Nieuw verblijf bouwen, wie heeft ideeen/tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_Jarig

Nieuw verblijf bouwen, wie heeft ideeen/tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:46

Wij zijn sinds kort verhuisd en mijn Cavia's zitten nu in een 'noodwoning' :+
Ze hadden met zn 4'en een hele mooie ren met hok van 12m² en zitten nu dus wat krapjes voor hun doen (2/3m² :o )

Nu is het plan om een nieuwe (buiten)ren met warm nachthok te creeeren.
Normaal hadden we t zo dat we t hok in de winter in de schuur zetten, maar nu wil ik graag een lekker warm nachthok (evt met plexiglas voor t gaas) maken zodat de Caafjes lekker in de frisse lucht kunnen blijven overdag in de winter..

Ik ben alleen een beetje inspiratieloos hoe dit nu aan te pakken.
Wie heeft wat ideeen en tips, heb al diverse topics bekeken hier en heb al wat ideetjes gekregen.. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe of wat..
Dus hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen!

Aan ruimte geen gebrek, dus daar moeten we geen rekening mee houden.. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:57

Ik heb mijn hok hier besteld http://www.dierenspeelplezier.nl/catego ... jnenhokken. Wie weet geeft de site nog wat inspiratie.

En ik ben bezig met het maken van een "vloerverwarming" om de caviaas in de winter wat extra warmte te kunnen geven. Ze blijven bij mij ook buiten.

Als ik de grond had, zou ik gewoon een stuk gras afzetten, een zandheuvel maken, vol zetten met huisjes, klimdingen en tunneltjes, gedeelte afschermen met plexiglas en een warm binnenhok. Her en der wat eetplekjes. Kortom een paddock paradise voor caviaas :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:29

Als je het zelf gaat maken...
Lekker beginnen met een warm hok denk ik..... Misschien wat hoog van de grond? Uit de wind enzv. Ach dit soort dingetjes weet je vast wel haha.

En vanuit dat hok zou ik een buiten vertrek gaan bouwen....En inderdaad als je toch de ruimte hebt.... hahaha overal leuke dingen maken.

Vjestagirl

Re: Nieuw verblijf bouwen, wie heeft ideeen/tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:33

Je kunt je caafs leren om door zo'n flappenwandje te lopen. Daarmee hou je de tocht lekker buiten. Verder zou ik het binnenhok niet té groot maken, maar wel zorgen dat je meerdere hoekjes/hokjes/hutjes hebt zodat ze als ze willen apart van elkaar kunnen gaan zitten. Hang er ook zo'n warmte lamp op, vinden ze heerlijk.

Buiten doet een bak zand het altijd erg goed, net als tunneltjes om doorheen te rennen en misschien wel een ondiepe bak water?

Sita_Jarig

Re: Nieuw verblijf bouwen, wie heeft ideeen/tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 19:47

Bedankt voor de tips tot nu toe..
Ik denk dat ik er wel een beetje uit ben qua verblijf.. Ik wil een beetje zoals de cavia;s in de dierentuin van emmen hebben.. Weet niet of jullie dat kennen?
Hebben een mooi nachthok en kunnen dan naar buiten in een lekker ruim verblijf met een berg en gangen er in enzo.. Overal schuilplaatsjes en voederplaatsjes..