Spinnenprobleem! Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Spinnenprobleem! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 01:24

En we zitten voor de zoveelste keer langer op omdat ik vanavond maar weer eens 2 gigaspinnen in m'n huis ben tegengekomen. Gelukkig heb ik m'n dappere vriend bij me die de rotbeesten doodslaat, maar leuk is anders.

Ik woon ondertussen al héél wat jaren op een klein appartementje met m'n moeder, een appartementje dat ooit een hooizolder is geweest. Aan het begin weinig last van de achtpotige mormels maar de laatste jaren is dit stilaan toegenomen, en nu lopen er echt vrijwel wekelijks (soms meerdere keren per week en meerdere spinnen per avond) spinnen door het huis. En dan geen gewone exemplaren zoals ze hier in het begin wel eens op de muur zaten, maar kanjers van beesten zo groot als je handpalm. Ik weet het, die dieren 'doen niets kwaad', maar ik haat ze en ben er enorm bang van, en mijn moeder ook. Ondertussen heb ik al heel wat spinnenangst overwonnen. Langpootspinnenbeesten (hooiwagens) vind ik al lang niet eng meer en laat ik zelfs zitten. Ik durf ze bijna op m'n hand nemen, ook als ze erg groot zijn. 'Kleine' spinnen durf ik doodslaan, maar die echt grote exemplaren blijven een probleem. Enkel met de stofzuiger durf ik ze te lijf gaan, maar het is allesbehalve leuk om om half 12, wanneer je net naar bed wil gaan, eerst nog een hele stofzuiger tevoorschijn moet toveren om de achtpotige vriendjes uit je kamer te verwijderen (en probeer het eerste halfuur dan nog maar te slapen).

Het is hier ondertussen echt schering en inslag met die beesten. Op 2 weken tijd hebben we er om en bij 5 binnen gehad die we gezien hebben. Een tijdje terug hebben we een soort van sonisch ding gekocht dat hoge tonen zou uitzenden waar spinnen niet tegen kunnen. Dit heeft pakweg een half jaar z'n werk gedaan (of zo leek het, misschien was het toeval?) maar nu doet het dat in ieder geval niet meer.

Heeft er iemand enig idee wat we nog tegen deze beesten kunnen doen? Iets dat wel blijvend of langdurig helpt? Ik heb er echt schijtgenoeg van. Ik zit al de hele avond rond te kijken of ik nergens zo'n beest zie zitten en loop gewoon met een onveilig en ongerust gevoel door m'n eigen huis. Dit is echt niet fijn meer. Help!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:25

Hier ook bekend met fenomeen "spin in huis" :D
Is je batterij van je zoemer niet gewoon op?

Zitten er nu half jaar en 1e x verschoot ik ervn wat voor grote exem
plaren er hier zijn :oo En snel :roll: ! dacht in 1e instantie aan kleine muis :=

Heb nu dus op 2 plaatsen in huis keukenrol staan en als er dan weer 1 tevoorschijn komt _-:( _-:( _-:(
Verder heb ik bij de B.bond "insect clean spider free" gekocht. Is spraytje. Gebruik het nu sinds kort dus heb geen idee of het gaat werken :n Het ruikt iig wel aangenaam <<)
Verder stofzuig ik dus regelmatig plafond en kieren ed. Best wel werk maar hoop ze zo toch te minderen in loop van tijd :j

Snap je extra "alert" wel :j Heb dat hier nl niet alleen met spinnen maar werkelijk vanalles loopt hier onuitgenodige rond 8)7 ! Heb dat panisch nu verruild voor: accuut handelen als ik iets zie :j Merk dat ik daar rustiger van word ipv heel de tijd "rond gaan zitten kijken" .

Succes ermee *\%/*

Zilfstar

Re: Spinnenprobleem! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:28

Spinnen overleven in je stofzuigerzak! Dus als je er eentje opgezogen hebt en je zet de stofzuiger weg komen ze er weer uit. Dus stofzuigerzak direct weggooien als je hem opgezogen hebt.

Idd batterij van je zoemer controleren en miss een spinnen bestrijder laten komen?

Sterkte, ik haat ze ook en het is weer sssssspinnenmaand1

Muga

Re: Spinnenprobleem! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:32

Ik heb een kat die ze op eet...nu twee jaar en geen spinnen meer in huis sinds die tijd... werkt perfect!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:13

Zoomer kan niet leeg zijn want hij zit gewoon in het stopcontact :) Hij krijgt dus non-stop stroom. Ook tikt ie nog (kan ik horen als ik m'n oor er dichtbij houd) Tenzij er toch een onderdeeltje in zit dat het zou kunnen begeven? Ik weet niet hoe dat er vanbinnen uitziet.

Een kat is jammer maar helaas geen optie. We mogen geen huisdieren hier van de huisbaas :( (Anders had ik er al heel lang 1, gewoon omdat ik een enorm kattenmens ben)

Dat van de stofzuiger weten we. We spuiten dan ook verdelger in de stofzuiger zodra we er eentje hebben opgezogen. Verder zetten we de stofzuigerbuis met de bovenkant omhoog en stoppen er een zakje in, zodat het beest er niet meer uit kan.

Een echte spinnenbestrijder laten komen zit ik ook aan te denken. Alleen zitten in ons huis zoveel kieren en gaatjes dat het onbegonnen werk is denk ik om daar iets tegen te doen. Ook hebben we een ontzettend onhandig appartement dat enorm vol staat (omdat het zo klein is) dus hoe die arme man bij de juiste plekken moet komen is mij een raadsel.

Toch bedankt voor het meedenken allemaal! Vind ik echt tof :)

Wij hebben hier overigens ook een boel rare beesten die hier binnen komen lopen. Zo nu en dan eens een muis die langskomt, een raar soort vliegende insectjes, en nog ander gespuis. Alleen ben ik daar niet zo bang van. Die spinnen storen mij echt het meest.