Coupe 'bom ontploft' ;-)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Coupe 'bom ontploft' ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:31

Gewoon wat foto's omdat ik blij van ze wordt :o ;)
Ze zijn aardig gegroeid in een aantal maanden! Sinds vandaag zitten ze bij elkaar om voor nageslacht te zorgen ;)

Van kleine Plof

Afbeelding

naar grote Plof(kip) (beer, 4 maanden)

Afbeelding

baby Koe en baby Orrie

Afbeelding

Orrie, 7 maanden

Afbeelding

Koe, 8 maanden

Afbeelding

En volwassen beer Pluk mag niet ontbreken natuurlijk ;)

Afbeelding

Nog even waarom ik coupe ontploft bedoel, haar van Koe geeft wel aardig idee :o *\o/*

Afbeelding

Ze komen als alles goed gaat tegen de tijd dat ze gaan bevallen ook op de cam online :)
Laatst bijgewerkt door Eydis op 18-09-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:33

Wat een leuke plof hihi, Welke word de mama ?

Ik wil ook ooit een plof cavia *\%/*

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:33

Hahaha geweldige foto;s!
Leuke ploffies <3

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:34

De mama's worden Koe en Orrie, papa wordt Plof(kip). :)
Pluk is een ander ras, die is met pensioen en mag oppas opa spelen straks als alles lukt!

Ze komen als alles goed gaat tegen die tijd ook op de cam te staan, dus heb ik volgers nodig om ze in de gaten te houden :D

mieske

Re: Coupe 'bom ontploft' ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:36

Is het niet beter om even te wachten met baby's tot ze wat ouder zijn of zit ik mis ?

Ik had een zwangere cavia gekocht van 6 weken, ik wist niet dat ze zwanger was... Maar je ziet wel duidelijk aan haar dat ze niet helemaal even groot is als haar zusje..
Ik weet niet vanaf welke leeftijd het kan of is 7 mnd al oud genoeg

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:40

mieske schreef:
Is het niet beter om even te wachten met baby's tot ze wat ouder zijn of zit ik mis ?

Ik had een zwangere cavia gekocht van 6 weken, ik wist niet dat ze zwanger was... Maar je ziet wel duidelijk aan haar dat ze niet helemaal even groot is als haar zusje..
Ik weet niet vanaf welke leeftijd het kan of is 7 mnd al oud genoeg

Hoi Mieske,
Nee een cavia vrouwtje moet voor haar eerste levensjaar een nestje hebben gehad. Dit heeft met de verharding van het bekken te maken. Wanneer dit verhard na het eerste levensjaar dan kunnen de jonkies niet meer geboren worden omdat het bekken te nauw wordt, en zorgt dit vaak voor complicaties bij de bevalling (jonkies dood, moeder dood). Drachtigheid duurt rond de 70 dagen, vandaar dat ze nu al bij elkaar zitten. Verder is 6 weken voor een cavia vrouwtje wel veeel te vroeg om drachtig te raken, maar in theorie zou een beer al zijn zusjes en moeder kunnen dekken vanaf 5 weken.

MirandaNH

Re: Coupe 'bom ontploft' ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:33

7 maand is een mooi leeftijd. Van 5 tot 8 maand is dacht ik de juiste leeftijd voor een eerste zwangerschap bij cavia's.

@ TS: Wat een leuke ploffies zeg :D haha al dat haar... :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:42

Wat ik me afvroeg, moeten dit soort cavia's niet geborsteld worden, want het ziet er wel erg klitterig uit. Krijgen ze geen huidproblemen op deze manier?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 23:18

fargo schreef:
Wat ik me afvroeg, moeten dit soort cavia's niet geborsteld worden, want het ziet er wel erg klitterig uit. Krijgen ze geen huidproblemen op deze manier?

Hoi Fargo,
Jemoet het haar van een Lunk vergelijken met rasta haar bij mensen ,het voelt stug en dik aan. Je kan het dus niet kammen en het gaat ook nietklitten. Ik kam ze nooit, soms ontklit ik de haren met mijn handen en ik haal wel strootjes e.d. uit de vacht. Ik doe ze geen plezier met een kam want dat doet ze werkelijk zeer. Huid problemen krijgen ze niet. Ik heb meer vachtverzorging aan mijn glad haren met lang haar. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:25

Aaah grappig zeg om te weten, dat wist ik niet.