Wat te doen met 2 katten teveel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Wat te doen met 2 katten teveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 23:30

Hallo allemaal!

Ik zal eerst de situatie uit proberen te leggen, ook al is het best ingewikkeld...

Afgelopen 4 maanden heb ik stage gelopen in Frankrijk op een camping, ik deed daar animatie voor kinderen en heb een super leuke tijd gehad! Ik werkte in een engels team met allemaal engelsen. Ah fijn in het begin van mijn stage eind Mei hebben wij daar 2 jonge zwerfkatjes gevonden wij gokten toen 5/6 weken oud. Aangezien het deze periode super warm was en de kittens uitgedroogd waren en zeker hulp nodig hadden hebben we ze meegenomen en naar een dierenarts gebracht, hier zijn ze ontwormd, ontvlooid en hebben een infuus gehad voor vocht. Beestjes zaten onder de vlooien, buikjes waren helemaal opgezet en uitgedroogd. Dierenarts adviseerde om de katjes een paar dagen in de gaten te houden. Wij hebben ze meegenomen en vertroeteld en normaal eten gegeven. Zij knapte binnen een paar dagen op en zijn eigenlijk de hele tijd bij ons gebleven.. ze werden steeds tammer en iedereen van ons kamp was dol op ze! Ze zijn de hele periode bij ons geweest en opgegroeid tot 2 leuke speelse katten.

En daar was dan September het seizoen was afgelopen en iedereen moest naar huis... De eigenaar van de camping schiet na het seizoen alle zwerfdieren op de camping af en de engelse konden geen katten meenemen aangezien zij met het vliegtuig terugvlogen en de regels behoorlijk streng zijn. Omdat wij het dus niet over ons hart konden verkrijgen heb ik de katten op de gok in de trein meegenomen! Niet gecontroleerd gelukkig en veilig in Nederland aangekomen vorige week. Hier zijn ze gelijk naar de dierenarts geweest voor inentingen en dit is nu ook in orde. Ook vandaag is het mannetje al gecastreerd voor het vrouwtje was het nog iets te vroeg aangezien ze nog maar 5 maandjes zijn.

Momenteel zijn de katten bij ons thuis samen met mijn 2 andere katten en mijn hond. Ik woon bij mijn vader mijn vader zei gelijk ja natuurlijk neem je die katjes mee en we vinden wel een oplossing! Het gaat eigenlijk heel goed zij passen zich goed aan in een huis zijn al gewend aan de hond en lopen zelfs al los buiten komen als ik fluit etc. etc.

Nu het probleem mijn 2 oudere kattten vinden het niets die 2 kleine donders in huis.. ze maken voortdurend ruzie en de jonkies worden behoorlijk brutaal. Ik stel mijn 2 oudere katten voorop natuurlijk en ik wil dat hen niets tekort komt.. maar de oudste verstopt zich voortdurend en wou vanavond amper binnen komen toen ze zag dat een van de jonkies in de deuropening stond. Ook is 4 katten behoorlijk druk.. we hebben hier en daar al rond gevraagd maar niemand wil 2 oudere katjes. Ook weet ik dat zij in een asiel of op Marktplaats geen kans zullen hebben aangezien er 100e katjes van 7 en 8 weken oud op internet staan dus wie zou dan 2 katten van 5 maanden adopteren?

Wie weet wat te doen? Het is ingewikkeld maar ik wil mijn dieren niet teleur stellen...

*Ik hoef geen onzinnige reacties over mij impulsieve actie om de katjes hier na toe te halen. Dit is mijn keuze geweest en ze zijn hier nu al eenmaal dus daar heb ik niets meer aan.

liesjecryos

Re: Wat te doen met 2 katten teveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:33

Ik weet uit ervaring dat het best veel tijd kan kosten om ze aan elkaar te laten wennen.
Bij ons ging het pas na een half jaar goed.
Ik denk dat het gewoon meer tijd nodig heeft.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:39

Ze zijn er pas een week toch? Meestal duurt het inderdaad wel wat langer voor ze elkaar accepteren. Bij vrienden van me hadden ze ook dergelijke problemen en die hebben toen zo'n rustgevende stof voor katten in zo'n ding voor aan het stopcontact gekocht, dat maakte vooral de bange kat wat relaxter :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:43

Meestal na een week of 2 wordt het wat rustiger in de keet.

Je kunt een feliway stekker proberen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:54

Ten eerste, vind ik het super dat jullie zo voor de katjes hebben gezorgd, en dat je ze hebt meegenomen.
Ik weet ook uit ervaring dat het weken lang kan duren voordat jouw oude katten gewend zullen raken aan de nieuwe huisgenootjes.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:41

Ik vind het super dat je de katjes hebt meegenomen en helemaal geen impulsieve actie. Je doet wat je kan, ik zou een advertentie hier op bokt proberen en toch op marktplaats met het verhaal.
Volgend jaar willen wij 2 katjes en die mogen uit het asiel zijn of van zo'n verhaal, sowieso geen kittens ergens vandaan. Was het nu zo dat het al kon waren ze meer dan welkom hier na het lezen van dit verhaal. Misschien dat nog wel iemand anders het ook leest zelfs?

Aan je oudere katten laten wennen zou je eventueel inderdaad ook nog wat langer de tijd kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:44

Ik zou het eerst nog eventjes aanzien, mijn oudere kat moest ook erg wennen aan de 2 druktemakers die ik in huis heb gehaald maar inmiddels heeft ze er vrede mee en gedoogt ze ze (zolang zij maar de halve dag in de tuin mag doorbrengen, en de druktemakers binnen zijn, vindt ze het goed ;) Ze moeten overigens inderdaad niet in de deuropening staan, dan komt ze ook niet graag binnen maar dat is meer omdat ze dan een stel poten te pakken heeft bij het naar binnen rennen).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:58

Dit heeft zeker tijd nodig,vooral oudere katten kunnen daar ozo penibel in zijn. :roll:
Onze kat (met chip) die 4 jaar weg was (ontvoerd :( ) kwam godzijdank door een oplettend iemand weer terug bij ons maar de poes die toen al binnen zat(is daarna bij ons gekomen) vond het maar vreemd ineens nog een poes erbij.

Eerst alleen maar geblaas,vals mauwen,spugen,verstoppen enz enz maar toen bedacht ik me iets grappigs namelijk Catnip (kattenkruid) dit heb ik op diverse plekjes gespoten waar ze graag kwamen en zag dat de geur sterker was dan de "haat" naar elkaar := hahaha
Het gaf rust,ze vonden het zalig en daarna nooit meer gedoe met ze gehad.

Misschien is dat iets voor je katten :)* ?Je koopt het in de dierenspeciaalzaak,is een klein flesje daarmee spray je een klein beetje op een favo plekje of speelgoed in huis en voila happy cat is het gevolg hihi.
Zie het maar als de kat even "om-tunen" even een andere state of mind. :)

Wie weet helpt het jou kattenfamilie ook zo goed?!? +:)+

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:09

Je zou. ...Feliway... kunnen proberen, is een stekker met een arroma die katten oa elkaar beter accepteren, en andere doeleinden. Heb zelf goede ervaringen ermee.
Kost ong 28 euro en je hebt navullingen, via internet bestelt . Had het van vrienden en wij zijn er blij mee.
Succes met de kleine donderstenen....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:15

goed dat je voor de katjes opgekomen bent en ze in huis genomen hebt.
je zult vast een baasje vinden,maar je oude kat heeft gewoon ook meer tijd nodig om te wennen.je geeft aan dat het te druk ook is dus dan zou ik toch gewoon rustig kijken voor een ander adres.
wel vind ik dat je het katertje veel te vroeg gecastereerd hebt hoop dat je geen plaskater krijgt

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:35

Marktplaats is zeker een optie, ik ken meerdere mensen die via marktplaats een goed plekje vinden voor hun katten. Deze katten waren wel allemaal gratis.

Mensen eerst bij jou laten komen, daarna naar hun toe met de katten. Zo kun je zien wat voor types het zijn en waar ze terrecht komen.

De katten die ik ken hebben het erg fijn bij hun nieuwe baasjes