Wat zouden jullie doen als ... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Wat zouden jullie doen als ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 00:33

Je hond gegrepen wordt door een andere hond..

Ik zou persoonlijk niet weten wat ik zou moeten doen op die moment.
Ze hebben mij al gezegd dat je geen vechtende honden uit mekaar mag trekken omdat je zo verwondingen veroorzaakt. Maar hoe zou je het wél doen?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:38

Niet toekijken maar proberen de honden uit elkaar te halen. Nooit trekken of schreeuwen/slaan/schoppen want de honden worden er vaak feller van. Afhankelijk hoe groot de honden zijn zou ik proberen de honden uit elkaar te krijgen door ze in een sloot te gooien of een emmer water over ze heen te gooien. Nu is het wel zo dat wij in een waterrijke omgeving wonen,dus sloten genoeg. ;)
Ik heb 2 jacks die elkaar wel eens in de haren vliegen mik ik in de regenton en dat werkt altijd :D

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:40

Wij hadden zo een hond.. De liefste hond die er was, luisterde perfect! Alleen had een hekel aan hondjes die deden keffen.. Heeft er 2 gepakt. Was er niet bij. Maar volgens mij is het ook gewoon gevaarlijk om er tussen te komen, die hinder zijn dan gewoon blind, hebben een hele blauwe waas voor hun ogen.. En die kaken zijn niet van elkaar te krijgen.. Echt heel zielig.. Maar de hondjes leven volgens mij allebij nog wel.. Onze is helaas ingeslapen..

Daphneeeej

Re: Wat zouden jullie doen als ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:47

Water is de beste optie! Door schrik reactie laten ze los. Een andere is bijde liezen van de honden te pakken en te knijpen en daarmee de achterhamd ook van de grond liften. (klinkt heel zielig maar is eigenlijk nog de enige andere optie die je kan gebruiken.) Maar idd nooit trekken, dan zorg je er alleen maar voor dat de wonden gaan scheuren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:49

Ik denk dat dat erg aan de situatie ligt. Nu heb ik gelukkig honden die volgens mij wel enigzins respect afroepen want gebeurt gelukkig nooit maar wel 1x gehad met een hond die ik in training had en prima amen ging met onze eigen honden. Tot deze teef opeens zo van achteren mijn teef greep. Mijn teef deed niks terug en de andere werd steeds fanatieker. Daar ik niks bij de hand had heb ik met een paar hele rake klappen haar eraf kunnen krijgen natuurlijk fout want mijn teef dacht ha vrouwtje helpt huppa nu ik. Waarop ik er tussen ben gevlogen en ik de andere teef met voeten in een bench heb kunnen werken. Resultaat meerdere bijtwonden bij mij en met mijn teef kon ik naar de dierenarts en de andere teef kon ik s'nachts nog in het verband zetten. Helemaal fout dus maar had ook geen andere mogelijkheden op dat moment dus zeggen wat je doet is echt wel afhankelijk van de situatie.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 00:50

Ik hoor heel erg vaak water over gooien.. Toch kan ik het mij inbeelden dat je niet altijd een emmer water bij de hand hebt. Dus wat dan?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:57

Dan is het in de lies pakken en omhoog trekken een goede maar wel oppassen want ze kunnen zich uit schrik en driften op dat moment ook om draaien en happen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:06

hier hebben we weleens een knokpartij tussen de honden,en dat zijn redelijk grote honden die dan vechten..

optillen aan de achterpoten is echt een no go,met beetje pech ben je zelf daarna het haasje..

hier stikken we ze,gewoon de lucht ontnemen,laten ze vanzelf wel los..kost de minste energie voor jezelf en makkelijke is dat je ze ook meteen vast hebt zodat je ze weg kan trekken :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:15

Maar als je honden hebt die erg snel zijn dan moet jij ook erg snel zijn. Bijvoorbeeld een mechelaar ten opzichte van een rotweiler is best een verschil. Je neemt dan eigenlijk net zoveel risico als dat je ze van achter optilt. Want je hebt ze zo in je handen zitten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:16

Mijn golden retriever is als pup eens aangevallen door een jack russel en die heb ik uit reflex weggetrapt van mijn hond. Ze had gelukkig enkel een gaatje in haar oor.

Ik denk dat ik het uit reflex altijd zal opnemen voor mijn honden en er dus tussen springen, ook al is dat niet verstandig. Je wilt je dieren toch beschermen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:24

mijn hond weg schreeuwen en de andere hond pakken. Als ik ga lopen schreeuwen dan gaat mijn hond namleijk de andere hond proberen te ontwijken en als ik dan de andere hond kan pakken is het goed. Vechten ze echt om te vechten dan proberen met 2 mensen beide honden vast te pakken en als ze net even elkaar los laten gelijk weg trekken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:41

Op de hondenschool hier hebben ze me geleerd dat iedere eigenaar de eigen hond bij de staart moet pakken. Gelukkig nooit nodig gehad.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:26

en hoe doet de hondenschool dat dan bij bv deze hond??

Afbeelding

:D

weinig staartje om bij aan vast te pakken,en wat mij betreft en ervaring geleerd heeft,moet je een hond ook echt weg kunnen trekken,doe dan maar gewoon aan de nek zelf...riem eromheen,hond hang je op of riem trek je zo dat de hond geen lucht meer krijgt,zodra die los laat trek je gelijk de hond weg...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:59

Ja staart zou ik ook niet doen. Maar de meeste hebben nu een staart Kimmie hahaha

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:45

Hhahaha, het was een school voor herders , dus waarschijnlijk daarom werd dat gezegd :')
Omdat Roc er nu niet meer is zit ik niet meer op de hondenschool, maar had graag het plaatje meegenomen om dat te vragen :')

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:55

Mijn mini terroristen hebben ook weleens ruzie.... ik mik ze of int zwembad en anders allebei optillen en dan laten ze vanzelf los...
lukt alleen bij jack russels en teckelformaat vermoed ik...hahahaha

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:04

Hoe doen jullie het als 2 eigen honden vechten (middel formaat) en je bent alleen met ze?
Mijn 2 teefjes zijn elkaar flink in de haren gevlogen en die heb ik uit elkaar moeten trappen. Niet de beste oplossing lijkt me. Maar ik kon wel naar de dierenarts met de jongste wegens bijtwonden.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 02:56

Hier gaat het spijtig genoeg ook soms wel eens in de mist. Ik kom er wel altijd tussen als de honden (x boxer en bull mastiff) vechten. Meestal is eens flink de namen roepen voldoende maar een jaar geleden hadden ze een 'echt' gevecht en geen van beide wou opgeven en ik kreeg ze niet uit elkaar getrokken. Aangezien ik in de keuken stond, hebben ze een vleespan op hun hoofd gehad. Ze zijn daardoor wel gestopt :o maar sjeezes, wat een bloedpartij.... Met beide honden naar de veearts mogen gaan.

Toen ik een puber was, kwam er een nieuwe hond bij ons gezin, uit het asiel. De nieuwe hond vloog geregeld onze 'oude' hond aan, mijn ouders waren raad gaan vragen aan het asiel en daar werd hen gezegd dat de honden het moesten uitvechten. Volgens het asiel ging het om de rangorde en moesten de honden buiten gezet worden als er nog eens gevochten werd en mochten we er niet tussen komen. Tja, mijn ouders hebben geluisterd naar die raad en dat gevecht is een regelrechte slachtpartij geworden. Toen het stil was, gingen mijn ouders buiten en hebben ze de oude hond dood terug gevonden. We voelen ons nog steeds schuldig tov die hond.

Ik (en mijn ouders nu ook) halen dus steeds de vechtende honden uiteen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 03:46

ik heb het al eens meegemaakt.
2 honden wat altijd goed ging vlogen ellkaar aan,echt heel stom.
ik heb mijn hond een trap gegeven en toen lieten ze los,zat toen dus wel om 1 uur snachts bij de dierenarts omdat mijn hond hechtingen in haar kop moest hebben ;(
echt raar.,die honden dat was altijd dikke mik,maar toen dus ff niet

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 04:21

officieel heb je hier breaksticks voor :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 06:31

Onze Cane Corso (bijna een jaar) en franse bull (2 jaar) spelen ook wel eens dat het uitmond in vechten. Maar dan is het naam hond noemen en commando nee; en direct ook bij de andere hond en het is over.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:52

Horsetopia schreef:
Hier gaat het spijtig genoeg ook soms wel eens in de mist. Ik kom er wel altijd tussen als de honden (x boxer en bull mastiff) vechten. Meestal is eens flink de namen roepen voldoende maar een jaar geleden hadden ze een 'echt' gevecht en geen van beide wou opgeven en ik kreeg ze niet uit elkaar getrokken. Aangezien ik in de keuken stond, hebben ze een vleespan op hun hoofd gehad. Ze zijn daardoor wel gestopt :o maar sjeezes, wat een bloedpartij.... Met beide honden naar de veearts mogen gaan.

Toen ik een puber was, kwam er een nieuwe hond bij ons gezin, uit het asiel. De nieuwe hond vloog geregeld onze 'oude' hond aan, mijn ouders waren raad gaan vragen aan het asiel en daar werd hen gezegd dat de honden het moesten uitvechten. Volgens het asiel ging het om de rangorde en moesten de honden buiten gezet worden als er nog eens gevochten werd en mochten we er niet tussen komen. Tja, mijn ouders hebben geluisterd naar die raad en dat gevecht is een regelrechte slachtpartij geworden. Toen het stil was, gingen mijn ouders buiten en hebben ze de oude hond dood terug gevonden. We voelen ons nog steeds schuldig tov die hond.

Ik (en mijn ouders nu ook) halen dus steeds de vechtende honden uiteen.

Wat een advies zeg! De dierarts zei dat je ze uit elkaar moet halen, maar ik ben vergeten te vragen wat de beste manier is. Hopelijk is het niet meer nodig, maar toch...