Ik had even een vraagje naar aanleiding van wat mijn cavia de laatste 2 nachten doet. Ik zal het verhaal even kort proberen uit te leggen.
Ik heb 2 Cavia's Joop en Jip. 2 mannetjes van 2,5 jaar oud. Ik heb ze al vanaf 7 weken. wegen beide 1.4 kilo ( weet niet of dit nodig is om te weten )

Ze krijgen van mij elke avond een bak vol met voer, en een balletje hooi of een flinke hand hooi. En overdag nog weleens wat groente en dingen. Ze zitten nooit zonder eten.
Het is 1 keer voorgekomen dat ik geen hooi had voor ze, nou die nacht heb ik dus amper geslapen, want ze bleven maar piepen en gillen.
Maar nu al 2 nachten oprij.. rond de klok van 1/2 uur. Begint Joop enorm te gillen en te piepen dat wieeeeeeeeeetwieeeeeet, je kent het vast wel. Heel het huis wakker, want soms kan je het buiten horen als die zo achterlijk hard piept. En hij stopt pas als ik hem weer een beetje hooi geef, hoeveelheid maakt niet uit. Maar ik had ze dus gewoon even voor ik ging slapen hooi en brokken etc gegeven en de hoeveelheid die ze normaal ook krijgen. Maar Jip die hoor je niet, nooit eigenlijk...
Wat zou dat kunnen zijn? Zou het echt zijn dat die honger had? ( de bak met brokken zat nog vol het hooi was wel op ) of zou die ergens last van hebben? Maar wel vreemd dat die 2 nachten achter elkaar dit doet terwijl die dit voorheen nooit gedaan heeft. Maar ik vind het nogal vervelend want ze staan op mn kamer haha.
Ik hoop dat jullie antwoorden hebben of tips...