Kat samen cremeren met overleden eigenaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat samen cremeren met overleden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:28

Ik hoop dat dit topic op de juiste plek staat, anders: excuus.

Helaas is deze avond een familielid van mij overleden; het gaat om mijn oma. Mijn oma had al 12 jaar een kat, zij heeft het beestje al sinds het een kitten is. Mijn oma leefde in een kleine wereld en kat dus ook: heeft nog nooit van iemand anders eten gehad, is in al die jaren nog nooit langer dan een paar uurtjes zonder mijn oma geweest, had eigen dagritme en eigen slaapkamer. Verder is het beest werkelijk waar zwaar gestoord en extreem eenkennig: vliegt iedereen aan, behalve mijn oma. Verder springt hij met vier poten te gelijk op iedereen die hij niet kent af. Is ook niet zo gek, hij is gewoon niemand anders gewend.

Mijn oma lag sinds gisteren in het ziekenhuis en in de tussentijd heb ik hem eten gegeven, hij eet helaas niet. Verder is hij al wat ouder, veel te dik en duffe vacht. Al een tijdje niet gezond meer. Het is gewoon geen doen voor kat als hij nu weer op zoek moet naar een nieuw tehuis en bovendien is hij gewoon gevaarlijk, helemaal voor kinderen. Hij is ook niet bepaald klein. Kort maar krachtig: ik hoop dat de dierenarts hem in wil laten slapen. Omdat hij echt het maatje van mijn oma was, zouden ik en de rest van de familie het heel fijn vinden als hij samen bij oma in de kist mag tijdens de crematie.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Alvast bedankt.

Vjestagirl

Re: Kat samen cremeren met overleden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:29

Ik denk dat je dit eventjes moet overleggen met het betrokken crematorium.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:31

ik denk dat dit wel zou mogen hoor .....sterkte met alles !

NiKip

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het lijkt me wel een hele fijne oplossing.
Gecondoleerd en heel veel sterkte! :(:)

KM_Ris

Allereerst, gecondoleerd.
Normaal gesproken denk ik niet dat de DA zomaar een dier in laat slapen, maar als ik het zo lees heb je wel goede redenen.
Maar over dat samen in de kist, kun je misschien een uitvaartzorg over bellen/mailen.
ik kan ook wel voor je vragen aan mijn tante(werkt bij uitvaart).

Sterkte! :(:)

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:32

tijdje geleden heeft een bekende van me ook haar hondje ingeslapen , ze ging naar het buitenland en hond was ook eenkennig , oud en eigenlijk een beetje vals...ik weet er het fijne niet van maar weet wel dat hij ingeslapen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:50

Bedankt voor de reacties!
Ga het idd morgen aan uitvaartzorg vragen. Hoop zo dat de DA hem in wil slapen, zie geen andere oplossing.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:57

Als de DA het niet zou willen, zou ik er nog een andere DA naar laten kijken. DA's moeten ook realistisch zijn.....

Sterkte met het overlijden van je oma.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:03

Ten eerste gecondoleerd en sterkte!
Als ik me niet vergis mag een dier niet bij een mens gecremeerd worden. Ik geloof dat wel later bv de asbus er bij geplaatst mag woren als je oma na crematie begraven wordt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:05

Het inslapen is misschien niet zo'n probleem. Maar het samen met je oma cremeren denk ik wel. Wat je kunt doen is, als het niet mag, de kat bij een dierencrematorium laten cremeren en de as bij je oma's as in de urn doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:10

nynke55 schreef:
Het inslapen is misschien niet zo'n probleem. Maar het samen met je oma cremeren denk ik wel. Wat je kunt doen is, als het niet mag, de kat bij een dierencrematorium laten cremeren en de as bij je oma's as in de urn doen.

Dat is volgens mij nog een dure grap om een kat alleen te laten cremeren... Rond de 400 euro meen ik?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:11

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:12

Dat is best mogelijk, maar ik kan niet in andermans portomonnee kijken. Misschien hebben zij het er voor over.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:17

Sterkte met het overlijden van je oma. Wat betreft de kat lijkt me het een mooie oplossing als het zo zou kunnen. Voor altijd samen blijven.

De kat alleen laten cremeren bij een dierencrematorium is volgens mij geen 400 euro. Het ligt er wel aan welke urn je wilt o.i.d. 3 jaar geleden was ik voor gezamelijke crematie en dus ook geen urn voor een boxer 90 euro kwijt en dat vond ik erg mee vallen. Een dier alleen zal vast duurder zijn maar 400 lijkt me erg veel.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:30

als eerste gecondoleerd met het verlies van je oma

vroegere vrienden van mij zijn door koolmonoxide om het leven gekomen samen met hun twee hondjes.
(defecte kachel in de caravan)

zij zijn samen met hun hondjes opgebaard en samen gecremeerd.
het is dus wel mogelijk(hoewel ik niet weet of het overal mag?!?)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:57

Het cremeren van een kat kost geloof ik 90 euro, valt best mee!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:00

Heb het nageken, voor het alleen cremeren van onze kat was ik in Juni 95 euro kwijt.
12 is alleen niet erg oud voor een kat, vraag me af of een DA dat wil doen.
In het asiel kregen wij ook wel zulke gevallen binnen en eigenlijk kwam dat altijd weer goed.
Het is wat je zegt, beestje is niks gewend.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:28

Hoe is het nu afgelopen?

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:52

Dat is volgens mij nog een dure grap om een kat alleen te laten cremeren... Rond de 400 euro meen ik?[/quote]

Nee dat kost absoluut geen 400 euro! Volgens mij rond de 100 euro. Weet dat het ook van de grootte afhangt bij een hond nou een kat is klein dus kan niet zo duur zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:35

Iedereen bedankt voor de reacties!

Helaas zat poes onder de vlooien, dus samen hadden ze sowieso niet gekund. We hebben ervoor gekozen om poes te cremeren :) was trouwens rond de 100 euro, zie dat er wat over gespeculeerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:36

mazzeltje schreef:
Hoe is het nu afgelopen?

Sorry voor mijn late reactie!! Het is zo druk geweest, en ook best moeilijk... Da kende ons dus wist dat wij niet zomaar poes in lieten slapen. Is heel vredig gebeurd.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:06

En strooi je ze nu samen uit? Ik vind het een goede oplossing zeker voor een oudere kat, zo;n kat wil je ook niet de stress aan doen van al die nieuwe indrukken als die niks gewend is. Nu zijn ze weer samen :)

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 07:37

Dat heb je heel mooi opgelost! Ga je ze nu ook samen uitstrooien?