Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mareng schreef:Ouders er op aanspreken! Als ik dat zag, zou ik het hondje afpakken en ermee naar haar ouders gaan, het verhaal nog 10 keer overdrijven en zeggen dat ze haar in de gaten moeten houden!
TeckTonie schreef:Klinkt heel grof, maar ik heb altijd geleerd dat je je niet mag bemoeien met de dieren van een ander, behalve als ze mishandeld worden. De hond krijgt waarschijnlijk wel gewoon eten en drinken, dus officiele instanties kunnen al niets doen. Je kan ze altijd zeggen hoe ze hun dier beter moeten behandelen, maar 2/3 van de tijd word je toch niet serieus genomen.
Daphne__ schreef:TeckTonie schreef:Klinkt heel grof, maar ik heb altijd geleerd dat je je niet mag bemoeien met de dieren van een ander, behalve als ze mishandeld worden. De hond krijgt waarschijnlijk wel gewoon eten en drinken, dus officiele instanties kunnen al niets doen. Je kan ze altijd zeggen hoe ze hun dier beter moeten behandelen, maar 2/3 van de tijd word je toch niet serieus genomen.
Heb jij niet geleerd dat een dier pijn doen, of dat nou door slaan, schoppen, ophangen of wat dan ook gedaan word, óók mishandeling is?
En dat een officiele instantie niks doet, betekend niet dat het niet erg is. Zou een mooie boel worden als iedereen zo zou denken...
Het is NIET zo dat je niks kunt of mag doen als een dier eten en drinken krijgt. In bepaalde gevallen is dit zo, maar in gevallen waarbij je je dier pijnigd, is dat echt geen reden om niet in te grijpen.
Sypol_Rawr schreef:galley schreef:Ik zou de ouders even aanspreken over of ze weten dat dit zo gebeurt. Het lijkt me zo neit echt de bedoeling van de ouders eigelijk.
Haar vader stond erbij toen het gebeurde..
Sypol_Rawr schreef:galley schreef:
Haar vader stond erbij toen het gebeurde..
Soms wordt een hondje gekocht als speelgoed voor het kind helaas. Zulke ouders zien alleen maar dat hun kind zich prima vermaakt, zo leuk. Tot de hond van zich af gaat bijten....
Heb dat ook eens van dichtbij meegemaakt en het verpeste hondje werd later in het asiel gedumpt.
Daphne__ schreef:TeckTonie schreef:Klinkt heel grof, maar ik heb altijd geleerd dat je je niet mag bemoeien met de dieren van een ander, behalve als ze mishandeld worden. De hond krijgt waarschijnlijk wel gewoon eten en drinken, dus officiele instanties kunnen al niets doen. Je kan ze altijd zeggen hoe ze hun dier beter moeten behandelen, maar 2/3 van de tijd word je toch niet serieus genomen.
Heb jij niet geleerd dat een dier pijn doen, of dat nou door slaan, schoppen, ophangen of wat dan ook gedaan word, óók mishandeling is?
En dat een officiele instantie niks doet, betekend niet dat het niet erg is. Zou een mooie boel worden als iedereen zo zou denken...
Het is NIET zo dat je niks kunt of mag doen als een dier eten en drinken krijgt. In bepaalde gevallen is dit zo, maar in gevallen waarbij je je dier pijnigd, is dat echt geen reden om niet in te grijpen.

Maiska schreef:Als je al zegt dat de ouders erbij staan te kijken naar wat er gebeurt, ben ik bang dat je niets eraan kan doen. Heel eerlijk gezegd hoop ik dat die hond ooit een keer lekker gaat bijten, als wat je schrijft echt gebeurt. Het grommen geeft al genoeg aan, daar hoef je geen hondenkenner voor te zijn... Helaas zijn er mensen die zo met hun dieren omgaan....
Sassol schreef:Als ze niet veel waarde hechten aan een goeie omgang met het dier zou ik op de veiligheid van hun dochter inspelen.
"Goh, ik schrok nogal want jullie hondje gromt naar jullie dochter (vanwege haar gedrag). Straks bijt het hondje nog, dat zou ik niet willen! Wist niet of jullie dit wisten, maar dacht breng jullie maar op de hoogte voor er straks echt iets gebeurd..."
Iets in die geest.
DaniBanani schreef:Nou, dan moet je 't vooral aanmoedigen en hopen dat-ie snel een keer van zich af bijt. Met wat mazzel gaat hij dan naar een asiel en adopteert iemand anders hem die 'm fatsoenlijk op kan voeden.