Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) La Palma is het stijlste eiland ter wereld. Hier wil je niet fietsen. Geloof me. En als je dat al wil mag je dat langs de doorgaande weg doen waar Spanjaarden in hun auto rijden. Kun je van mij aannemen dat daar niets regelmatigs aan is.
Al ben ik het de laatste tijd wel meer en meer aan het overwegen.
femke27 schreef:zijn. Gezien Boem zijn 29 kilo is het voor mij echt onmogelijk om hem de trap op en af te dragen. Dan lopen er binnen een week 2 moeilijk bij ons thuis.
troi schreef:femke27 schreef:zijn. Gezien Boem zijn 29 kilo is het voor mij echt onmogelijk om hem de trap op en af te dragen. Dan lopen er binnen een week 2 moeilijk bij ons thuis.
Ik had onze boxer, van pakweg 35 kilo, geleerd om zijn voorpoten om mijn nek te houden of over 1 schouder zo kon ik hem tillen met mijn armen onder zijn kont. Nog steeds zwaar maar wel te doen. Wellicht een idee om daarmee te gaan oefenen. HD is een progressieve ziekte dus over een tijd heb je geen keus meer dan hem te tillen...
Overigens intereseren homeopatische suplementen die toch een goede uitwerking hebben op de heupen, botten en het weefsel wel. Maar dan zal dat echt vanuit NL opgestuurd moeten worden, want hier zijn dat soort dingen niet te betalen. Gelukkig heb ik mijn moeder, moet alleen wel eerst weten wat positief werkt. Dus zijn er bokkers die baat bij bepaalde middelen hebben?singasong schreef:Ik heb een Rottweiler die aan beide ellebogen ED had op 1,5 jarige leeftijd. Ben bij de Lingehoeve en de Wagenrenk geweest en deze gaven beiden het advies 'opereren' omdat er geen andere opties waren. Uiteindelijk is mijn hond binnen een paar maanden genezen van ED zonder operatie. Ik ben terecht gekomen bij een natuurgeneeskundig therapeut en zij heeft de oorzaak van de ED aangepakt en omdat ze nog heel jong kon dit goed genezen. Mijn hond had een chip in de ene elleboog en een breukje in de andere.
Ik weet dat ED geen HD is maar zou je eens verder kunnen kijken dan de reguliere geneeskunde. Ik denk omdat je hond nog zo jong is daar best een oplossing voor gevonden kan worden.
Wildgirl schreef:Glucosamine heb ik ook goede ervaringen mee, zorg ook dat de hond een dik matras/kleed heeft om op te liggen>niet op de koude grond dus.
Wbt je woonplaats, droogte en warmte zijn alleen maar goed voor HD-honden
Als hij het zelf te warm vind gaat hij daarvan af, op de grond. Daarna, als hij het frisser krijgt gaat hij dan weer op zijn eigen kleed liggen. Een lekker warm fleecekleedje. Maar ik zal er nog wel een 2de kleedje onderleggen, is het toch wat dikker. Een mand wil hij niet, dat heb ik al geprobeerd. Dat eindigde erin dat hij zijn kleed uit de mand trok en elders ging liggen met zijn kleed.