Hoe houden jullie je konijnen bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Hoe houden jullie je konijnen bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:53

Nu het weer wat slechter wordt, is het niet meer zo vanzelfsprekend dat mijn konijntjes lekker buiten huppelen.
Dus vroeg ik me af, hoe houden jullie ze bezig als ze liever binnen als buiten zitten?
Ze hébben wel de mogelijkheid om naar buiten te gaan, maarja.. Natte pootjes hè. Dat is 't 'm! :D

Ik heb zelf een voerrol gemaakt, simpelweg een leeg toiletrolletje met gaten en gleufjes erin.
Pluk hooi erin en snoepjes in de gaatjes, en de nijntjes hebben lol. (Lol met een wcrol :'))

Ook heb ik ergens gelezen dat je ze een telefoonboek zonder kaft mag geven, die kunnen ze dan lekker verscheuren enz.
Maar is die inkt niet slecht voor ze??

Edit; het kan van alles zijn hè. ;) Dus zelfgemaakt (creatief! :) ) of een kant-en-klaar dingetje uit de dierenwinkel. :j

Anoniem

Re: Hoe houden jullie je konijnen bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:07

Wilgentakken er bij gooien. Maar mijn konijnen gaan echt niet binnen zitten, die zitten zelfs met stromende regen buiten of met een flink pak sneeuw.

Takken van andere bomen mag ook, bijvoorbeeld van fruitbomen (onbespoten) eik of beuk. Verder kun je ze een zandbak geven. Ik heb allerlei speelgoed er in maar ze spelen er niet mee. Hooi kunnen ze altijd bij, dus dat gaan ze hier niet uit een voerrol halen. Verder hebben ze hier dagelijks een stuk nieuw gras, dus hier grazen ze veel als tijdverdrijf en verder slapen ze veel bij elkaar en graven ook.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:10

Inderdaad wilgentakken, maar je kunt ook een blokje (speciaal) hout kopen, en daar kunnen ze ook lekker aan knagen.
En bij de Welkoop kun je ook een soort balletje halen waar je snoepjes in kan doen, daar kan mijn konijn ook heel lang mee bezig zijn :')
Verder weet ik niet echt wat, misschien even googlen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:16

hier spelen ze met hun speelgoed en met elkaar (3 vlamen) ze hebben een tunnel, groot hok, grote ren en speelgoed ga ik in de winter weer meer kopen en afwisselen met elkaar. In de winter krijgen ze ook nog een extra speelhuis in de ren (staat al klaar) en voer krijgen ze bij goed droog weer niet in een bakje maar verstopt in vanalles door de hele ren. lekker laten zoeken en doen.
Vlamen zijn niet zo heel actief en zullen het ook niet zo missen dat ze niet meer de hele dag ook op het gras kunnen lopen.

Wilgentakken krijgen ze hier ook met regelmaat en hier zijn ze ook dol op in de regen en sneeuw zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:16

in elk geval geen knaagstenen gaan kopen om ze bezig te houden. Daar zitten veel teveel zouten in!

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:21

ik geef mijn konijnen een kleine voetbal <3 ze spelen er dan de hele dag mee! :j Maar ze vinden een speelhuisje ook erg leuk, ik heb voor mijn konijnen namelijk een huisje met raampjes enz. met daar al hun speeltjes in. Hij is erg groot, en mijn konijnen houden ervan <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:10

Mijn konijnen hebben een kinderspeelhuis met verdieping en in de winter gaan ze voor het raam in het zonnetje zitten <3 Om vervolgens buiten te gaan hupsen, van de voetbal had ik nog niet gehoord, met de konijnenspeelballen doen ze iig niets :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:05

ik schep alle grond om :+ kan mevrouw niet over en zit in weer en wind te graven :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:03

-intelligentiespelletjes: bordspelen, kong, bal met brokjes
-appelboomtakken
-zo'n wilgenhoutenbal met hooi en kruiden erin. (nadeel is dat je hok er helemaal onder komt te zitten met hooi en stukjes hout)
-Hooibal of ruif, moeten ze meer moeite doen en plassen ze er ook niet overheen.
-Brokjes overal in het hok verstoppen

Ik heb zelf ook wel van die speeltjes, balletjes enzo maar daar doen ze hier niks mee.

Mindim: Rare konijnen heb je dat ze in de stromende regen blijven zitten... :+ Hier houden ze ook niet van harde regen of natte pootjes. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:03

Ja, ik snap het zelf ook niet hoor :D Als ze eenmaal op het gras aan het eten zijn, dan blijven ze ook in de stromende regen door eten. Ze kunnen elk gewenst moment naar binnen maar ze doen het niet. Ze banjeren ook prima over natte modder, graven in klei terwijl het nat is en op nat gras. Maakt ze niks uit.

Zelfs in de winter wanneer hun huis volgepakt ligt met dik stro, dan gaan ze in de vallende sneeuw zitten :') Ze hebben het losse extra hok in de ren tot dixie gebombardeerd, hooi uit een ruif eten ze niet, ze plassen er ook niet over heen hier, maar eten het gewoon op. Spelletjes en telefoonboeken doen ze niets mee. Misschien zijn ze idd wat vreemd. Ze hebben hier wel de ruimte, dus veelal liggen ze naast elkaar te slapen, buiten of binnen, zijn aan het graven, proberen bij de andere ren te komen, grazen, zitten met elkaar te spelen of hebben dolle buien en scheuren de ren door achter elkaar, het enige wat ze leuk vinden zijn wilgentakken.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 11:34

Gelukkig, dan zijn die van mij toch niet de enige die niet zo gek zijn op regen en sneeuw. :P
Leuke tips komen er idd binnen! :j
Haha en wie weet ga ik wel zo creatief zijn om een speelhuisje te maken. Kopen kan natuurlijk ook... :D En wilgentakken, even kijken waar ik die vandaan kan halen.
Zo'n plantenwinkel, of gewoon in het wild ergens afknippen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:03

Ik ga gewoon de wilgenbomen bij langs in het wild. Kan geen kwaad hoor, die dingen in de winkel moet je de hoofdprijs voor betalen.