Help, plotselinge agressie poes naar kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Help, plotselinge agressie poes naar kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:14

Misschien een beetje een heftige titel maar ik ben mij net rot geschrokken. Ik stond in de keuken en hoorde een enorme grom en snurk. Ik ging kijken en zag toen mijn poes tegen de bank staan, al haar haar overeind en oren plat in haar nek. Ik heb haar nog nooit zo gezien, zelfs niet bij de kater toen ze niet zo blij was. Ze was echt 3x zo groot als normaal vanwege het haar en die ogen waren gewoon eng. Ze richte het op poes Lee, haar kitten welke lekker hier blijft. Heel raar want vanaf het begin kan poes lee niks verkeerd doen. Ze slapen lief samen en spelen als een malle.

Zelfs toen ik ertussen kwam bleef ze woest, iets wat normaal niet voorkomt omdat ze erg gefocussed is op mij. Vervolgens heb ik haar even in de schuur gezet. Kwartier later heb ik haar er weer uitgelaten. In het begin had ze een dikke staart maar ze was weer lief voor poes lee.

Ik heb even nagedacht waar het aan kan liggen maar weet het eigenlijk niet... Enige is dat de da zei, na de eerste enting van de kittens, dat de mama misschien baarmoeder ontsteking had. Haar baarmoeder was nog niet voldoende terug gekrompen, Daarnaast had ze diarree. Ikzelf had het diarree verhaal in mijn hoofd verklaard door al het extra eten. Mama was namlijk nogal mager na het supermoederen over 5 grote kittens. Ze kreeg naast nat en droog kittenvoer ook kittenmelk en vette vis. Ook jatte ze mijn eten :D. Nu alle andere kittens weg zijn krijgt ze normaal voer en is er geen diaree. Ook heeft ze geen verhoging. Morgen bel ik de da, lag al in de planning vanwege een castratie. Heeft iemand ervaring met dit soort rare gedragingen? Ben namelijk best bezorgd...

dierenfan

Re: Help, plotselinge agressie poes naar kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:42

ze zal het kitten waarschijnlijk goed beu geweest zijn. Misschien dat het wilde spelen met mams en mams dat niet wilde en het kitten door wilde zette en ze toen even goed uit haar slof schoot. beter kan je er niet tussen komen zo verstoor je namelijk de rust onderling. Als het niet anders kan dan moet je er uiteraard tussen gaan staan maar als ze het onderling wel kunnen regelen dan lekker laten doen.

Verder kan het zeker zijn dat ze zelf niet in orde is. Zeker katten zijn meesters in het verbloemen van hun ziek zijn. Ik zou ze dus goed in de gaten houden. Als een kat zich ziek toont dan zijn ze vaak ook gelijk erg ziek.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:05

Dank je voor je reactie! Ze heeft wel eerder gehad dat ze haar kittens zat was, vooral vorige week toen er nog meer waren. Ze was toen echter niet zo heftig als nu, ik heb echter nog nooit een kat zo heftig zien reageren terwijl ik al heel wat katten heb gehad of meegemaakt...

Dat ziek zijn had ik ook al bedacht maar wat ik al melde, ze heeft geen verhoging, geen afscheiding en ze eet als een bootwerkerker nu de kittens weg zijn :D Ze glanst als een gek en sinds de rest weg is komt ze weer super aan... Het is echt zo vaag! Morgen neem ik in ieder geval contact op met mijn da voor castratie, leg dit ook meteen voor maar ben zo geschrokken. Zo iets heb ik namelijk nog nooit eerder gezien...