hond met huidproblemen...oorzaak zomer planten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maniu1976

hond met huidproblemen...oorzaak zomer planten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 15:20

hoi ik heb een lieve 8 jaar oude amerikaanse bulldog reu spierwit en sinds 2 jaar heeft hij elke zomer dat hij overal bulten krijgt nu ben ik er dit jaar achter gekomen dat dit door zomerplanten komt.... tja wat doe je hieraan???niet meer met je hond naar buiten gaan??elk jaar in de zomer vol proppen met medicijnen??
heeft iemand ervaring met dit probleem en tips voor mij... liefst low budget (ben alleen staand mama nl)

groetjes maniu

friesiszwart

Re: hond met huidproblemen...oorzaak zomer planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 06:34

Gewoon weghouden van die bepaalde zomerplanten. En staan die planten in je tuin dan die plant (en)verwijderen. Nu je het weet kun je er iets aan doen lijkt mij.

maniu1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:03

ja het nadeel is dat ik niet weet welke plant het is en er in mijn buurt 1 uitlaatgebied is en mijn hond doet absoluut niks op straat dus ik moet langs bosjes want alleen daar poept ie in....
dus was het maar zo simpel ;(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:53

Is dat niet vast te stellen dmv een allergie-test?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:55

Onze hond had dit ook..het werden eerst bulten en die gingen vervolgens open van het kratsen en dat wrden dan korsten..echt over dr hele rug. Nooit precies geweten waar het vandaag kwam. maar je kunt bij de dierenarts een allergie spuit halen...daarmee blijft het echt een hele tijd weg. weet niet rpecies wat het kostte, maar het was niet zo gek duur

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:09

Blabla1980 schreef:
maar je kunt bij de dierenarts een allergie spuit halen...

Prednison zeker? Daar zou ik in ieder geval ver bij uit de buurt blijven.

Hoe ben je erachter gekomen dat het door (zomer)planten komt?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:39

is het omdat het in contact met de huid komt?
probeer dan eens een jasje, komt het door de pollen dan zou ik het niet wetn

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:40

nee was geen prednison :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:59

Ik heb een dwergpincher met een soort hooikoorts hier. Daar heb ik 'Puur pollen' voor gehaald. Dat zijn druppels die je de hond moet geven, de eerste 4 keer om de 5 dagen en daarna gedurende het hele pollenseizoen om de 3 weken herhalen. Ik kon het enkel via internet bestellen, in de winkels was het nergens meer te vinden (hier in de buurt dan). :j

Dit is het eerste jaar dat ik het gebruik en hij doet het er echt heel goed op _/-\o_ . Normaal bleef hij krabben, werd hij heel erg dun behaard op de plekken waar het jeukte (buik, oren, borst). Maar dit jaar zit hij voor het eerst ook weer goed in zijn vacht. Enkel toen ik op vakantie was en de druppels 3 dagen te laat werden gegeven, heeft hij weer zitten krabben. Dus ik merk ook meteen verschil met als ik het niet gebruik. Voor mij is het in ieder geval een wondermiddel *\o/*

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:02

Blabla1980 schreef:
nee was geen prednison :)

Wat was het dan wel? Spuiten tegen jeuk (want spuiten tegen allergieën bestaan niet, tenzij je een desensibilisatiekuur bedoelt) zijn eigenlijk altijd prednisonspuiten, of een variant daarop. TS, in ieder geval zou ik bij zulk soort injecties uit de buurt blijven, ook al lijkt het een goedkope 'oplossing'.