kvv (duck) voor Duitse Dog : tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

kvv (duck) voor Duitse Dog : tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:25

:wave:

Ik ben al enige tijd aan het overwegen om onze hond (deels) vers te gaan voeren.
Wij zijn in het bezit van een Duitse Dog en deze is vrij gevoelig kwestie van eten, ook zijn stoelgang is allesbehalve vast. De laatste tijd is hij ook vermagerd, terwijl hij dezelfde porties van voeding krijgt. En zijn vacht heeft een doffe kleur.

KVV lijkt mij voor ons dus de meest haalbare manier. Wij zijn woonachtig in Belgïë en hier vind je niet alle merken terug. In de dierenspeciaalzaak dicht bij ons wordt er DUCK verkocht.

Is er hier iemand die ook Duck voert?
Er zijn namelijk een aantal verschillende 'soorten' : ik dacht aan de dynamiek compleet of lam en rijst compleet.

Er zitten 10 schijven / pak.
Ik had gedacht om deze schijven nog te gaan mengen met een korrel , zeker in het begin.
Hoeveel schijven dien ik dan te voeren? Welke korrel raden jullie aan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips.

Wijslander

Re: kvv (duck) voor Duitse Dog : tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:40

Als de hond vrij gevoelig reageert op eten en onregelmatige ontlasting heeft, zou ik voor een KVV zonder granen en zonder rijst gaan, dus geen Duck.

Nu ben ik niet zo thuis in verkrijgbaarheid van KVV in België, maar misschien kun je eens kijken of je KVV via internet zou kunnen bestellen? Bijvoorbeeld Tammenga, Lotgering of Tinlo Barf menu.

Mocht je trouwens in de buurt van Sittard, Nuth of Nevele wonen, dan woon je zo ongeveer in hét barfparadijs. Met een gevoelige Duitse Dog is barfen zeker iets om aan te raden!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:53

Misschien is dit wat, als ik het goed heb net wat goedkoper dan Barf en ook nog eens biologisch.

http://www.darf.be

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:59

Na wat google-en ben ik een speciaalzaak in vers voeren - KVV tegengekomen vlakbij mijn werk. ( wist niet dat die er was!).
Is open tot 18h00 vandaag. Dus daar ga ik mijn licht eens opsteken.
Zij hebben ook Tinlo en Tammenga.

De ontlasting van de hond heeft een heel gele/okerachtige kleur, en is vaak zeer lopend. Is mij altijd verteld dat je hieraan kan merken dat er iets mis is met het voer. Ook laat hij vaak zeer stinkende scheten :o ...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:00

Oh fijn, een speciaalzaak in de buurt! Daar kunnen ze je dan vast ook informeren in verband met de ontlasting van je dog. Heeft hij behalve slechte ontlasting geen klachten?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:38

Is een medische oorzaak wel uitgesloten? Een gevoelige hond, met darmen die helemaal niet ok zijn nu (en ik vermoed dat dit niet een paar dagen is), zomaar op vers overgooien lijkt me geen al te slim plan. Duck is volgens mij voor een duitse dog ook een vrij hoog kostenplaatje, al hoeft dat niet altijd een probleem te zijn natuurlijk. duck heb je trouwens ook glutenvrij, zou ik in elk geval voor die soort gaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:09

ik zou gaan voor lotgering is behoorlijk vet en daardoor hoef je geen grote hoeveelheden te voeren. Hier kost het ongeveer 30 euro voor 18 kg en een duitse dog zou ik denk ik ene dag 1 kg en andere dag 500 gram voeren als deze volwassen is en rustig is van karakter. Mijn actieve hond van 40 kg krijgt 500 gram per dag en daar heeft hij echt genoeg aan. Daarnaast hebben ze veel keuze.

Als hij de klachten blijft houden op vers vlees dan zou ik hem wel verder laten onderzoeken (bijv. uitgebreid bloedonderzoek). Wanneer is hij voor het laatst ontwormd?

www.lotgering.nl

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:13

Mijn diertje doet het hier heel goed op Darf. Het is ook heel 'mooi' vlees om te zien en de ontlasting is super.
Voor een dog zijn natuurlijk andere hoeveelheden nodig, maar dan zou ik als ik jou was naar kennelverpakkingen vragen bij de fabrikant zelf.
Krijg je vaak flink korting, wél een grote vriezer nodig. ;)