Dier is overigens ondertussen al helemaal thuis bij haar, knuffelt en speelt zich rot met de mega hoeveelheid speelgoed 
Vervolgens door gereden naar het volgende adres, was zo'n 70 km verderop dus een behoorlijke rit. Katje was een kruising siamees, daarom de voorkeur voor dit dier. We komen daar, ze haalt het diertje van een stoel af en het leek wel een kitten van 8 weken inplaats van een kat van 4 maanden
Volgens haar had ze altijd van dit soort kleine katjes en kwam het doordat ze half siamees was. Nu hebben wij ook een keer een nestje siameesje gehad en die groeiden gewoon normaal, dus dat was al onzin. Ik pak het diertje vast, broodmager en vervolgens kijk ik haar aan en zie ik wateroogjes. Dus ik benoem het magere, ja, dat had ze ook gemerkt, ze gaf haar al 3 keer per dag vlees uit een zakje extra. aangezien dat "vlees" meer water dan vaste stof is is dat niet zo'n verstandige zet. Ze had het idee dat ze er niet door de andere katten heen kwam. De waterige ogen had ze nog niet eerder gezien... Ik dacht direct aan niesziekte maar ze was natuurlijk ook net wakker, verder geen prutjes of iets.
Tja, wat doe je? Meenemen of niet? Het was een schatje, mijn zus wilde heel graag 2 nieuwe katten tegelijk in huis introduceren en dit was wel een katje zoals ze graag wil hebben. Daarnaast, ja, je rijdt ook nog eens 140 km voor nop als je d'r laat zitten. Dus de gok genomen en het meisje mocht mee naar huis.
Ze is nu dus een paar dagen thuis, uiteraard direct mee naar de dierenarts, conclusie? Oormijt, niesziekte en zwaar ondergewicht > 650 gram. Ter vergelijking, een kitten van 7 weken hoort 700 gram te zijn, dit diertje zou 4 maanden moeten zijn. Andere katje van 5 maanden is 2,5 kg.
Ze heeft een antibiotica kuurtje mee naar huis gekregen, staat op royal Canin kitten voeding en weegt ondertussen al 850 gram, ze komt dus wel mooi aan. Omdat de antibiotica druppels niet zo smakelijk zijn als de verpakking beweert mengt ze dit door Viyo heen, dat is een vitamine/mineralen sapje. Katje eet goed en graag en verder slaapt ze natuurlijk ontzettend veel, liefst lekker warm op schoot. Het is ook echt een portretje hoor, ze verteld met een luid, typisch siamees stemgeluid precies wat ze wil
En vanaf dag 1 was het nieuwe huis ook haar huis, geen moment onzeker of angstig geweest. Ze spint gruwelijk hard als je haar aait, geeft kopjes en knuffelt je gewoon helemaal dood. We hopen dus heel hard dat ze er gewoon boven op komt.En daarom de vraag, zijn er mensen met ervaring met dit soort katjes weer er bovenop helpen? Kunnen we misschien nog meer dingen doen? Ze heeft op dit moment nog behoorlijk zachte ontlasting/ diarree, ze drinkt wel goed maar zo'n klein katje is natuurlijk ook zo uitgedroogd. Dus ook dat houden we goed in de gaten. Maar tips zijn heel welkom!
) dus kan makkelijk wat bijbestellen voor je.