Kat valt mij aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:37

Hallo allemaal,

ik moet tot volgende week zondag op de kat van mijn oma passen. Dat houdt in dat ik hier de hele week ben.
Probleem is dat ze me telkens aanvalt. Op me af komt lopen met de haren recht overeind.
Ik voel me niet meer veilig :+ Mijn oma en mijn moeder en zusje valt ze niet aan.

Alleen mij dus wel. Alleen hoe ik haar dit afleren? Aangezien ze mij aanvalt en gelijk als een gek er vandoor rent.
Ze heeft er gewoon plezier in :+

Ze is trouwens van 30 april dit jaar. En haar broer en zus wonen bij ons thuis. Alleen dat zijn de liefste katten die je kunt voorstellen.

Anoniem

Re: Kat valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:39

Misschien is ze je gewoon aan het uitdagen om te spelen, althans zo komt het op mij over.

Als je het echt vervelend vindt kan je een planten spuit in je hand nemen en als ze dan aan komt lopen dan nat spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:44

Voorkomen dat ze aanvalt. Gebruik maar eens de Cesar Millan SHHHH! Die werkt ook op katten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:51

Sylvia_B schreef:
Misschien is ze je gewoon aan het uitdagen om te spelen, althans zo komt het op mij over.

Als je het echt vervelend vindt kan je een planten spuit in je hand nemen en als ze dan aan komt lopen dan nat spuiten.

Is het ook volgens mij. Maar als ik er op reageer dan hangt er een kat vast aan mijn hand. Net alsof mijn hand haar prooi is.
Er zit sowieso een pittig karakter in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:52

Joolien schreef:
Voorkomen dat ze aanvalt. Gebruik maar eens de Cesar Millan SHHHH! Die werkt ook op katten :D

Ja maar soms besluipt ze je gewoon }:0 Want als ik haar zie aan komen, dan zorg ik er wel voor dat ze mij niet aanvalt.

Maar ze kan ook heel lief naast je gaan liggen en zo opeens hangt ze in je vest.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:52

is.er.niet.een.speelmaatje?denk.dat.ze.dat.mist....zeker.zo.j0ng.als.ze.is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:17

lifaya schreef:
is.er.niet.een.speelmaatje?denk.dat.ze.dat.mist....zeker.zo.j0ng.als.ze.is....

Spatiebalk kapot?

En nee er is geen speelmaatje. Wel heeft ze meerder knuffels/speeltjes/krabpaal waar ze haar energie kwijt op kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:20

Klinkt als of beestje zijn energie niet kwijt kan met een maatje en dus fungeer jij als maatje. Lastig voor je. Veel mee spelen denk ik, veel jaag spelletjes. Maar ook duidelijk aangeven wat je niet wil.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:36

Hmm inderdaad heel herkenbaar. Deed de onze ook tot ie een maatje kreeg maar dat is niet aan jou om op te lossen denk ik.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:26

Katten zijn van nature solitaire dieren dus een speelmaatje is zeker geen must voor een kat.
Kan wellicht aan een bepaalde geur liggen die ze opvangt, of idnerdaad uitdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:33

cp112 schreef:
Katten zijn van nature solitaire dieren dus een speelmaatje is zeker geen must voor een kat.
Kan wellicht aan een bepaalde geur liggen die ze opvangt, of idnerdaad uitdagen.

Kan zijn dat ze in het begin mijn 4 katten rook.

Want nu is het gedrag veel minder. Alleen 's ochtends heeft ze van die aanvallen. Aangezien ze 's nachts in de keuken zit.