Mijn kat is toen ze een half jaar was tegen de tv aangesprongen en toen ze weer naar beneden kletterde, nam ze een glazen decoratiebak mee. Even aangekeken, maar na een paar dagen liep ze nog steeds mank. Nouja, nog steeds niet die poot willen gebruiken, dus ben ik naar de dierenarts gegaan.
Diagnose: pootje gebroken. Heel stom, scheenbeen was gebroken en het dunne kuitbeentje was nog heel. Geluk voor ons dacht de dierenarts, dit kon gespalkt worden. Dus beestje onder narcose en been in het gips gezet. Volgende 6 weken in een bench, heel sneu. Kosten hiervan was iets van 400 euro totaal.
Na een week of 5 merkte ik dat er iets niet lekker zat en ben ik gaan bellen. Helaas een en al gezeik met die dierenarts, dus ben ik naar een andere dierenarts gegaan voor een second opinion. Bleek dat de eerste dierenarts de breuk niet netjes op elkaar had gezet, in die 5 weken tijd was er nog niets gebeurd. Ook zat het gips te strak, waardoor ze een hele wond op haar pootje had.
Advies: beenmergtransplantatie (inderdaad... Wáááát??!!! Mijn hart ging ook aardig tekeer toen ik het hoorde) en vastzetten dmv een plaatje met schroefjes. Geschatte kosten: 800 euro.
Drama drama natuurlijk, want zoveel geld had ik neit meer apart liggen. Maarja, een beestje van een half jaar oud... Die laat je natuurlijk niet gaan. Uiteindelijk met de DA geregeld dat ik in 2x mocht betalen en operatie door laten gaan. Totale kosten incl. voorconsult en na-controle kwamen inderdaad rond die 800 euro.
Flink gedoe en geld, maar ondertussen is ze bijna 3 en loopt als nooit tevoren.
Al heb ik nog elke dag spijt van die prutser van een dierenarts 1.
Maargoed, ik denk dat dit wel een extreem geval was door het gepruts van de eerste dierenarts
. Normaal gesproken heelt een breuk wel met wat rust.
Sterkte voor je poezel!