Das viel hond aan! Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Das viel hond aan! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 00:29

:wave: :D

Jaja, dit is waargebeurd.. Vers verhaal, net gebeurd... :')

Ik was mijn honden aan het uitlaten, komt er opeens iets uit de bosjes naar mijn hond toe gerend. Ik dacht eerst dat het een mislukte hond was, maar nee.... Het was een Das!! Hij wilde mijn hond aanvallen oid, mijn hond was lichtelijk bang en rende als een gek weg, beest tippelde er achteraan.. 'BEAU! PAK HEM!!' schreeuwde ik, en toen ging mijn hond achter dat ding aan..

Beest rende de bosjes in.. Ik ging heel stoer ( :') ) samen met mijn honden staan kijken waar hij nou was.. Komt dat ding opeens uit de bosjes naar mij toe gerend! Nou, ik ben een held op sokken hoor..... Ik dacht dat ik opgevreten werd.. :')

Maar nu.. Wat te doen? Beest was best aggressief, nummer gebeld wat 24/7 bereikbaar is over die beesten.. Nemen ze niet op...

Oh. Mijn stoere hond is een kruising Rottweiler/Newfoundlander.. En ja, hij was bang.... :')
Laatst bijgewerkt door ShauniBef op 16-09-12 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte

Re: Das viel hond aan! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:33

oei wat schrikken! maar wel tof om een keer een das te zien in levende lijve al niet leuk onder deze omstandigheden..
zou ie misschien een nestje gehad hebben? of ziek zijn ofzo?
nog een keer bellen naar dat nummer dan maar???

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:33

Haha *ziet t even voor zich..

Ms heeft ie jongen? Niet echt de tijd he denk ik.. gek beest

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 00:34

Haha, hij was echt heel groot :oo ! En die neus... Maargoed dat hij zichzelf niet in een spiegel kan zien :(:)

Heb al 3 keer gebeld... :=

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:34

Hij heeft je hond niet gebeten? Dassen kunnen ook hondsdolheid met zich mee brengen namelijk.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 00:37

Nee, hij heeft hem niet aangeraakt.. Hond kon gek genoeg opeens HEEL hard rennen _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:38

Dassen zijn beschermde dieren dus zolang deze gezond is mogen ze er niks mee doen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:39

Niks doen, lekker met rust laten.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 00:40

In een woonwijk laten zitten := ? Misschien pakt dat ding morgen wel een kind.. Of zeg ik nu iets heel raars :') ?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:42

ja of hij valt andere mensen met een hond aan die die das iets aandoen.... das ook niet de bedoeling lijkt mij?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:43

Dassen zijn normaal gesproken toch heel erg schuw?
Misschien heeft hij/zij een nestje dat het dier zo reageerde. Of je verstoorde zijn jacht op voedsel oid.

Volgens mij is de kans nihil dat een das een kind aanvalt/bijt.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:43

Ohw sorry, wist niet dat je in een woonwijk zat :o Dan wordt het lastig ja, hier zijn ze ook maar dan in natuurgebieden dus heb je er weinig last van verder. Blijkbaar woont het dier toch in de buurt, zou het nummer wat je hebt gewoon morgen nog een paar keer proberen te bellen en anders maandag weer. En je hond aangelijnd houden........

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:50

In een woonwijk?

Ik denk dat hij gewoon wat verdwaald was en geschrokken is van je hond, dat hij jongen heeft zou ook kunnen. Dassen zijn felle verdedigers van zichzelf, hun hol en jongen dus als jullie hem verrasd hebben is het helemaal niet raar dat hij achter je aan kwam.

Wat ik persoonlijk niet zo netjes (en dom) vind is dat je je hond ophitst tegen hem, als je gewoon doorloopt doet hij je niets en het is een beschermde diersoort. Daarnaast; als je hond hem grijpt bijt hij echt wel terug, met alle gevolgen van dien. Mocht hij wel rabies hebben heeft je hond dat daarna ook.

Beste is dus gewoon je hond bij je te roepen en gezond respect te laten houden voor de dieren.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:50

Dassen zijn van nature vrij agressief, als je ze stoort in hun dagelijkse ding gaan ze al snel in de aanval over. Het kan zijn dat hij zijn eten, hol, jongen oid beschermde.
Als ik jou was zou ik de buurtbewoners even informeren, evt de gemeente bellen en vertellen wat er gebeurd is, en vragen of ze een waarschuwingsbord neer willen zetten op de plek waar jij de das tegen gekomen bent.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:53

rabies komt hier niet of nauwelijks voor.maar een das is beschermd.je hond erop af sturen vind ik een kwalijke zaak.er zijn er al zo weinig, en de kans is heel zeldzaam dat je er 1 ziet. hij deed alleen een schijnaanval.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 00:55

Geen zorgen... Mijn hond doet echt helemaal niks hoor :') .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:59

Dat kun je wel zeggen maar het gaat om het principe.
Je hitst er wel je hond mee op, de volgende keer loopt hij buiten je zicht en ziet de das weer, kan zo zijn dat hij wel in de aanval gaat.
Het is net als met katten, één of twee keer opjutten en effect zien (kat rent weg) en de hond kan nooit meer een kat zien zonder er achteraan te gaan.

(en een kruising Rottweiler/NF is nou niet echt een hond waarvan je zegt; die kan toch geen schade doen)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 01:01

Hond loopt NOOIT buiten mijn zicht want dat mag hij niet. Hij luisterd super, en zal nooit gemeen zijn.. Lievere hond als deze vind je niet :n . Maargoed, ik ga mezelf niet verdedigen omdat mijn hond zowaar ''gevaarlijk'' kan zijn. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:08

Ik heb er geen probleem mee watvoor ras het is, of hij groot of klein is en of hij gemeen is of niet.
Je zit hem op te jutten tegen een bedreigde diersoort, vind ik niet kunnen.

Dassen zijn heel verdraagzaam en doen echt hun eigen ding, zullen je gewoon negeren zolang je niet aan ze zit. Tenzij ze jongen hebben of het hol in gevaar is, dan zijn ze erg territoriaal en kunnen dan ook link uit de hoek komen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 01:10

Ok :D . Zal er aan denken volgende keer!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:27

anneliesdj schreef:
Ik heb er geen probleem mee watvoor ras het is, of hij groot of klein is en of hij gemeen is of niet.
Je zit hem op te jutten tegen een bedreigde diersoort, vind ik niet kunnen.

Dassen zijn heel verdraagzaam en doen echt hun eigen ding, zullen je gewoon negeren zolang je niet aan ze zit. Tenzij ze jongen hebben of het hol in gevaar is, dan zijn ze erg territoriaal en kunnen dan ook link uit de hoek komen.

Moet ze dan dr hond maar aan laten vallen? Beschermd of niet, ik zou mijn hond niet aan laten vallen... En ik denk dat TS haar hond goed genoeg kent. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:37

Welk nummer heb je gebeld? Ik zou er even melding van maken bij de gemeente en desnoods even 144 bellen omdat het dier midden in een woonwijk zit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:43

Idd melding maken om andere voetgangers te beschermen. Dassen zoeken niet zomaar contact met mensen of zitten in een woonwijk, ik zou hondsdolheid niet uitschakelen.

Controleer je hond op eventuele verwondingen. Heeft je hond een inenting tegen hondsdolheid?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:04

Miracle_ schreef:
Moet ze dan dr hond maar aan laten vallen? Beschermd of niet, ik zou mijn hond niet aan laten vallen... En ik denk dat TS haar hond goed genoeg kent. :)

Ach kom, denk je nu echt dat een das harder loopt dan een hond? Zelfs een chihuahua loopt een das eruit, het is dus helemaal niet nodig om iets te doen, als je doorloopt kan hij je vanzelf niet meer bijhouden.

Zoals ik al zei negeert een das je gewoon, tenzij je hem echt lastig valt of aan zijn jongen of hol komt.
Maar daarom zou ik wel even contact opnemen met de boswachter, gemeente oid.
Hij zal vast geen burcht hebben middenin een woonwijk en dan wordt het wel een apart verhaal.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:06

anneliesdj schreef:
Miracle_ schreef:

Ach kom, denk je nu echt dat een das harder loopt dan een hond? Zelfs een chihuahua loopt een das eruit, het is dus helemaal niet nodig om iets te doen, als je doorloopt kan hij je vanzelf niet meer bijhouden.

Zoals ik al zei negeert een das je gewoon, tenzij je hem echt lastig valt of aan zijn jongen of hol komt.
Maar daarom zou ik wel even contact opnemen met de boswachter, gemeente oid.
Hij zal vast geen burcht hebben middenin een woonwijk en dan wordt het wel een apart verhaal.

Alsof iedereen weet dat een das niet hard loopt?? Ik weet helemaal niks van zo'n ding.. En op zo'n moment ga je echt niet ff googelen.... :')