Chihuahua gezocht per november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 09:31

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn bezig met verhuizen.
Wanneer wij samen wonen hebben we besloten een chihuahua te kopen.
We zijn op zoek naar een kortharige chihuahua teefje.
Het liefst een mini of een teacup.
Ik weet dat er veel slechte verhalen over gaan maar wat wij zoeken is
een gezonde kleine chihuahua rond de 1400 gram als zij is uitgegroeid.

Weet iemand een goede fokker of krijgt iemand zelf rond deze tijd een nestje?
Stuur dan een pbtje.

Groetjes Kimberly

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:51

Leuk dat je een chihuahua wilt.
Maar lees je aub eerst even goed in. Een teacup bestaat niet.
Waarom wil je perse zo klein mogelijk?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 10:23

@Cayenne, deze reactie verwachtte ik al. Omdat ik het leuk vind om een kleine chi te hebben. Ik weet dat de benaming teacup niet bestaat maar dit om aan te tonen dat ik een kleine chi wil. Ik hou mezelf al enige tijd bezig met chihuahua's en weet dat er veel broodfokkers zijn, daarom zoek ik een gezonde kleine chihuahua ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:26

Als je graag een gezonde chi wil, ga dan op zoek naar een fokker die test op diverse afwijkingen waaronder PL en die een MRI laat doen. Helaas komt er steeds meer Syri voor bij chi's.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:28

Waarom neem je er geen 2? Zo'n kleine chi zal niet of nauwelijks met andere honden buiten kunnen spelen omdat hij zo klein en kwetsbaar is. Je zal haar veel plezier doen er een 2e bij te nemen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:31

Dit snap ik dan weer niet. Je wilt een gezonde hond maar hij moet wel superklein zijn terwijl je weet dat ze helemaal niet zo horen en dat die hele kleintjes juist ongezond zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:34

De Chihuahua vereniging stelt niet voor niets een minimum gewicht aan stamboomhondjes.
Kleiner geeft zo ontzettend veel meer kans op lichamelijke problemen.

Dus een "gezond" hondje van 1400 gram, is waarschijnlijk iets dat niet bestaat ;)
Of in ieder geval héél zeldzaam is.

En die 600 gram extra merk je niets van hoor... Maar dan heb je wel wat meer kans op een gezond hondje.

Mijn Chihuahua x dwergkees kruising weegt 3,5kg.
En is 't leukste hondje dat er is. Zou ze minder leuk zijn omdat ze wat meer weegt dan met bij zo'n hondje eigenlijk verwacht? Nee...

Je hebt veel meer aan een gezond hondje met een gezond gewicht, dan een hondje dat in een te klein lichaam gefokt is met alle problemen die daar bij komen kijken.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:38

neem alstjebliefd een gezonde chihuahua en kijk en let niet zo op "hoe klein ze blijft" hier 2 chihuahuas ( ook 2 is leuker aangezien ze veel met elkaar spelen, ook mijnes lopen buiten los en spelen hier ook met alle honden hoor )
mijn chi`s zijn beide rond de 2,5kilo en ben hier HEEL blij mee, ze kunnen even meer hebben..
ook heb je bij hoe kleiner de hond is meer problemen met het suiker wat snel daalt en stijgd..
vooral bij een puppie moet je heel enorm goed opletten, lees je dus goed in over dit kleine moeilijke ras.. want de makkelijkste hondjes zijn dit niet en weten je goed te manipuleren

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:41

Ben je wel voldoende thuis overdag? Kun je hem meerdere malen per dag uitlaten (4 tot 5 keer?).
Heb je eventueel oppas voor wanneer je weg moet?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:44

Ik heb sinds maart ook een chihuahua pup, en mijn vriend wilde ook zo graag een 'kleintje'.
Ik zei, ik hoop dat hij toch wel de 2,5 kg gaat aantikken, dat klinkt misschien voor een chihuahua 'groot', maar geloof mij, het is nog klein zat.
Ons pupje was 1200 gram toen we hem kregen, de fokker zei, hij zal denk ik niet veel zwaarder als +/- 1800 gram worden, de dierenarts zei ook "ik denk dat het een kleintje blijft". Mijn vriend blij, ik minder.
Nu is hij bijna 9 maanden en weegt hij 2,5 kg, hij is perfect en groeit nu ook niet meer zo heel veel.
Ik ben blij dat hij toch dat gewicht gehaald heeft... en mijn vriend deelt nu ondertussen die mening ;-)

Als ik op straat zie hoe ontzettend klein hij is als hij met andere honden speelt of probeert te spelen, dan ben ik blij dat hij niet op 1800 gram is blijven hangen.

Gewicht is wel het laatste waar je naar moet kijken.

Ik vrees dat je wel iets beter mag gaan nadenken, als je nu zulke dingen roept.
Een gezonde hond willen maar dan eentje die nog geen 1,5 kg mag wegen... :n

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:46

Femke schreef:
Dus een "gezond" hondje van 1400 gram, is waarschijnlijk iets dat niet bestaat ;)
Of in ieder geval héél zeldzaam is.

Bestaat absoluut :j
Rond de 1 kilo is vaak erg kwetsbaar, misgroeit e.d. maar 1400 gram is een best normaal formaat voor een chihuahua.
Ik zou voor mijn volgende ook dat gewicht aanhouden..

Ik had een kerngezond schatje van 1200 gram

Wel zou ik nadenken om er 2 te nemen, dan hebben ze elkaar, lekker spelen, en nooit alleen! :j
Ik zou je zoektocht uitbreiden tot 2 kilo. Als je dan een mooie kleine compacte chihuahua hebt, scheelt dat niks met 1400 gram, en heb je iets meer zoekruimte.

Succes!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 10:47

Mijn vriend en ik werken verschillende tijden. Hij is thuis tot 13 uur en ik ben er om 16.30 weer. De hond is hooguit 3,5 uur alleen. Oppas is er zat. Deze reacties over ziektes en te kleine chihuahua's kunnen gedempt worden. Ik weet de risico's en de chi word onderzocht voor de aankoop. Mijn vraag was weet iemand een goede fokker?
@ Diazz dankjewel, ik ga zeker verder kijken..

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:51

Winner91 schreef:
@Cayenne, deze reactie verwachtte ik al. Omdat ik het leuk vind om een kleine chi te hebben. Ik weet dat de benaming teacup niet bestaat maar dit om aan te tonen dat ik een kleine chi wil. Ik hou mezelf al enige tijd bezig met chihuahua's en weet dat er veel broodfokkers zijn, daarom zoek ik een gezonde kleine chihuahua ;)

Dan moet je er niet per november een willen, denk ik.

Ik adviseer als je een goede, leuke, gezonde hond wilt, je eerst goed in te lezen in wat er allemaal mis kan gaan bij de fok, een fokker te contacteren, en bij voorkeur meerdere, zodat je enig inzicht kunt opbouwen in bloedlijnen en (eventuele) fokrichtingen, vraag of je bij de fokker(s) de medische gegevens van de ouders mag inzien, en dan niet alleen inentingenboekje, maar ook keuringsrapporten, foto's, scans, weet ik wat...... een fokker die niets te verbergen heeft, zal daar geen bezwaar tegen hebben.
Stuur nooit mails, als je contact wilt, maar bel. Wees ook bereid om over jezelf heel veel te vertellen, een betrokken fokker wil echt wel weten waar zijn/haar hondje terecht komt.
Doe dat allemaal, en je hebt iig heel goede kánsen om aan een gezond hondje te komen. Ik denk alleen niet dat je dat per november redt......

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:54

ashley1 ; Noa woog 500gram bij 10weken

Afbeelding
Dit is Noa ( geen 100% raszuivere hoor )
Gekocht met 10weken, 500gram.... super lief maar zo enorm kwetsbaar.
vatte kou, heeft giardia gehad, suiker te kort waardoor ze in een coma komen, is een keer gevallen van mn schoot waardoor ze een gekneusde heup had.
ik wou ook altijd een super kleine.. maar ben nu blij dat dit kleintje uitgegroeid is tot
Afbeelding
2,5kilo gezonden teef.

ik snap dat ze ook gezond bestaan, maar denk ook verder.. hoe kleiner hoe kwetsbaarder

ook als pup zijnde moet je ze vaak uitlaten hoe kleiner hoe vaker en moeilijker ze zindelijk te maken zijn.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:00

Ohh wat was ze klein!! Rambo woog met 11 weken 1200 gram als ik het me goed herinner... maar ga nu wel twijfelen hihi.
Ik ben ook blij dat Rambo niet op 1800 gram is blijven hangen.

Die van jou worden ook gewoon als hond behandeld hè, die van mij ook.
Hij is de enigste chi die ik hier op het dorp ken, die GEEN jasjes draagt, niet in een tasje wordt gehouden en dòl is op andere honden en zodra hij een andere hond ziet, in de riem gaat hangen, trekken en kwispelen omdat hij zo graag met andere honden wil spelen.
Die anderen worden echt als accesoire behandeld, echt sneu. Spelen met andere honden mogen ze eigenlijk niet bijna niet omdat alles natuurlijk al een flinkt stuk groter is als die hondjes en dat vinden de eigenaressen maar eng. Zonde hoor, die hondjes hebben er toch ook niet om gevraagd dat ze geen 25 kg wegen?
Heeft best wat werk gekost hoor, om hem zo sociaal te krijgen. Maar nu kan en wil hij met iedere hond spelen, Rottweilers, Duitse herders, boomertjes, labradors, golden retrievers, alles.
Nog een slag kleiner was nog lastiger geweest, ook voor hem.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 14-09-12 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:03

TS: heb je al eerder honden gehad? Of je vriend?
Omdat je zo gefixeerd op alleen het gewicht bent?

En wil je er ook mee gaan fokken, omdat je een teefje wilt?
Heb je er dan al over nagedacht of dat handig is, met zo'n klein ding?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:10

klopt mijnes zijn ook echte honden, lopen los waar het kan of er wel of niet honden lopen..
ook ga ik minimaal 3x in de week naar het strand en in de zomer elke avond laat ik ze zwemmen wat ze heerlijk vinden, ook in de winter hebben ze geen jasjes aan alleen bij extreem kou of regen en dan willen ze het eigenlijk niet eens.. afgelopen winter met die sneeuw deed ik ze af en toe in de tas om de poten op te warmen, verder rende ze in de sneeuw en gingen ze gewoon spelen
* was even offtopic *

TS ik hoop dat je een leuk diertje kan vinden, Wil je geen herplaatsertje? staan er zat..
heb ik met 1 van mn 2 ook gedaan was 11mnd en super lief dier is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:17

Zulke stoere Chi's vindt mijn DH vreselijk leuk, jammer dat ze voor hem echt te klein zijn om ermee te spelen, hij wil het zo graag :(:)
Hij is er overigens doodvoorzichtig mee, maar blijft een geweldig plaatje, die grote Duitser met kleine Chihuahua's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:22

Winner91 schreef:
Ik weet de risico's en de chi word onderzocht voor de aankoop. Mijn vraag was weet iemand een goede fokker?

http://www.nederlandsechihuahuaclub.info/ --> linkje "fokkers" volgen.

Maar verwacht niet dat je half september bij de fokker komt aankloppen en dan in november een pup hebt.
Vaak zijn er erg lange wachtlijsten.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:28

Yamcha; noa vind op het strand ( dan heeft ze de ruimte ) veel grote honden ook leuk.. laatst speelde ze met een deense dog zij voorop rennen die deense dog erachter aan en die mond van zijn eigenaar viel open, en ik moest erom lachen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:53

Waanzinnig :D geweldig toch, dat dat kan, maar daarom vind ik wel dat chi's ook terecht moeten komen bij mensen die een beetje handig zijn....... een hond moet hond kunnen zijn imo, ook een chi :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:05

Hoop dat je dan ook een flink bedrag op je bankrekening hebt staan voor de latere dierenartskosten van het hondje...

Ben me nu bezig aan het houden met studie van erfelijke afwijkingen.
Bij die kleine hondjes is het vaak zo dat de hersens groter zijn dan het kopje van de dieren. Dus de hersens drukken tegen de binnenkant van het hoofdje aan... daardoor krijgt de hond zuurstofgebrek in de hersenen en allerlei afwijkingen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:27

Hahaha super leuk zulke plaatjes!
Yamcha: met de duitser van mijn vader gaat het echt super goed maar de herder van mijn zusje is ook echt teveel voor Rambo, die is zò wild en onbehouwen dat Rambo er bang van wordt, hij klauwt bijv. ook heel erg en heeft Rambo al een paar keer een dreun op zijn rug gegeven enzo.
Maar laatst kwam mijn zwager langs met de dikke van m'n vader ( :+ ) en met die van hem en hadden ze al een ronde gelopen en toen ging het super, maar toen was Ceasar al wat uitgeraasd en toen hebben we ze op het veldje losgelaten.

Die 2 herders helemaal spelen met een bal en Rambo er als een soort cavia op duracell-batterijen er tussendoor crossen, prachtig haha!

*offtopic trouwens, sorry)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:30

A_man schreef:
ashley1 ; Noa woog 500gram bij 10weken

[ Afbeelding ]
Dit is Noa ( geen 100% raszuivere hoor )
Gekocht met 10weken, 500gram.... super lief maar zo enorm kwetsbaar.
vatte kou, heeft giardia gehad, suiker te kort waardoor ze in een coma komen, is een keer gevallen van mn schoot waardoor ze een gekneusde heup had.

mn schoonmoeder heeft zo'n mini mini mini beestje, om de haverklap ziek en heeft moeite suiker op peil te houden en zich warm te houden. DA op en af