Ideeën voor webshop kvv , barf , enz.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Ideeën voor webshop kvv , barf , enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 19:00

Ik voer mijn hond Carnibest, maar omdat de huidige leveranciers in mijn dorp het niet meer leveren/gesloten zijn heb ik Carnibest eens een mailtje gestuurd of ik zelf geen dealer kan worden. Carnibest is positief en komt volgende week praten.

Mijn idee is om een webshop te beginnen waarop mensen de Carnibest kunnen bestellen en bij mij thuis op kunnen halen of thuis kunnen laten bezorgen.

Dit is allemaal in een opwelling bedacht, dus nog niet echt uitgewerkt :D

We hebben al een eigen bedrijf, dus qua Kvk enz. komt dat allemaal wel goed.

Maar als ik dan toch een webshop begin is het misschien wel handig om meer aan te bieden dan alleen Carnibest.
Waar denken jullie waar behoefte aan is? Heb je zelf iets wat je lastig aan kan komen? Hebben jullie andere op of aanmerkingen en ideeën? Of heb je zelf een webshop en ben je in het begin tegen dingen aangelopen? Dan hoor ik het heel graag :D

xRomana

Re: Ideeën voor webshop kvv , barf , enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:06

Als ik jou was zou ik een andere kvv zoeken. De echt ervaren barfers en kvvers willen geen carnibest voeren omdat er zonnebloemolie inzit en rijst.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:47

Ik voer zelf carnibest, dus dan ga ik geen andere kvv aanbieden natuurlijk. ;)

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:01

Ik heb mn eigen webshop en ben ook dealer van vers vlees namelijk TINLO. De verkoop via mijn webshop valt wel tegen qua vers vlees. Ik heb mijn klanten meer gevonden via de advertenties in de krant en op de markten waar ik sta.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:45

Bedankt voor het delen van je ervaring :)
Ik heb ook niet echt de verwachting dat ik veel klanten zal krijgen via internet en was ook al aan het bedenken hoe dan wel klanten te bereiken. Doordat het om vlees gaat ben je toch al snel beperkt tot een regionale doelgroep.

Aan markten had ik nog niet gedacht, op wat voor markten sta jij?

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:28

En zeker als het om ingevroren vlees gaat. Het is moeilijk om dat te leveren aan klanten aan de andere kant van nederland. Ik sta op weekmarkten met hondenbenodigdheden (voer,snacks,halsbanden,lijnen,manden enz.) en pak soms ook braderieën erbij, heel erg leuk werk en dan is een webshop erbij toch wel handig. Adverteren in kranten, flyers uitdelen en de mond op mond reclame daar moet je het van hebben. Een beetje geduld en de rest komt vanzelf :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:34

Leuk! al denk ik niet dat markten mijn ding wordt :D

Ik vind alleen carnibest eigenlijk te beperkt voor een webshop, maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik er dan bij zou willen. Vooral omdat de markt voor de meeste dingen toch al verzadigd is.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:42

Ik ben verkooppunt van Tammenga kvv.
De producten heb ik op www.kompleetversvoerenzo.nl vermeld, mensen kunnen daar bestellen als ze willen.
De praktijk is dat ze even contact opnemen en overleggen wanneer ze kunnen komen of wanneer ik het kan komen brengen.
Ik heb een advertentie op marktplaats staan en verder gaat het vooral via via.

Als extra verkoop ik de snacks, zalmolie en hele pens, ik heb nog geen vraag gehad naar andere dingen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:36

Paar aandachtspunten:
- inschrijving KvK + jaarlijkse kosten
- afdracht aan branche vereniging (jaarlijkse kosten)
- op je website moeten BTW nummer en KvK nummer vermeld staan
- winst marge is doorgaans niet erg hoog
- grote diepvries ivm voorraad (nieuw aan te schaffen? + stroom)
- mensen die een tijd doorgeven om het op te halen en dan of niet komen of veel later (blijf je dan voor thuis)

Heb het ook een tijd gedaan (droogvoer en diepvries vlees), hield er te weinig aan over om interessant te zijn, mede gezien het feit dat ik regelmatig met zware pakketten naar het postkantoor kon klepperen (brandstof kosten).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 09:05

bedankt voor het delen van jullie ervaring.

kvk en de daarbij horende kosten had ik al aan gedacht, we gaan kijken of we het onder ons huidige bedrijf onder kunnen brengen zodat deze kosten beperkt zullen blijven.

afdracht aan de branche vereniging had ik nog niet aan gedacht, dus dat moet ik ff uitzoeken.

grote vrieskist is al geregeld en stroomkosten heb ik nu ook omdat de vriezer ook aanstaat voor mijn eigen voorraad voor mijn eigen hond.

thuis blijven voor mensen die niet komen is inderdaad erg vervelend.
ik verwacht niet veel naar het postkantoor te hoeven brengen, aangezien het om diepvriesvlees gaat.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:04

Mensen komen het bij mij niet ophalen maar ik bezorg het dus ook geen last van wachten :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:14

dat is ook een goede oplossing :D