Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Je hebt het zelf gezegd, hij leert enorm snel! 

Woeps schreef:Als allereerst heel veel plezier ermee
Als hij 16 weken is kan hem nog 'redelijk' makkelijk trainen. En het alleen in de bench laten zou ik langzaam opbouwen dus eerst doe je hem gelijk 's morgens, daarna een 10 min of kwartiertje later. Ps probeer hem te negeren of hem ergens neer te zetten waar je het gejank niet hoort. ( negatieve aandacht is ook aandacht ) Als je consequent bent moet het je zeker lukken. Hij is nog jong
Verder met het konijn zou ik eerst kijken wat hij met het konijntje doet als hij hem ziet. Dus zet het konijntje in de kooi waar het hondje bij kan. Ik weet ons hondje gaat heel goed om met het konijn van mijn nichtje. ( ook een klein ras, kruising chiwauwa/ maltezer ) Dus ik denk dat dat geen probleem moet zijn.
Veel succes hopelijk kun je hier wat mee.
maar week is niet lang genoeg om iets af te leren
Gianti schreef:Maar de huidige eigenaresse heeft hem anders opgevoed dan wij zouden doen, andere ritmes enzo (niet slecht hoor, maar gewoon anders). Hij is dus al buiten de kritieke moment van leren, is het nog mogelijk om hem een ander 'dag' ritme aan te leren?
Iris82 schreef:Houdt er wel rekening mee dat chi pupjes van 16 weken ook gewoon nog erg vroeg moeten plassen.
Diablo schreef:Iris82 schreef:Houdt er wel rekening mee dat chi pupjes van 16 weken ook gewoon nog erg vroeg moeten plassen.
Eens! Als ik op sta, is het eerste wat ik doe, met de kleine naar buiten. Ze jankt niet (dat doet ze nooit), maar doet wel meteen een plas buiten. Dus niet eerst allerlei andere dingen doen, maar eerst even naar buiten.