Wat vinden jullie van springwedstrijden voor konijnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

immanuela29

Wat vinden jullie van springwedstrijden voor konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 09:49

De titel zegt het al: 'Wat vinden jullie van springwedstrijden voor konijnen'
Ik hoor sommige mensen zeggen dat het zielig is voor de konijnen,
Terwijl de anderen het juist heel leuk vinden.

Mijn mening:
ik zit er niet zo op tegen, als ik ernaar kijk zien de konijnen er wel blij uit. <3

Tycho

Re: Wat vinden jullie van springwedstrijden voor konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:10

Als je dezelfde filmpjes kijkt als ik heb gezien. Dan valt mij vooral op hoe slim konijnen zijn. En dat er tussen konijn en baasje echt een band is. Dan heb ik het over de spring en kunstjes filmpjes.

Als mensen thuis op die manier aandacht geven aan hun konijn lijkt het me vooral gezond. Springen en bewegen en nadenken wat het baasje bedoeld. Dieren meenemen uit hun vertrouwde omgeving ben ik zelf niet zo voor. Zeker met konijnen moet je niet teveel slepen dat geeft alleen maar stress denk ik.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:21

Het is leuk om te zien, enkel de tuigjes die ze om hebben.. Tuigjes en riempjes zijn niet echt goed voor konijnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:27

ik kan er niets op tegen hebben zolang de konijnen los zijn en alsnog het parcours volgen zullen ze er vast ook wel lol in hebben. En zolang het alleen met gezonde dieren gedaan wordt is het vast en zeker een erg leuke sport.

Persoonlijk kan ik er de lol niet van in zien. Ben een konijnenliefhebber maar ga er zelf totaal anders mee om en dat is ieder zijn eigen ding. Mijn manier om met konijnen om te gaan vinden mensen misschien minder en hun manier om met hun konijn(en) om te gaan vind ik misschien weer minder maar geloof best dat alle partijen goed voor hun dieren zijn.

Nu heb ikvlaamse reuzen en die vind ik persoonlijk sowieso niet geschikt voor dit soort dingen vanwege de belasting die het geeft, zeker bij deze grote konijnen op de gewrichten.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:54

T lijkt mij eigenlijk een super gaaf idee! Vind idd dat je wel naar t ras moet kijken. En de tuigjes dat vind ik nog wel meevallen. Het is wat mensen voor t diertje kopen er zijn tuigjes die niet zielig zijn (zolang je er natuurlijk niet aan trekt) Hindernissjes moeten dan ook niet extreem hoog zijn en t vervoer en een andere omgeving, dat is het grootste struikelblok denk ik want konijnen zijn erg snel gestrest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:36

Tja, ik vind het niets.