guppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superior

guppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:07

hoi,

wij hebben 3 guppies in een kom gisteren heb ik ze verschoond zonder zeep of andere dingen die ik anders nooit gebruik alleen was het water iets warmer dan anders (maar niet heet ofzo) Ik heb toen ik dat voelde weer de helft van het water eruit gehaald en er weer nieuw koud water bijgedaan. Vanmorgen gaf ik ze eten. Maar toen ik net thuiskwam zag ik dat ze dat eten (wat niet veel is) nog steeds niet op hadden terwijl ze dat anders binnen een paar minuten ophebben. Ze zwemmen ook helemaal scheef en liggen steeds op de bodem. Ze zijn nog helemaal niet oud denk dus niet dat het daar aan ligt en gisteren hadden ze nog helemaal niet zoiets...

wat dan die nou zijn??? :o

Jitske

Re: guppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:08

YRT -> BB

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:10

Heb je al het water verschoond? Of maar 30%/50%?
Hoe groot is het aquarium?
Zit er een filter in het aquarium?
Staan er plantjes in?
Staat hij in de zon?

Ieder geval heb je teveel gevoerd en moet je dat eruit halen. Als ze het niet binnen 1,5 tot 3 minuut ophebben dan moet je het er weer uithalen, het vervuilt het water heel erg.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:11

Ten eerste: gup niet in een kom. Dat is niet goed voor ze, vissen hebben een natuurlijke plek nodig om te schuilen en die hebben ze niet in een kom.

Ten tweede: koud water? Een gup heeft het liefst 26 graden, het zijn tropische visjes en die horen in warm water.

Als je zorgt dat dit op orde is zullen ze het sowieso al langer volhouden. Scheef zwemmen kan komen door een probleem met de zwemblaas (http://www.visaquarium.nl/weetje/zwemblaas-probleem).

Oja, en je mag ook nooit al het water tegelijk verschonen...

Hoe vaak voer je? Misschien heb je teveel gevoerd...
Heb je plantjes?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:11

Het klinkt alsof de huisvesting van je guppen verre van ideaal is. Guppen hebben een aquarium nodig van minstens 60 cm lang met een goed filter en een thermostaat.
Ik denk dat de temperatuurschommeling in combinatie met het veel te schone water in 1 keer te veel is geweest voor je vissen. Klinkt niet alsof ze dit gaan overleven iig.

Mocht je overwegen om weer guppen te nemen, lees je dan goed in voor je er aan begint!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:22

De TS kan niet reageren op BeestenBoel helaas.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:25

Oh, dat is ook lekker handig :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:32

Waarom kan ze hier niet reageren dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:33

Nog geen lid van de kudde denk ik. Kreeg een PB van haar met de antwoorden op mijn vragen.

TS: klik eens op de link in deze tekst, dan kan je misschien hier wel reageren:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Citaat:
Waarom kan ik in sommige forums geen berichten posten, wat is de kudde?

Bokt is in eerste instantie een forum waar je samen met andere paardenliefhebbers kan praten over paarden en alle zaken die daarmee te maken hebben. Tot de forums die paardgerelateerd zijn heb je altijd toegang. Voor vaste leden zijn er ook forums waar zaken die niets met paarden te maken hebben besproken kunnen worden. Om toegang tot deze forums te krijgen, kun je je aanmelden op deze link.

Je kunt alleen toegang krijgen als je meer dan 25 zinnige posts hebt geplaatst op de specifieke paardenforums, dit zijn de informatieve forums die je vindt onder het eerste tabblad (informatief). Zo maar berichtjes plaatsen om zo snel mogelijk aan die 25 te komen is niet toegestaan.