Vingerverf bij paard, ook bij konijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vingerverf bij paard, ook bij konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:12

Hee hoi! Ik zie dat heel veel mensen vingerverf gebruiken voor hun paard, zal dit ook bij een konijn kunnen?
Dan bedoel ik niet het hele konijntje vol schilderen, gewoon een hartje ofzo op der vacht.

Liefs

Goof

Re: Vingerverf bij paard, ook bij konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:13

Waarom moet je konijn met een hartje op het lijf rond huppelen?

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:15

Tja om dezelfde reden als wanneer je dat bij een paard doet denk ik :Y)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:16

Volgens mij is een dier verven niet echt goed voor het dier, verf trekt in de huid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:16

Goof schreef:
Waarom moet je konijn met een hartje op het lijf rond huppelen?

Het leek me leuk bij mijn konijn voor bij een fotoshoot. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:32

Laptopmuis schreef:
Volgens mij is een dier verven niet echt goed voor het dier, verf trekt in de huid...

Oke! Voor even dan? Is er geen dierenverf? :')

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:38

Ik denk dat je bij een konijn in ieder geval veel meer moeite moet doen om de verf er daarna weer af te krijgen en ook uitkijken dat ze de verf er niet af gaan likken (is niet echt gezond!); paarden hebben kort haar, en daar kun je best eens stevig op schrobben om het weer proper te maken. Konijnen daarentegen hebben over het algemeen langer haar en zijn wel een beetje delicater (zou daar niet direct met een harde borstel op gaan beginnen schrobben ;-)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:39

Wat veilig is voor kinderen kan ook echt wel voor een paar foto's op een dier gesmeerd worden hoor. :j Gewoon met water afdeppen na de tijd, dat is echt geen probleem. Wel even uitkijken dat je konijn niet te veel oplikt, mocht hij/zij zichzelf willen wassen. Maar goed, vingerverf is vast ooit op dieren getest voordat het veilig werd bevonden voor schattige kindertjes :+ , dus veel kwaad zal het niet kunnen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:41

zelfde als wat redpassion zegt.

getest op dieren,

wat je ook kan doen is krijt afschaven en met water mengen(daar heb ik vroeger wel eens onze hond mee gezebraad), maar dan heb je geen 'felle' kleuren.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:42

Zou ik niet doen. Konijnen likken hun vacht zelf schoon, iets wat paarden niet doen. Ook kan je een paard met een stevige borstel schoon poetsen. Iets wat bij een konijn ook niet gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:42

RedPassion schreef:
Wat veilig is voor kinderen kan ook echt wel voor een paar foto's op een dier gesmeerd worden hoor. :j Gewoon met water afdeppen na de tijd, dat is echt geen probleem. Wel even uitkijken dat je konijn niet te veel oplikt, mocht hij/zij zichzelf willen wassen. Maar goed, vingerverf is vast ooit op dieren getest voordat het veilig werd bevonden voor schattige kindertjes :+ , dus veel kwaad zal het niet kunnen.

Oke haha! :) Weet je toevallig ook waar ik het best vingerverf kan kopen?
En wat zal leuk staan bij mijn konijnen? Ze zijn wit.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:13

Vraagje.. waarom vraag je om advies als je zelf toch al een conclusie getrokken hebt?
Ik hoor hier over nee's en nog vraag je welke kleur leuk bij je witte konijn staat...