Dierenasiel Zoetermeer neemt gevonden kat niet aan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Dierenasiel Zoetermeer neemt gevonden kat niet aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:29

Ik ben woest :(

Om half 5 reden een vriendin en ik langs het noord Aa in Zoetermeer, zien we daar een vrij magere jonge kat zitten. Eerst 20 meter verder gereden, ik ben niet zo'n 'alles moeten we redden persoon' , maar toch de auto maar omgedraaid... Katje was in het begin een beetje schuw, het is zo' n katje wat geen kitten meer is, maar ook nog niet volwassen is.

We vonden het nogal mager en suf, dus maar even naar het restaurant daar gereden, daar zeiden ze dat het een wilde kat was die er sinds een paar weken liep. Aangezien het beestje ondertussen bij ons op schoot klom en er nou niet uit zag of het genoeg gevangen had de laatste tijd, besloten we hem naar het asiel in Zoetermeer te brengen.

Komen we aan bij Dierentehuis Zoetermeer, is het net een kwartier dicht, het hek zat dus dicht. Er stond nog wel een auto en de deur van het gebouw stond nog open, wij dus roepen, zie ik na 10 min iemand! Ik blij en zwaaien!

Komt ze naar buiten en zegt: 'we zijn gesloten' , dus ik zeg: ja dat weet ik, maar ik heb een kat gevonden. Zegt ze: ' ja jammer, wij zijn gesloten!!'

Ik was compleet verbijsterd en zei: waar moet ik heen dan met de kat? Zegt ze terwijl ze naar binnen loopt: bel de dierenambulance maar ofzo!

Creatas

Re: Dierenasiel Zoetermeer neemt gevonden kat niet aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:32

Is er wellicht nog een kliniek in de buurt open tot een uur of half 8?
Vaak willen die het ook wel opnemen en dan de volgende dag alsog het asiel contacten..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:32

Helaas reageren zo veel asiels op deze manier.. en waarom?
Ze zitten overvol en weten het zelf vaak ook niet meer.
Alleen ik vind wel, je bent een hulp instantie niet voor niets.. tis dat je te ver weg woont anders had je hem hier kunnen droppen.
hebben nog wel stalkat nodig en op de manege ook

Appelflap445

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:33

Dit vind ik indd een rare actie... Wat heb je uiteindelijk met het katje gedaan? Ergens anders heengebracht of slaapt ie vannacht bij jou?:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:35

Oh, telefoon verzend het al... Nouja, wij dus maar weer met de kat in de auto de dierenambulance gebeld, die man zei dat ik hem had moeten laten lopen en dat hij hem ook niet kwam halen...

Weet nu alweer waarom ik mezelf dwing om door te rijden als ik zoiets zie ...

Ben echt in staat om de telegraaf te bellen over dit asiel, vooral de houding van die mevrouw... Er zat hooguit 5 meter tussen haar en de kat, maar ze weigerde mee te denken of in ieder geval met een optie te komen ofzo...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:36

Gossie, het enige wat ik kan denken is 'en het katje dan?'

Wat stom van het asiel, netjes is het niet..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:38

Vanuit het asiel gezien, ze waren al dicht even een katje aannemen houdt in dat ze minimaal een half uur extra werk hebben want ze moeten weer een chip controleren.
Als er geen eigenaar is PC aanzetten, gegevens invoeren, hok klaarmaken, ontwormen, ontvlooien, het blijven wel vrijwilligers.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:39

Ik ben zelf allergies voor kortharige katten, mijn moeder ook. Hij kan dus niet in huis...Het is een enorme knuffelkat, hij ligt al een uur op schoot nu. Ik heb hem aangemeld op Amevedi, want het is echt geen wilde kat. Hij kan eventueel bij ons op stal, maar ik denk zelf dat hij echt een huis gewend is, hij wil gewoon niet meer van schoot af :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:39

Niemand in de omgeving die hem even een paar daagjes wil opvangen tot hij wel bij het asiel terecht kan?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:40

zonnebloem18 schreef:
Vanuit het asiel gezien, ze waren al dicht even een katje aannemen houdt in dat ze minimaal een half uur extra werk hebben want ze moeten weer een chip controleren.
Als er geen eigenaar is PC aanzetten, gegevens invoeren, hok klaarmaken, ontwormen, ontvlooien, het blijven wel vrijwilligers.

Ja, en het blijven dieren, hulpeloze wezentjes die er niks aan kunnen doen als ze gedumpt worden of gewond zijn.

Voor een asiel dat het volgende op haar site zet, is het een kwalijke zaak..
Dierenasiel Zoetermeer schreef:
Bij ons is het motto "een dier in nood moet altijd geholpen worden".

Edit: Bij nader inzien weet ik niet zeker of dit hetzelfde dierenasiel is. http://www.dierentehuiszoetermeer.nl/
Maar als dat zo is, moeten ze zich diep schamen.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 22-09-12 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:40

Dat is inderdaad een vreemde reactie zeg :\ Aan de andere kant zal het wel weer extra werk voor ze zijn, maar goed, waar moet het beestje anders heen?

Hoe is het met Boefie? :P Die is ook niet zo heel makkelijk met andere katten zoals je weet.

crazyy_caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:41

kun je niet even langs een DA kijken of de kat gechipt is?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:42

Ja vrijwilligers helaas met een '9 tot 5 mentaliteit' waar ik zoiezo al een schurfthekel aan heb...
Succes met het katje, bel met een ander nr de dierenambulance dat je een katje per ongeluk met je fiets hebt aangereden, dan komen ze hem zoiezo controleren en lezen ze zijn eventuele chip af..
als hij geen chip heeft zijn ze verplicht hem mee te nemen.
Even een leugentje voor het katje zijn bestwil!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:43

Misschien een stomme vraag, maar heeft zo'n asiel dan geen nachtdienst oid? Wat als daar een kat ziek raakt 's nachts? :?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:44

Ik zou inderdaad ook even iemand anders laten bellen en zeggen dat je een verwaarloosde kat hebt gevonden, dan moeten ze komen.
En als ze hem niet zo verwaarloosd vinden heel onschuldig kijken en zeggen dat je niet meer precies weet waar je hem gevonden hebt.

@Cayenne nee dierenasiels hebben geen nachtdienst meestal gaan de honden tussen 3 en 4 er voor het laatst uit en dan komt er de volgende ochtend pas weer iemand.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:45

zonnebloem18 schreef:
Ik zou inderdaad ook even iemand anders laten bellen en zeggen dat je een verwaarloosde kat hebt gevonden, dan moeten ze komen.
En als ze hem niet zo verwaarloosd vinden heel onschuldig kijken en zeggen dat je niet meer precies weet waar je hem gevonden hebt.

@Cayenne nee dierenasiels hebben geen nachtdienst meestal gaan de honden tussen 3 en 4 er voor het laatst uit en dan komt er de volgende ochtend pas weer iemand.

:wow:
Aan de ene kant kan ik me er iets bij voorstellen. Aan de andere kant vind ik dat daar de verzorging niet moet stoppen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:47

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:52

zonnebloem18 schreef:

Ik vind persoonlijk dat je dan niet bij een asiel moet gaan werken, ik heb zelf bijvoorbeeld in het onderwijs gezeten en als een leerling na mijn lessen naar mij toe kwam om iets ernstigs te vertellen zei ik toch ook niet: ' Sorry, mijn werk is voorbij' ? . En zo kan ik nog wel honderden beroepen noemen.

Ja, en dan ben je maar 'vrijwilliger' , naar mijn inziens zou je hart dan nog meer bij dieren moeten liggen.

Al had ze 'm voorlopig maar in een hok gedaan met brokjes en water, doe je de rest morgen toch?

Vond haar houding echt bizar voor een medewerker van een asiel... Vooral dat weglopen en dan niet met een oplossing ofzo komen.... Ze wilde mij gewoon geen 5 minuten te woord staan...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:54

Vind het zeer schofterig van zowel het asiel zowel van de dierenambulance. Zeker de dierenambulance behoort gewoon te komen. Hier gelukkig tot nu toe alleen positieve ervaringen met de ambulance.
Dierenambulance hoort je kat toch gewoon aan te nemen.

Vind het sowieso al vaag dat je voor de ambulance perse een dier gevangen moet hebben, hoewel dit soms al moeilijk is. Heb hier ooit een hele avond achter een hond aangelopen, alleen, en na uren heb ik 'm met veel pijn en moeite kunnen vangen. Als de ambulance er was geweest was het veel sneller gebeurd.

Maar goed, hoop dat je het katje alsnog ergens een thuis kan bieden en een oplossing vind. Zou wel even langs een d.a. gaan om tenminste te checken of 'ie een chip heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:58

tja ik ben ook vrijwillig en velen in de opvang met mij maar als er na openingstijd iemand aan komt zetten met een gevonden dier wat iets mankeerd dan wordt dat zonder problemen opgenomen hoor. Desnoods in de noodopvang hokjes die voor buiten de openingstijden (in het asiel zelf zitten die voor de ambu) bedoeld zijn met in elk geval onderdak en water/voer en dan kijken we de volgende dag wel verder maar is het dier van straat. En als het dier gewond is dan nemen we het aan, zetten we het in zo'n hokje en bellen we de ambu dat ze erom moeten komen en naar de DA gaan.

Kijk als het katje niets mankeerd zouden we het ook niet aan mogen nemen. Idd is het enorm druk in de asielen en zitten ook wij bomvol maar een dier in nood weigeren zouden we nooit doen!!

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:02

Wat vreemd van dat asiel zeg, dat ze hier zo mee omgaan.
De ouders van mijn vriend hebben ook zoiets vreemds gehad bij een asiel. Een zwerfkat had een nestje in de schuur geworpen,
maar poes was veel te mager om voor die kittens te zorgen. Dus poes en nestje naar het asiel gebracht,
zouden de ouders van mijn vriend voor iedere kat moeten betalen voordat ze de katjes op wilden nemen.
Helaas zijn niet alle vrijwilligers echte dierenvrienden. Hopelijk komt het katje goed terecht!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 19:03

Ze heeft de kat niet gezien, kat zat in de auto. Heeft ook niet gevraagd of het wat mankeerde, ik had gewoon geen kans om een gesprek te voeren...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:05

Cayenne schreef:
Misschien een stomme vraag, maar heeft zo'n asiel dan geen nachtdienst oid? Wat als daar een kat ziek raakt 's nachts? :?

Er zijn diverse asielen waar idd geen mens aanwezig is na 3 á 4 uur t/m 's ochtends 8 uur. Ook omdat de buurt anders gaat klagen over geluidsoverlast van de honden die dan uiteraard als er mensen zijn die heen en weer gaan lopen en uitlaten e.d. flink gaan blaffen in de kennel (erg logisch). Er worden ook diverse asielen gebouwd zonder een beheerderswoning.

Persoonlijk vind ik dat niet kunnen! Dat een kat ziek raakt kan altijd en hoe rot ook het is niet altijd levensbedreigd en je kan ook niet altijd per direct naar een dierenarts. Echter je moet er toch niet aan denken dat hoogdrachige katten in de opvang zitten die mogelijk moeten bevallen zonder dat er mensen in de buurt zijn. Stel dat die gaan beginnen om half 8 's avonds en het gaat fout en dat vind je zo'n dier 's ochtends? Ik ben blij dat het bij de opvang waar ik kom niet zo is. Daar is altijd iemand aanwezig (woont iemand op het terrein) en de honden zitten wel opgesloten van 4 uur 's middag t/m 8 uur 's ochtends (en de meeste honden houden hun kennels dan nog schoon ook dat vind ik zo knap maar er is dan ook wel totale rust en tussen 8 uur 's ochtends en 4 uur 's middags is er constant van alles te doen en worden ze regelmatig uitgelaten of op de weiden gezet alleen of in groepen) maar katten met problemen of die hoogdrachtig zijn zitten in ruimten die goed in de gaten gehouden worden en die worden 's avonds en mogelijk 's nachts ook gecontroleerd.
Evenals moederhonden en pups die eventueel in de opvang aanwezig zijn wat helaas ook regelmatig gebeurd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:10

Wat een onbeschofte gedrag van dat asiel. Lekker dan.

Gelukkig ken ik een dierenasiel die het gewoon opneemt, als ze je te woord kan staan dan ook de kat aannemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:14

op de foto ziet de kat er overigens gewoon goed uit eigenlijk. Nu kan het asiel dat niet gezien hebben natuurlijk maar vind het geen ziek of zwak katje (gelukkig maar!!!) om te zien