Ik heb een vraagje over het voeren van mijn 8 maanden oude staff.
Ik heb hem sinds hij 11 weken is, en in het begin had hij nooit ergens last van.
Ik gaf hem alles, brokken, vlees en pens compleet, kip, en lekkere koekies enzo.
Sinds een 2/3 maanden geleden ben ik overgestapt naar anders vers vlees ( gebruikte eerst diepvries van AH huismerk)
Maar de dierenwinkel zei dat ik duck moest proberen, dat het heel goed is en dat hij daar minder van zou gaan poepen ( hij poept nu zo'n 4 x per dag soms nog meer)
Dus ik had dat Duck gekocht, klaargemaakt. Zag er inderdaad wel veel beter uit dan het pens compleet van de AH huismerk.
Maar toen ik het gaf, mn hond is toen zwaar aan de diaree gegaan. Ik dacht van ja hij moet toch even wennen, dus door blijven geven tot mn doos op was.
Maar hij bleef aan de diaree ( echt spetterpoep) dus heb ik niet een nieuwe gekocht.
Ben weer brokken gaan geven, en vlees en pens compleet van de AH huismerk.
Maar de diaree bleef, het bleef wel een bijna een maand lang.
Ben naar de dierenarts geweest, daar heeft hij medicijnen gekrgen tegen diarree en voor zn darmen. hij had een prik gekregen voor het braken, en hij had speciale voeding gekregen wat makkelijk verteerbaar was voor hem.
Na 4 dagen zou de diaree minder moeten worden, dat werd het ook.
Ik moest van de DA weer terug op mn eigenvoeding, als hij weer diaree zou krijgen ligt het dus aan het voer.
Ik weer brokken gaan geven, en alleen maar brokken. geen vlees geen pens meer geenlekkere snacks heb hem alleen maar brok gegeven.
Diaree is na 2 maanden zo goed als weg, nu hij alleen op brokken staat ( maar is van AH huismerk) vind ik toch eigenlijk niet zo'n goede brok was er in tussetijd meer in gaan verdiepen over het kwaliteit.
Hij is ook veel afgevallen die maand dat hij aan de diaree zat.
Dus ben ik nu sinds een 2 weken overgestapt op weer puppybrokken, en verder niks.
Ging goed de eerste paar dagen beetje lichte diaree maar daarna ging het goed.
We hadden eerst een kleine zak gekocht om te kijken of hij het wel lekker vond en niet aan de diaree ging.
Het ging dus goed, dus wouden we eergister een grotezak kopen. Hadden ze voor die brokken geen grote zak.
Wel van een ander formaat brokken, die zijn wat groter en is voor puppy's tot 18 maanden ( die kleine zak was voor pupp's tot 12 maanden )
De vrouw van de dierenwinkel zei dat het dezelfde samenstelling is, dus okeej wij toch die grote zak kopen.
Nu wil ik hem toch ook wat laten aankomen, maar met wat moet ik dat gaan doen?
Ik had eergister kippenhart gekocht ( en dat kook ik en doe ik door zn brokken savonds) maar ook daar krijgt hij weer diaree van.
Wat moet ik doen om hem weer wat dikker te krijgen, ik vind hem op dit moment toch wat te dun.
Maar omdat hij zo snel diaree krijgt is het zo moeilijk.
Snap alleen niet waarom dat ook ineens zo is gekomen want voordat ik aan die Duck beginde at hij alles en kreeg hij nooit diarree.
Wie o wie kan mij helpen?
En bedankt voor het lezen van dit hele verhaal
)