Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:25

Hallo,
Ik heb een Maltezer pup van 11 weken. Ze krijgt puppy voer van Royal Canin. Ik ben toen een beetje op internet gaan zoeken wat nou eigenlijk echt goed voer is. Toen las ik dat versvlees heel goed is voor honden.
Ik ben dit gaan halen in een dierenwinkel en heb Farmfood meegekregen. Ze vond dit erg lekker.

Het probleem is nu dat ze haar RoyalCanin brokken niet meer wil eten. Want ik wil het graag combineren. Bijvoorbeeld smorgens brokken en savonds vlees. (Ze krijgt nu overigens wel nog 4 keer per dag eten).

Ik weet niet zo goed wat ik nu kan doen om haar der gewone brokken toch te laten eten.

Iemand ideeën?

Poosje81

Re: Pup eet vers vlees, nu wil ze geen brokken meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:26

Pup heeft een goed verstand :j Vlees is veel lekkerder en gezonder dan brokken. Dus brokken weggeven/de deur uit etc. en lekker vers blijven voeren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:28

Volgens mij is het niet goed voor de maag om allebei te blijven voeren. Het is handiger als je kiest, óf het ene, óf het andere. Succes!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:29

Vlees is veel beter voor een hond :j goede keus dus

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:31

Verstandige hond idd ;-)

Het schijnt dat je de brokken van farmfood wel kunt combineren met vlees.
Dit zul je even moeten navragen.
Farmfood brokjes heb ik ook altijd in huis voor 'noodsituaties' ;-) Eet ze goed.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:34

Onze hond heeft het zelfde.

Vlees en brokken geven wij. 2 a 3 dagen om de twee weken krijgt ie dit. Dit omdat als we op vakantie gaan geen vlees mee kunnen nemen voor 3 weken. Omdat het in de vriezer bewaart moet worden....

Brokken laat ie ook vaak staan maar gaat ie na een tijdje wel eten als die honger krijgt.

Brokken en vlees kun je prima combineren. Alleen hou er regelmaat in. niet de ene dag brok de volgende dag vlees...

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:36

Wij voerden altijd alleen brokken...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:38

Ik meng ook altijd. Elke dag krijgen ze RC brokjes met vers vlees erdoor. Gewoon goed husselen en als ze honger hebben dan eten ze wel hoor.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:38

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik vind het zonde om mijn Royal canin brokken weg te gooien dus die wil ik sowieso opvoeren. Als ik dus wel brok en vlees wil combineren kan ik beter hetzelfde merk brok gaan geven als het vlees?
Farm Food is wel een goed merk dan?

Carnibest schijnt ook goed te zijn. Iemand hier ervaring mee?

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:39

Suzanne F. schreef:
Ik meng ook altijd. Elke dag krijgen ze RC brokjes met vers vlees erdoor. Gewoon goed husselen en als ze honger hebben dan eten ze wel hoor.

Welk merk vers vlees geef je dan als ik vragen mag?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:47

kel_tje schreef:
Suzanne F. schreef:

Welk merk vers vlees geef je dan als ik vragen mag?

Rodi of Smuldier (dacht ik).

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:51

Beste dames, ik heb een verswinkel voor honden en katten, nooit en te nimmer brokken en vers door elkaar geven, 2 totale verschillende verterings processen, hoe krijg je je hond misselijk.
Moet min. 8 uurtussen vers en brok zitten, en als je dan brok voert zoek een brok zonder, granen, bietenpulp etc.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:55

Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:59

Oh echt? Nooit geweten, de ene is er inmiddels al bijna 16 mee geworden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:01

kel_tje schreef:

Ik vind het zonde om mijn Royal canin brokken weg te gooien dus die wil ik sowieso opvoeren. Als ik dus wel brok en vlees wil combineren kan ik beter hetzelfde merk brok gaan geven als het vlees?

Waarom zou je willen combineren als je weet dat vlees goed is voor een hond en je hond eet de brokken niet?

Nuriana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:01

akishino schreef:
Kans op een maagtorsie is ook groter als je vlees en brokken bij elkaar geeft. De brokken blijven "drijven" in de maag terwijl het vlees zakt. Dus beter om geen brokken en vlees tegelijk te geven.

Dit klopt deels. De "knapperige" (geexpandeerde) brokken drijven idd, maar bv de brokken van Farmfood zijn geperst, deze "zinken".

Farmfood (of andere geperste brokken) is dus prima te combineren met vers vlees.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 14:04

Diablo schreef:
kel_tje schreef:

Waarom zou je willen combineren als je weet dat vlees goed is voor een hond en je hond eet de brokken niet?

De rest van het gezin vind het verse vlees behoorlijk vies om te geven. Ze weigeren het te geven en aangezien ik op school zit haar niet 4 maaltijden vers vlees per dag kan geven.
Dat is dus het probleem...

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 14:05

Lida3 schreef:
Beste dames, ik heb een verswinkel voor honden en katten, nooit en te nimmer brokken en vers door elkaar geven, 2 totale verschillende verterings processen, hoe krijg je je hond misselijk.
Moet min. 8 uurtussen vers en brok zitten, en als je dan brok voert zoek een brok zonder, granen, bietenpulp etc.

Welk vlees adviseer je dan?

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:08

Suzanne F. schreef:
Oh echt? Nooit geweten, de ene is er inmiddels al bijna 16 mee geworden.

Er zijn mensen die hun leven lang roken, te veel drinken en toch oud worden.
Maar of het gezond is?

i.p.v. Rodi of smuldier, waar ik bij mijn honden ook mee ben begonnen, geef ik nu Carnibest.
Is een veel betere kwaliteit voer.
Niet zoveel vellen, geen graan en je ziet dat het echt vlees is en geen te fijn gemalen spul.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:16

kel_tje schreef:
De rest van het gezin vind het verse vlees behoorlijk vies om te geven. Ze weigeren het te geven en aangezien ik op school zit haar niet 4 maaltijden vers vlees per dag kan geven.

Dan hadden ze geen hond moeten nemen. Gewoon even niet door je neus ademen, is zo gepiept.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:23

kel_tje schreef:

Asiel of andern vorm van opvang zal blij zijn met je brokken...

Je houd heeft gewoon een goed verstand om geen brokken meer te eten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:29

Ninx schreef:
kel_tje schreef:

Dan hadden ze geen hond moeten nemen. Gewoon even niet door je neus ademen, is zo gepiept.

Nouja, ieder zijn eigen natuurlijk, en TS kan hier ook weinig aan doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:38

Diablo schreef:
Nouja, ieder zijn eigen natuurlijk, en TS kan hier ook weinig aan doen.

Nou ja, met poep opruimen, verstopte anaalklieren en andere viezigheid kun je je hart ophalen als je een hond hebt... dus lijkt me dat mensen zich hier overheen moeten zetten als een hond nemen...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:40

Voer al 15 jaar vlees en beetje brok, totaal geen probleem hoor. O.a. onze Witte Herder is er hoog bejaard mee geworden, had tot inslapen maar 1 keer een DA gezien (een 5 maanden ervoor ivm neustumor). Ook de andere honden geen problemen mee. Heb altijd brok in huis, hetzij als beloning, hetzij omdat ik vergeten ben vlees uit de vriezer te halen. Of omdat 1 hond wel eens schommelt in gewicht en als ze net iets te schraal wordt, krijgt ze een week lang een portie brokjes extra. Wat mij betreft kan " combi brok/vers vlees not done" naar het land der fabelen ;)

Oh en Pien28 : Smuldier bevat geen graan.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 14:44

Ben toch aan t nadenken om alleen vlees te geven. De gezin van het gezin moet dan maar niet door de neus ademen idd....

Kan ik bijvoorbeeld wel verschillend vers vlees afwisselen? De ene dag farmfood en de andere dag bijv Carnibest?