Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

rOcky_lofz schreef:Vraag me als eerste af, waarom je haar straft, terwijl je eigenlijk weet dat ze het niet op kan houden .. Je kan het beste met je dierenarts overleggen, maar je moet jezelf ook afvragen, heeft ze pijn of niet ? kan ze zo verder leven of niet ? hoe waardig is haar leven nog ? over het algemeen geven honden/dieren het zelf wel aan wanneer het genoeg is, maar er zijn altijd dieren die doorvechten en dan zul je het zelf moeten beslissen.. Lastig, overleg met je dierenarts, en bespreek het samen, en kijk wat nog kan, en wat niet kan
cam schreef:Ik heb al diverse honden gehad en allemaal zijn ze aan het einde van hun leven onzindelijk geworden.
In het begin ruim je het met liefde op maar op een moment gaat het je toch tegen staan,omdat je weet dat het niet meer beter wordt.
Ik vind dat dan het moment gekomen is om een beslissing te nemen.
Het zou toch jammer zijn als er op het laatst een negatief tintje komt aan jullie leven samen.
Daar heeft niemand iets aan en al zeker de hond niet. Hij weet dat hij zindelijk moet zijn,en weet dus dat hij fout is.
Moet toch ook voor hem niet fijn zijn.