Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar sjeezes, wat een bloedpartij.... Met beide honden naar de veearts mogen gaan.
Horsetopia schreef:Hier gaat het spijtig genoeg ook soms wel eens in de mist. Ik kom er wel altijd tussen als de honden (x boxer en bull mastiff) vechten. Meestal is eens flink de namen roepen voldoende maar een jaar geleden hadden ze een 'echt' gevecht en geen van beide wou opgeven en ik kreeg ze niet uit elkaar getrokken. Aangezien ik in de keuken stond, hebben ze een vleespan op hun hoofd gehad. Ze zijn daardoor wel gestoptmaar sjeezes, wat een bloedpartij.... Met beide honden naar de veearts mogen gaan.
Toen ik een puber was, kwam er een nieuwe hond bij ons gezin, uit het asiel. De nieuwe hond vloog geregeld onze 'oude' hond aan, mijn ouders waren raad gaan vragen aan het asiel en daar werd hen gezegd dat de honden het moesten uitvechten. Volgens het asiel ging het om de rangorde en moesten de honden buiten gezet worden als er nog eens gevochten werd en mochten we er niet tussen komen. Tja, mijn ouders hebben geluisterd naar die raad en dat gevecht is een regelrechte slachtpartij geworden. Toen het stil was, gingen mijn ouders buiten en hebben ze de oude hond dood terug gevonden. We voelen ons nog steeds schuldig tov die hond.
Ik (en mijn ouders nu ook) halen dus steeds de vechtende honden uiteen.