Vanochtend om 6 uur ging mijn vriend de honden uit laten en op het losloop veldje wat helemaal Verlaten was liep een jonge hond in zijn uppie. Deze hond vond onze honden heel interessant en is met mijn vriend mee naar huis gelopen. Omdat hij hem niet te pakken kreeg heeft die mij uit bed gehaald en hebben we hen samen weten te vangen. De hond was door het dolle heen van overprikkeling / angst hyper actief enz... Hij had super veel dorst en honger. Dus even wat brokjes gegeven en water. Niet te veel brok maar gewoon een beetje.
Het gaat om een jonge husky of Anita inu met blauwe ogen reu ongecastreerd. Mijn ene hond vind zijn hyper energie niet leuk en is steeds aan het grommen en is bang van zon grote hond ipde andere wil wel net hem spelen. Dus die twee zijn nu allebei hyper. Mijn vriend is op de fiets de buurt af aan het speuren want wij willen zal het baasje vinden. Da word om 8 uur gebeld....
Mocht iemand uit raamsdonksfeer hier op bokt zitten en de beschrijving van de hond herkennen dan horen wij het graag.
Wat goed dat jullie de hond gevangen hebben. Inderdaad de DA inschakelen is een optie. Ook kun je de dierenambulance bellen...zij komen de hond dan ook voor je ophalen en staan in contact met amivedi e.d. Succes!
Kentaro
Geplaatst: 14-09-12 07:56
Wat fijn dat jullie je je over deze hond ontfermen!! Misschien handig om er een foto bij te plaatsen? Hoop hard dat het dier een chip heeft, zodat ie snel weer bij z'n baasje is! (vermoedt dat het een husky betreft, want bij mijn weten heeft een akita geen blauwe ogen!? Zijn beide wel super weglopers )
sanneloveyou
Geplaatst: 14-09-12 07:56
Suc6 met het vinden van het baasje
Kady1
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-12 07:57
Wij willen proberen te voorkomen dat de hond naar het asiel moet oid. Hij komt hier uit de buurt want heb hem wel eens eerder gezien volgens mij. Alleen heb geen idee waar dat hij thuis hoort. Dichtsbijzijnde asiel is 20 min rijden.
Anoniem
Geplaatst: 14-09-12 08:01
Dierenasiel laten weten dat je een hond hebt gevonden, ook de plaatselijke politie en wellicht kan je zijn chip uit laten lezen door een da of dierenambulance. Weet niet of jullie een puppy centrale hebben, die zorgen voor herplaatsing als het dier is gedumpt.
Kentaro
Geplaatst: 14-09-12 08:02
Weet natuurlijk niet of je naar je werk/weg moet, anders zou ik om 8 uur even naar de dierenarts rijden voor het checken van zijn chip.Dan is ie misschien weer snel thuis! Wij vonden vorig jaar een hond. Helaas geen chip. Hebben bijna 2 uur door allerlei straten gelopen. Niemand had de hond ooit gezien. Uiteindelijk opgehaald door een opvang bij ons in het dorp. Volgende dag is het beestje weer herenigd met zijn baasjes. Bleek een paar straten verderop te wonen....
Laat de dierenambulance nou maar komen of ga naar de DA om te kijken of hij een chip heeft, dat is veel sneller dan dat jullie gaan zitten afwachten.
Kady1
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-12 08:11
Dieren ambu gebeld en doorgeschakeld naar dierenasiel breda. Die gaan pas om 11 uur open. Vriend is in de buurt gaan rondvragen schijnt een hond van Turks gezin te zijn, (Zijn die normaal niet bang van honden?)
Hij schijnt vaak weg te lopen. Maar niemand wist waar die precies vandaan kwam.
Mijn vriend heeft nu de bench uit de schuur gehaald. Gaan hem even daar in doen want hij is al sinds 6 uur vannochtend een wervelwind in huis. Daarnaast springt die steeds op de bank en dit mogen onze eigen honden ook niet. Gelukkig hebben we een grote bench en dan is er hopelijk even rust in huis want onze eigen hodnen beginnen goed zenuwachtig te worden.
Kentaro
Geplaatst: 14-09-12 08:32
dat is inderdaad bekend van deze honden, dat ze erg veel beweging nodig hebben. Jullie hebben groot gelijk dat je hem even in de bench doet. het is super dat jullie hem opvangen, maar niet dat jullie eigen honden straks nog dagen van slag zijn
Succes ermee! hoop dat jullie meer te weten komen en dat ie terug naar zn baasje kan.
MissYvette4u
Geplaatst: 14-09-12 08:56
top dat jullie hem opvangen nee hoor, niet alle turken zijn bang voor honden is maar net wat ze gewend zijn mijn turkse schoonfamilie was voorheen idd bang van honden omdat de honden in het dorp in turkije niet aaibaar en zelfs gevaarlijk zijn (ivm beschermen van de kudde schapen) sinds de komst van onze eerste hond zijn ze enorm fan van onze honden
ik heb vroeger ook 's een verdwaalde husky opgevangen via dierenambulance werd de eigenaar snel getraceerd, hij woonde een paar straten verderop lekkere weglopers zijn het
bij ons is ooit ook een soort husky aan komen lopen, we hebben de dierenambulance gebeld en een uur later wisten we wie de eigenaar was, die woonde een aantal straten verderop.
Wat fijn! De dierenambu heeft inderdaad ook een scan-apparaat voor gechipte honden. Heb zelf al meerdere malen een hond gevonden en die zijn allemaal weer bij hun baasje gebracht door de dierenambu.
Goed dat jullie je er zo over ontfermd hebben!
jesito
Geplaatst: 14-09-12 09:19
Kady1 schreef:
Hond was gechipt mijn vriend zit nu bij da te wachten op de eigenaar. Dus gelukkig re. Goede afloop op de vroege ochtend
Nou gelukkig maar, vind het wel vreemd dat zo'n hond al zo vroeg alleen rond loopt.