Al de hele avond staat een groep dames zich te vermaken in een weiland hierachter. Het lijkt wel een orkest. Ze gaan enorm tekeer. Is er wat aan de hand denken jullie? Of is de hele kudde tochtig? Ik woon hier nu al een tijdje, maar dit heb ik nog nooit gehoord
Ergens heb ik de neiging om te gaan kijken of er niet eentje in de sloot ligt ofzo. Maar ik ben ook wel heeeel moe, bovendien zal de boer dit ook wel horen? Ze staan dichter bij zijn huis dan bij de mijne.
Ze staan nu wel weer in een weiland waar een paar weken terug de bliksem is ingeslagen... misschien dat ze bang zijn?
misschien kan je de boer even bellen en vragen waarom ze zo loeien?
SAKKIA
Geplaatst: 07-09-12 23:18
Ik ga meestal wel even kijken als ze zoveel lawaai hebben. Nog nooit wat gevonden wat verdacht leek. Soms kunnen ze ook gewoon heel erg miepen Tenmiste die in het weiland hiertegen over wel
mika11
Geplaatst: 07-09-12 23:20
Koeien kunnen dat heel lang volhouden, soms weet je gewoon niet waarom. Ik ben ook wel eens 's nachts wakker gehouden door een loeiende koe. Maar stonden er dan wel kalfjes bij de afgelopen tijd?
Inderdaad vaak kalveren die gescheiden zijn van de kudde. Ik zou het oppassen maar gewoon aan betreffende boer overlaten. Als jet erg stoort kun je hem morgen even bellen of zo.....
Ik kijk ook idd altijd even, maar nog nooit wat bijzonders ontdekt. Meestal zijn ze gewoon jaloers dat onze paarden er wat gras bij krijgen en zij het moeten doen met wat ze nog hebben. Bedenk ik nu, sinds een week loopt er een jonge stier bij de dames en ik heb ze nog niet weer gehoord.