Wie heeft er een Basenji?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Wie heeft er een Basenji?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:33

Ik vond dit altijd al leuke honden, maar nu weet ik het gewoon zeker, als ik eenmaal uit huis ben, eigen plekje heb en in de positie ben om een hond aan te schaffen, word het een Basenji :j Absoluut van een erkende fokker, al zijn die wel erg schaars heb ik gemerkt.

Ik ben normaal echt een kattenmens, maar ik vind het heerlijk om een hond aan mijn zijde te hebben tijdens wandelen, tv kijken, spelen of noem maar op. Ze schijnen ook qua karakter heel cat-a-like te zijn, wat mij erg goed uitkomt haha :)) Lastig te trainen (net zoals een kat, wat mij gelukkig goed afgaat :)) )

Nou vroeg ik mij af of er hier op bokt Basenji eigenaren zijn. Lijkt me ook erg leuk om er eens echt oog in oog mee te staan. Zie ze wel eens lopen, maar omdat ze zo schaars zijn, is dat niet vaak.

voor de mensen die het ras niet kennen:

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:52

Ik heb er geen maar er heeft er laatst eentje in het asiel gezeten. Vond het een erg mooi hondje maar ze maakte niet veel contact en luisterde erg slecht maar dat kan natuurlijk ook aan haar vorige baasjes hebben gelegen, ze is ook maar een paar dagen in het asiel geweest.
Een paar straten verder woont toevallig een fokker van de basenji, die heeft er een stuk of 5 dus ik zie ze bijna elke dag lopen :)

Rennie89

Re: Wie heeft er een Basenji?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:54

Ze zijn net zoals katten erg eenkennig en richten zich vaak op 1 persoon in het gezin, althans, heb dit meegekregen. :P

Maar wat leuk dat je een fokker in de buurt hebt! Ook gewoon met stamboom? Heeft die toevallig een website?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:55

Mijn oma heeft er jarenlang eentje gehad, ik vond het een niets zeggend en een beetje een chagerijnig beest :o

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:02

Ik ken ze niet persoonlijk maar ik vond het zo apart dat er zoveel basenji's hier in het dorp liepen terwijl je ze inderdaad niet zo vaak ziet. Laatst dus gegoogled en het bleek een fokker te zijn, schijnbaar met hele goede honden! dit is hun site: http://www.toka-kilima.nl/