Paardenvlas voor konijnenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Paardenvlas voor konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 09:29

Ik vroeg me af of je paarden vlas als bodembedekking voor een konijnenhok mag gebruiken :) .

Dus echt als onderste laag, daarboven op ligt nog stro.

Ik heb nu elke keer van die pakjes van de supermarkt maar die schieten er doorheen := .

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:37

Ik koop altijd 6 grote pakken stro tegelijk bij een budget-tuincentrum.. Kost bijna niets en doe met 2 konijnen in een extra groot hok 2 maanden met mijn pakketten. In de zomer zelfs vaak 3 maanden.. Of vlas ook kan, geen idee.. Mijn nijntjes eten veel van hun stro op, dus ik zou het zelf niet doen (volgens mij niet zo goed voor ze,als ze, zei het er ongeluk, vlas eten)

Sjors

Re: Paardenvlas voor konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:39

Ja hoor :) Ik koopte ook altijd van die kleine, maar zoals je zegt gaan die snel op.
En als je z'n groot pak koop (14kg) dan ben je ook nog is goedkoper uit.
Ik zeg doen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:41

Ik gebruik paardenvlas (aubiose, 14 kg per pak) in het konijnenhok. Hier in de dierenzaak ligt het ook gewoon bij het hooi/stro voor knaagdieren. Werkt prima! Ik ben het gaan gebruiken omdat ik niet tevreden was over andere bodembedekkers en op een forum voor konijnenfokkers las dat dit veel werd gebruikt.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 09:45

Super bedankt!
Ik was gister weer nieuw hooi, stro en krullen halen en toen zag ik inderdaad zon grote baal vlas liggen. En gezien die in verhouding een stuk goedkoper is leek me dat een stuk idealer := .
Hooi koop ik tegenwoordig ook van die kleine pakjes van (van die ' paarden pakjes' ).
Stro wil ik ook gaan doen, omdat het in verhouding gewoon een stuk goedkoper is en die supermarkt pakjes er doorheen vliegen := .

Nu zit ze nog alleen (flatje met een uitloop) en daar gaat al best veel in. En maak het vrij vaak schoon dus dan gaat het er snel door. Binnenkort komt er eentje bij, maar tot hij gecastreerd word moet hij nog apart zitten dus gaat het dubbel zo snel natuurlijk!

Bedankt voor het snelle antwoord, dan ga ik de volgende keer zeker zon baaltje vlas halen!

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:04

Hier ook vlas in de hokken, vind het ideaal! Veel minder stof, minder afval, makkelijker schoonmaken. Minder is dat mijn voedster op zoek gaat naar zaadjes en zo het ele hok ondersteboven graaft :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:57

Ik gebruik altijd vlas, veel goedkoper, stoft niet en je hoeft t niet uit elkaar te halen wat met zaagsel wel moet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:46

Lijkt mij te scherp!

Ecobed kun je ook proberen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:55

Sjors schreef:
Ja hoor :) Ik koopte ook altijd van die kleine, maar zoals je zegt gaan die snel op.
En als je z'n groot pak koop (14kg) dan ben je ook nog is goedkoper uit.
Ik zeg doen.

Koopte? :') Het was nog vroeg, zullen we maar zeggen...

Vlas - ja, kan prima! Lekke rextra isolerend, zeker dalijk in de winter. Laagje stro erop om een nest van te kunnen maken... Vindt mijn nijn heerlijk!