Help! Wat moet ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help! Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:18

Ik zit met een probleem, een meisje op de manege, ik noem haar even S, heeft een shi-tzu hondje, het hondje is nu denk ik een jaar, half jaar (?) oud.
Het meisje is 6 maar ik vind het niet kunnen.
Ze sleept het hondje letterlijk mee, het hondje is heel speels en druk en wil juist ergens anders heen, maar ze 'sleept' hem letterlijk over de grond. Ook tilt ze hem wel eens op aan het riempje, de hond zweefde gewoon.. ik zei dat ze dat niet moest doen en dat het zielig was, maar ze begon te lachen.
Het hondje begint ook te grommen tegen haar, als ik het hondje dan aai doet het niks.
Het is echt een schat van een beest, maar hoe ze er mee omgaan..
Als hij moet plassen trekt ze hem mee, en als hij maar even een andere kant opkijkt trekt ze hem aan.
Wat kan ik hier tegen doen? Ik denk dat vele denken; gewoon tegen haar zeggen.
Maar het zit anders, wil je weten hoe het zit? Dan mail ik je even, want niet alles staat in dit bericht. ( ik weet niet of ouders of iets op bokt zitten? )

Liefs

Azmay

Re: Help! Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:20

Ik zou de ouders even aanspreken over of ze weten dat dit zo gebeurt. Het lijkt me zo neit echt de bedoeling van de ouders eigelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:23

galley schreef:
Ik zou de ouders even aanspreken over of ze weten dat dit zo gebeurt. Het lijkt me zo neit echt de bedoeling van de ouders eigelijk.

Haar vader stond erbij toen het gebeurde..

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:23

Ouders er op aanspreken! Als ik dat zag, zou ik het hondje afpakken en ermee naar haar ouders gaan, het verhaal nog 10 keer overdrijven en zeggen dat ze haar in de gaten moeten houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:25

Mareng schreef:
Ouders er op aanspreken! Als ik dat zag, zou ik het hondje afpakken en ermee naar haar ouders gaan, het verhaal nog 10 keer overdrijven en zeggen dat ze haar in de gaten moeten houden!

Ik zal jou ook even een pb sturen, zo makkelijk gaat het niet namelijk. Tenzij ik van de manege afgeschopt wil worden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:31

het meisje uitleggen hoe ze het wél moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:32

eclair98 schreef:
het meisje uitleggen hoe ze het wél moet doen.

Ik denk niet dat ze serieus kan zijn.. ze is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eigenwijs.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:35

Mag ik PB

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:35

Klinkt heel grof, maar ik heb altijd geleerd dat je je niet mag bemoeien met de dieren van een ander, behalve als ze mishandeld worden. De hond krijgt waarschijnlijk wel gewoon eten en drinken, dus officiele instanties kunnen al niets doen. Je kan ze altijd zeggen hoe ze hun dier beter moeten behandelen, maar 2/3 van de tijd word je toch niet serieus genomen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 04:55

TeckTonie schreef:
Klinkt heel grof, maar ik heb altijd geleerd dat je je niet mag bemoeien met de dieren van een ander, behalve als ze mishandeld worden. De hond krijgt waarschijnlijk wel gewoon eten en drinken, dus officiele instanties kunnen al niets doen. Je kan ze altijd zeggen hoe ze hun dier beter moeten behandelen, maar 2/3 van de tijd word je toch niet serieus genomen.

Heb jij niet geleerd dat een dier pijn doen, of dat nou door slaan, schoppen, ophangen of wat dan ook gedaan word, óók mishandeling is?

En dat een officiele instantie niks doet, betekend niet dat het niet erg is. Zou een mooie boel worden als iedereen zo zou denken...
Het is NIET zo dat je niks kunt of mag doen als een dier eten en drinken krijgt. In bepaalde gevallen is dit zo, maar in gevallen waarbij je je dier pijnigd, is dat echt geen reden om niet in te grijpen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:17

Daphne__ schreef:
TeckTonie schreef:

Heb jij niet geleerd dat een dier pijn doen, of dat nou door slaan, schoppen, ophangen of wat dan ook gedaan word, óók mishandeling is?

En dat een officiele instantie niks doet, betekend niet dat het niet erg is. Zou een mooie boel worden als iedereen zo zou denken...
Het is NIET zo dat je niks kunt of mag doen als een dier eten en drinken krijgt. In bepaalde gevallen is dit zo, maar in gevallen waarbij je je dier pijnigd, is dat echt geen reden om niet in te grijpen.

Ik hior nergens dat de hond geslagen wordt?
Een tijdje geleden stond er in een.vuil industriepark een paardje in een wei. Het was zo te zien al een ouder dier. Normaal hoort een oaard feen open wondes aan het been te hebben, dus ik gaan bellen bij de eigenaars. De watervoorziening liep onder hun voordeur. maar geen van de 4 keren.deden ze open. Dierenbescherming gebeld, die zeiden dat ze pas morgen konden komen en.of ik jet wilde verzorgen. Nu.duurde het meerdere dagen voor ze kwamen en ik heb elke dag het been afgespoeld met water en isobetadine erover, dus het zag er veel beter uit. zeiden die mensen of ik me niet schaamde om vkor zoiets klei.s de dierenbescherming te bellen, want er wsas water en eten en geen levensbedreigende wonden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:49

Tja, dit vind ik ook altijd hele moeilijke situaties. Ik heb het ook wel eens gehad met een paard. Meid die erop zat schopte met de benen, sloeg met de zweep en hield de teugels kort. Zat zelf als een aardappelzak op het paard.
Toen ik de ouders er op aansprak (van wie het paard was) kreeg ik de reactie dat dat 'wedstrijdniveau' was.
Tja, dan houdt het op.

Het beste wat je kunt doen is adem happen en even goed nadenken hoe de ouders in elkaar zitten. Hoogte krijgen van hoe ze over omgang met dieren denken en een plan van aanpak maken hoe je ze het beste aan kan spreken. (Vrijblijvend/streng, onderdanig/dominant, alwetend/vragend etc.)
Dan op je allerbeste manier mogelijk de ouders erop aanspreken en als dat niet werkt, jammer maar helaas, de andere kant op kijken.

Dit zijn helaas van die dingen waar je weinig mee kunt...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:16

Sypol_Rawr schreef:
galley schreef:

Soms wordt een hondje gekocht als speelgoed voor het kind helaas. Zulke ouders zien alleen maar dat hun kind zich prima vermaakt, zo leuk. Tot de hond van zich af gaat bijten....
Heb dat ook eens van dichtbij meegemaakt en het verpeste hondje werd later in het asiel gedumpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:19

Sypol_Rawr schreef:
galley schreef:

Soms wordt een hondje gekocht als speelgoed voor het kind helaas. Zulke ouders zien alleen maar dat hun kind zich prima vermaakt, zo leuk. Tot de hond van zich af gaat bijten....
Heb dat ook eens van dichtbij meegemaakt en het verpeste hondje werd later in het asiel gedumpt.

Ja, het hondje begon te grommen en alles, haar vader keek toen nogal verbaasd..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:20

Daar kan je weinig aan doen.
Het meisje is 6 dus haar ouders zullen in de buurt zijn.
Dat betekent dat het de hond is van haar ouders, en die vinden het blijkbaar prima zo.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:20

Als je handen zo gebonden zijn dat je weinig tot niets durft te beginnen omdat je bang bent van die manege gestuurd te worden, dan de andere kant opkijken.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:26

Daphne__ schreef:
TeckTonie schreef:

Dus wat stel je dan voor? De DB bellen? Die doen echt niets hoor :n
Ik heb jaren geleden verschillende malen gebeld voor een merrie met veulen die op een kaal weidje stonden, met prikkel draad en die verder geen eten nog drinken kregen, behalve van mij dan.
Zelf toen hebben ze niet de moeite gedaan om eens te komen kijken, dus dan gaan ze al helemaal niet komen voor een hondje wat verder getrokken wordt door een klein meisje.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:28

Als je al zegt dat de ouders erbij staan te kijken naar wat er gebeurt, ben ik bang dat je niets eraan kan doen. Heel eerlijk gezegd hoop ik dat die hond ooit een keer lekker gaat bijten, als wat je schrijft echt gebeurt. Het grommen geeft al genoeg aan, daar hoef je geen hondenkenner voor te zijn... Helaas zijn er mensen die zo met hun dieren omgaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:30

Maiska schreef:
Als je al zegt dat de ouders erbij staan te kijken naar wat er gebeurt, ben ik bang dat je niets eraan kan doen. Heel eerlijk gezegd hoop ik dat die hond ooit een keer lekker gaat bijten, als wat je schrijft echt gebeurt. Het grommen geeft al genoeg aan, daar hoef je geen hondenkenner voor te zijn... Helaas zijn er mensen die zo met hun dieren omgaan....

Ik denk dat als die hond bijt, ze hem snel weg gaan doen. Ze handelen in paarden, dus misschien ook met honden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:39

Nou, dan moet je 't vooral aanmoedigen en hopen dat-ie snel een keer van zich af bijt. Met wat mazzel gaat hij dan naar een asiel en adopteert iemand anders hem die 'm fatsoenlijk op kan voeden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:40

Als ze niet veel waarde hechten aan een goeie omgang met het dier zou ik op de veiligheid van hun dochter inspelen.

"Goh, ik schrok nogal want jullie hondje gromt naar jullie dochter (vanwege haar gedrag). Straks bijt het hondje nog, dat zou ik niet willen! Wist niet of jullie dit wisten, maar dacht breng jullie maar op de hoogte voor er straks echt iets gebeurd..."

Iets in die geest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:52

Sassol schreef:
Als ze niet veel waarde hechten aan een goeie omgang met het dier zou ik op de veiligheid van hun dochter inspelen.

"Goh, ik schrok nogal want jullie hondje gromt naar jullie dochter (vanwege haar gedrag). Straks bijt het hondje nog, dat zou ik niet willen! Wist niet of jullie dit wisten, maar dacht breng jullie maar op de hoogte voor er straks echt iets gebeurd..."

Iets in die geest.

Hier heb ik veel aan! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:53

DaniBanani schreef:
Nou, dan moet je 't vooral aanmoedigen en hopen dat-ie snel een keer van zich af bijt. Met wat mazzel gaat hij dan naar een asiel en adopteert iemand anders hem die 'm fatsoenlijk op kan voeden.

Het hondje zelf is heel erg braaf en alles, echt een schat van een beest en laat zowat alles toe, vandaar dat ik het zo raar vond dat ie zo erg gromde naar haar..