Kat aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:38

Gisteravond is mijn lieve kat aangereden, ze was nog geen anderhalf jaar oud ;(

Nu zit ik met een aantal knopen in mijn maag.

1. Haar broer. Ze zijn altijd samen geweest, mams en ik zijn de hele dag van huis... Is het eerlijk om hem alleen te laten? Of verstandig om er eentje bij te halen? Er vanuit gaande dat hij gewoon gezond oud wordt, heeft hij dus nog zo'n 15 jaar te gaan. Is het eerlijk hem alleen te laten? Kan je een kat überhaupt koppelen? Het is een gecastreerde kater, van dus bijna anderhalf jaar.

2. Terug naar buiten? Tja, je verliest je poes aan het verkeer, dus eigenlijk houd je je andere kat(ten) nu ook liever binnen. Ik woon 5 meter van een 50km weg, maar achter is het rustig. Hoe groot schatten jullie het risico als ik ze weer naar buiten doe? Is het eerlijk om ze binnen te houden nu ze gewend zijn s avonds naar buiten te mogen?

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen!

Afbeelding
Rust zacht lieve, kleine Do.
22-05-2011***13-09-2012
Laatst bijgewerkt door Floor_x op 14-09-12 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Vilar

Re: Kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:56

Wat erg! Gecondoleerd, het is niet niks om je kat zo abrupt te verliezen. Sterkte!

Wat haar broer betreft: zie het even aan. Je merkt vanzelf wel hoe hij zich voelt en hoe hij het vindt om alleen te zijn. Meteen een 'vervanger' zoeken lijkt me in ieder geval niet goed.

Terug naar buiten: het is en blijft een risico. Bedenk wanneer je kat het mooiste en beste leven heeft: veilig binnen 4 muren of lekker buiten waar hij alle vrijheid heeft en naar hartelust kan struinen?

Nogmaals sterkte, ook met je beslissingen!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 18:22

Bedankt voor je reactie.

We willen onze dieren niets dan het beste bieden. Vandaar de vragen.
Ik vind het zo sneu voor hem, hij is nooit alleen geweest. Ze waren heel erg op elkaar gericht, als er eentje per ongeluk was opgesloten en begon te mauwen zat de ander direct voor de deur waar het geluid vandaan kwam. "Ze" zitten overdag wel gewoon binnen ivm de konijnen die dan buiten lopen. Dus ik vind het zo zielig als hij dan van 8 tot 6 alleen binnen zit.

Heeft er anders iemand ervaring met katten op deze leeftijd koppelen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:24

Qua koppelen kan dat wel..
Althans bij de meeste katten.
Zelfs mijn Monsterkat van 3 jaar accepteerde na de dood van zijn nestgenootje een jong kitten.
Het was 2 weken lang blazen en grommen en nu spelen ze regelmatig samen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:26

Bij mijn ouders hadden we ook twee zusjes, ze waren onafscheidelijk. De ene kat is door een ongeluk om het leven gekomen. De kat die overbleef heeft haar dagenlang lopen zoeken, heel sneu!

Een poosje later kregen we er een kat bij. Maar die twee hebben elkaar nooit gemogen. Ze leven nu al een jaar of 10 in hetzelfde huis maar hebben nog steeds regelmatig slaande ruzie. Nou hebben mijn ouders gelukkig een redelijk groot huis op het platteland, dus zowel binnen als buiten is er voldoende ruimte om elkaar te ontlopen. Maar gezellig is anders.

Zelf heb ik ook een kat en die gaat gewoon naar buiten. Natuurlijk is dat een risico, maar ik ben van mening dat een kat binnen geen leven heeft. Helemaal als hij gewend is altijd naar buiten te gaan! Onze kat vindt het in elk geval heerlijk en is erg veel buiten, ik zal haar dat nooit ontnemen. Mocht ze dan op onfortuinlijke wijze aan haar eind komen, heeft ze in elk geval een plezierige tijd gehad.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:27

Vilar schreef:
Wat erg! Gecondoleerd, het is niet niks om je kat zo abrupt te verliezen. Sterkte!

Wat haar broer betreft: zie het even aan. Je merkt vanzelf wel hoe hij zich voelt en hoe hij het vindt om alleen te zijn. Meteen een 'vervanger' zoeken lijkt me in ieder geval niet goed.

Terug naar buiten: het is en blijft een risico. Bedenk wanneer je kat het mooiste en beste leven heeft: veilig binnen 4 muren of lekker buiten waar hij alle vrijheid heeft en naar hartelust kan struinen?

Nogmaals sterkte, ook met je beslissingen!

Uhhh, mijn kat is hardstikke gelukkig binnen zn '4-muren' hoor. Het is maar net hoeveel stimulans je ze binnen bied.
Ik heb een dier genomen voor mezelf, en niet om buiten rond te laten struinen en overlast te verzorgen.. Je hond loopt ook niet los over straat toch?

Hardstikke rot voor je kat TS! Kan en wil het me niet voorstellen.. Even een tijdje aankijken hoe hij reageert, en anders toch misschien een nieuwe kat erbij?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:19

mijn kat moet niets hebben van andere katten. Heb nu een klein kitten hier dat op straat gevonden is en naar het asiel gebracht is. Morgen is er pas een pleeggezin vrij om het op te komen halen en zo samen met een pleeg moeder en andere kittens op te laten groeien. Dit kitten vind mijn poes heelmaal geweldig. Wat ik dus wel weet is als ik er ooit nog een 2de kat bij wil hebben dat ik dan een kitten neem uit het asiel.
Bij meerdere asielen worden ze al geholpen voordat ze mee gaan en steeds meer asielen houden ze t/m 12 weken leeftijd en dan zijn ze dus geholpen, geent en gechipt en geregistreerd. Ideaal dus!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:21

Mijn kat kan niet uit onze afgesloten tuin (afgesloten voor haar d.m.v. een onzichtbare omheining omdat het veel te groot is om het af te sluiten via een nromale omheining) en ze is een enorm tevreden kat die af en toe muizen en vogels in de tuin vangt en die dus lekker buiten kan lopen maar niet doodgereden kan worden en ook weer zo naar binnen kan komen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:37

Ik zou de ander niet buiten laten. Of in een afgesloten gedeelte hooguit. Wat verdrietig zeg, heel veel sterkte met het verlies.