Vragen katten en honden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vragen katten en honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:37

Hoi! Ik had wat vragen over honden en katten, niet dat ik er een krijg, maar gewoon, ik vraag me dit soms af.
Oohja ook nog een vraag over geiten :')

1. Als je een hond koopt, en hij is gechipt, hoe zet je die chip dan op jouw gegevens?
2. Waar zit een chip bij een hond?
3. Hoe maak je een kat zindelijk?
4. Stel je hebt een kitten die wel eens in de gordijnen hangt, hoe kan je hem dat het beste afleren?
5. Mogen geiten cornflakes? Er hadden mensen ze dat gevoerd.

Sweetgirl1

Re: Vragen katten en honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:58

Vraag 2: de chip bij een hond zit meestal tussen de schouderbladen
Vraag 4: je kan proberen met een plantenspuit je kitten zo van t gordijn te houden

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:03

Normaal zit de chip aan de linker halszijde.

Als er niet goed gechipt word kan het zijn dat deze zich later ergens anders bevind. Zo heb ik een teef met de chip tussen de voorbenen evenals haar zusje.

Er zijn verschillende instanties die chips bijhouden weet zo niet hoe die in nederland heet. Hier in Duitsland hebben we de Tasso die is ook vrij internationaal.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:09

1. Het staat in het paspoort en wij moesten naar een site om ons hondje aan te melden tevens staat bij de dierenarts in de pc
2 ind. tussen de schouderbladen, maar ik weet niet of die aan de linkerkant zit, dat zou best kunnen.
3. door hem regelmatig in de bak te zetten en belonen als hij daar iets doet. ( ik zou het anders niet weten)
Verder ik heb geen ervaring met katten of geiten :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:13

Ze eten elke dag ook korrels, hooi en erg graag vers gras. Verder eet een geit ook ons afval, maar kijk wel goed dat het niet bedorven is! Oud brood (liefst gedroogd, wordt als koekje gezien of snoepje voor de geit), sla, komkommer, kortweg alles (behalve vlees)

http://www.dewoid.nl/geiten/65

Dit staat op die site beetje onderaan