Donja valt dan terug in haar oude gedrag dan.

Ede heb ik lang als vrijwilliger gewerkt op de asielafdeling, maar maakte ook wel de pensionhokken schoon. Ook kwam een van onze eerste tweedehands herders daarvandaan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:00

O sorry, Voorthuizen!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:02

Bedankt voor alle tips!

De logeerboerderij in Renswoude klinkt erg aantrekkelijk voor de hond, maar vind ik best wel prijzig.

De Ark is sowieso geen optie, ik kom daar vaak en het is gewoon te groot en er is teveel aanloop van mensen en dieren waardoor het daar eigenlijk altijd onrustig is.

Ik hou alle opties nog even open. Volgende week gaat mijn hond 2 nachtjes proefdraaien bij een pension in Hulshorst. Dit pension gaf mij het beste gevoel ( Van de 3 pensions die ik bezocht heb ). Mocht het daar allemaal goed gaan, dan hoef ik niet meer verder te zoeken. Is het niks dan ga ik gewoon weer verder met het bezoeken van pensions.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:40

Waarom niet particulier iemand, dus gewoon bij iemand thuis? Welk pension ga je in Hulshorst? Achter mijn huis zit dierenplezier.. hele mooie is dat!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 09:06

@ Mama Rianne

Was dit topic een beetje vergeten ;) Heb inmiddels een fijn pension in Dronten gevonden. Het pension in hulshorst heet de Gerelshoeve. Dierenplezier ken ik ook, maar die doen dagopvang en geen vakantieopvang helaas.

Bij iemand thuis zou natuurlijk kunnen, alleen heb ik dan liever dat het een bekend persoon is voor mij en mijn hond. En die mensen gaan zelf ook op vakantie..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:43

Super dat je iets naar wens gevonden hebt, fijne vakantie. :)