Onze nieuwe Skinny (naakt) cavia's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Onze nieuwe Skinny (naakt) cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 00:39

Hoihoi,

Vandaag hebben wij twee nieuwe skinny cavia's gekocht. Een beertje en een zeugje, broer en zus.

Heb meteen even foto's van gemaakt en die wil ik hier een showen :)

Zeugje;
Afbeelding
Afbeelding

Beertje (Maico);
Afbeelding
Afbeelding

Samen;
Afbeelding
Schattig detail;
Afbeelding

En nog even ons andere zeugje;
Afbeelding

Ik begrijp dat mensen veel vragen hebben over skinny cavia's, die wil ik dus best beandwoorden, maar omdat mijn andere topic niet helemaal fijn verliep vraag ik het een beetje netjes te houden.

<3

_merel_

Re: Onze nieuwe Skinny (naakt) cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:43

Wauw, ik dacht bij de eerste foto dat dit geen echt diertje was!

Ik vind ze er bijzonder uitzien.... Waar leven deze diertjes normaal?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 00:56

De skinny cavia komt in het wild niet voor. Het ras is ontstaan door een mutatie, met die dieren is begonnen met fokken en door het kruisen van skinny's met ''normale'' gladhaar cavia's (Om het ras gezond te houden) is deze skinny ontstaan :)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:08

oh wat leuk.
ik heb ze ook gehad, en zijn ontzettend leuk.
zitten graag bij je, is lekker warm tuurlijk.

het zijn net kleine varkentjes

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 05:05

Ik schrok van de 2de foto.. Sorry, maar ik vind het net aliens :+ Maar als het je smaak is snap ik dat je er blij mee bent, veel plezier ermee! :j

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:01

Owwww ik heb ook heel lang Skinny's gehad, ze zijn zooo leuk en lekker warm hahaha. Wat een dropjes :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:06

Mijn smaak is het niet maar heel veel plezier ermee haha! :D

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:09

Wat apart...het zijn inderdaad net mini biggetjes haha. :D Veel plezier met ze.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:42

Ze zijn gewoon mooi van lelijkheid :=

Deze diertjes kan je denk ik niet buiten houden of wel? Lijkt me dat ze zich niet warm kunnen houden?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:21

hoe houden deze diertjes zich in godsnaam toch warm??een gewone cavia heeft teminste haar
die moeten wel in een plastic bak gehouden worden om ze warm te houden

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:23

Ik wist niet eens dat deze bestaan. Ik zou er ook niets mee hebben, maar voor mensen met een allergie die toch graag caviaatjes willen houden, is het natuurlijk een uitkomst. En als je er goed mee omgaat en rekening houdt met extra behoeften (zoals warmte), waarom niet?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:26

Zo lijken het net naakte kleine capibara's :')
Wat een aparte rare mormeltjes zeg :3
Ben je alleen niet bang dat je de huid snel kapot maakt ofzo? Dat zou ik zo snel hebben..

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:27

Die van mij hield ik gewoon bij kamer temperatuur. Ik smeerde wel het huidje regelmatig in met babylotion om het soepel te houden.
Ze zijn eventueel geschikt voor mensen met allergie, maar dat ligt eraan of ze allergisch zijn voor de haren of voor de huidschilfers.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 23:12

Dank voor de reactie's!

De skinny cavia kan idd niet buiten zitten. Normaal is het veel te koud en in de zomer verbranden ze snel :)
In huis zijn ze goed warm te houden, als je zorgt dat het in huis gewoon een fijne temperatuur blijft en ze altijd hooi hebben (Maar dat hoort bij elke cavia), dan houden ze zichzelf goed warm. Wij hebben voor de zekerheid slaapmutsen voor ze waar ze in kunnen zitten of liggen.

De skinny voelt ook gewoon warmer aan dan een harige cavia. Ze worden in huis niet snel koud. Één keertje heb ik ietsjes koude oortjes gevoeld bij mijn zeugje, maar verder was ze warm, bijna heet en ze gedraagd zich ook niet anders.

De huid beschadigd soms wel eens, als een andere cavia even lastig doet, dan kan het wel eens gebeuren dat er een krasje op de huid komt. Ik zie bij hen net zoveel verwondingen als bij de gladharen, borstels, rexen, coronetjes, sheltie's, peruvians en lunkarya's die wij hebben en dat is niet veel.

De huid smeren we regelmatig in met Lotion van Bumblies, zo blijft de huid soepel :Y)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:37

Ik vind caafjes superleuk, maar deze vind ik niks, sorry ..... Ik snap gewoon niet waarom er dieren zonder vachtje gefokt worden, als er iets tegennatuurlijk is, is het dat wel!

Grappig je onderschrift:" caviastal ... voor langharige rassen"! :D

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:00

Zo zat ik ook... die skinny's brrrrr. Tot een vriendin van me ze naar Nederland haalde en me 1 in de handen duwde. Verkocht was ik toen.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:04

Ik vind ze eigenlijk best wel een beetje heel erg leuk! <3 Met die paar snorharen op de snoet. Erg lief!

Hou je deze diertjes samen in een hok of apart? en waarom de keus voor een zeugje en een beertje?
Pure interesse hoor!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 23:18

Haha, ja m'n onderschrift is in dit topic een beetje vaag :')

Skinny's zijn hier in de buurt bijna niet te vinden en de skinny's die verderweg zitten die vonden we niet echt wat we zochten zegmaar, het zijn dure cavia's dus we hadden wel was eissen... Toen was ik aan het praten met mijn moeder en zus over het kleine aantal skinny's dat aangeboden werd, mijn moeder ging even op marktplaats kijken en zag binnen 25 kilometer 2 skinny's te koop. We wouden eerst alleen het beertje kopen, maar we besloten direct het zeugje er ook bij te nemen :Y)

Ze zitten samen met andere cavia's :j Het zeugje zit op dit moment samen met een gladhaar zeugje en mijn andere skinny. Het beertje zit samen met een gladhaar beertje dat iets ouder is dan de skinny.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:23

brrr ik heb zelf 8 beertjes (met haar :D )
maar deze zou ik zelf dus nooit willen hebben..
jammer dat zover door gefokt word voor de lol van de mens (met alle dieren hoor! )

maar ik ben blij voor jou dat jij blij bent met je nieuwe aanwinsten! :+
hoe oud zijn ze?
hou je ze gewoon met harige cavia's of niet?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 23:45

Opzich is het niet zo dat mensen skinny's kaal gefokt hebben. Ze zijn ontstaan door een spontane/natuurlijke mutatie, dus mensen hebben er geen invloed op gehad. Ze zijn niet genetisch gemanipuleerd oid. Of het dan slecht is om ermee te gaan fokken, daar zal iedereen anders over denken. En dat is ook logisch, het gaat natuurlijk om dieren met gevoel en het welzijn van de dieren is heel belangrijk.

Ze zijn 4 weken oud, echt nog ukken dus :j

Wij houden ze gewoon met harige cavia's. Met gladharen, borstels, rexen, sheltie's, coronetjes, peruvians, lunkarya's.. Eigenlijk met veel rassen :+ Op dit moment zitten ze samen met gladharen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:04

Ik hou het toch maar bij mijn coronetjes haha :). Vind het zelf niet mooi. Maar als jij ze mooi (en lief) vind natuurlijk dan is het toch prima! Ik vind zelf overigens de zwarte versie van skinny wel mooier om te zien dan de roze, als ik eerlijk ben. Blijf het toch wel heel speciaal vinden!