Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Wat ik me dan afvraag is hoe een hond op deze jonge leeftijd al agressief is. Volgens mij heb je dan toch al ergens flink gefaald in de afgelopen maanden.
Wel slim dat het dier altijd een muilkorf om heeft, maar het zou wel intens sneu zijn als dat nog 10 jaar zo moet zijn en het dier ook nooit los zal kunnen. Hoop dat jullie iets bereiken met de cursus.
Iris82 schreef:Was het niet mogelijk om eerder te beginnen met die cursus? Want tussen 10 weken en 8 maanden zit toch wel een groot gat voor mijn gevoel.
Jullie zijn beiden aansprakelijk voor de schade die jouw dier toebrengt aan een ander dier. Wat nog mee kan spelen is een bepaalde mate van 'eigen schuld' bij de wederpartij. Hier is niet zomaar antwoord op te geven.
essiesilly schreef:wat doe je allemaal met de hond, als in hoe lang wandel je met hem? hoe daag je hem mentaal uit?
en wat zijn jullie regels thuis?
en wat typ je verschrikkelijk slecht nederlands haha sorry
NathalieW schreef:Hoe dit zit? Accepteren dat je een herder hebt en uitkijken overal waar je bent. Je hond gekorfd houden en zonder korf alleen op plekken komen waar geen andere honden zijn. Ookal heeft je hond een korf om, altijd uit blijven kijken want als hij een andere hond uitdaagt en het wordt een gevecht kan hij zich niet verdedigen. Ik vind bovenstaande situatie jouw schuld omdat jij jouw hond kent en dus op tijd had moeten ingrijpen. Maar volgens de wet is de los lopende hond de dader dacht ik.
Dat jouw hond zo is daar kan jij niets aan doen, jij hebt niet gefaald in de opvoeding in mijn ogen, dat er een gevecht is geweest dat is wel je eigen schuld (hoe banketstaaf dit ook klinkt want ik weet dat het heel snel zomaar kan gebeuren). Accepteer alsjeblieft zo snel mogelijk dat je hond zo is en neem strengere maatregelen dan alleen aangelijnd houden...(want uit je verhaal kan ik opmaken dat jouw hond dus niet gekorfd was ten tijde van het gevecht?) Ik heb wel het idee dat je weet waar je aan bent begonnen maar ik denk dat je best nog wat voorzichtiger kan zijn. Succes!
)NathalieW schreef:Ik heb zelf trouwens een amerikaanse stafford x pitbull en ik ben ALTIJD enorm op mijn hoede. Ze is nu nog lief maar dat kan altijd veranderen bij zulke rassen. Hopelijk ben ik genoeg op mijn hoede om te voorkomen dat ze ooit in een gevecht raakt en niet achteraf pas probeer in te grijpen..
Musiess schreef:NathalieW schreef:Hoe dit zit? Accepteren dat je een herder hebt en uitkijken overal waar je bent. Je hond gekorfd houden en zonder korf alleen op plekken komen waar geen andere honden zijn. Ookal heeft je hond een korf om, altijd uit blijven kijken want als hij een andere hond uitdaagt en het wordt een gevecht kan hij zich niet verdedigen. Ik vind bovenstaande situatie jouw schuld omdat jij jouw hond kent en dus op tijd had moeten ingrijpen. Maar volgens de wet is de los lopende hond de dader dacht ik.
Dat jouw hond zo is daar kan jij niets aan doen, jij hebt niet gefaald in de opvoeding in mijn ogen, dat er een gevecht is geweest dat is wel je eigen schuld (hoe banketstaaf dit ook klinkt want ik weet dat het heel snel zomaar kan gebeuren). Accepteer alsjeblieft zo snel mogelijk dat je hond zo is en neem strengere maatregelen dan alleen aangelijnd houden...(want uit je verhaal kan ik opmaken dat jouw hond dus niet gekorfd was ten tijde van het gevecht?) Ik heb wel het idee dat je weet waar je aan bent begonnen maar ik denk dat je best nog wat voorzichtiger kan zijn. Succes!
Hij was opdat moment wel gekorft.. dat had ik duidelijker moeten zeggen.
Tog vraag ik me af hoe ik dat had kunnen voorkomen? Hard wegrennen met een hond die losloopt erachter aan?
Boa op moeten tillen? (mn rug.. haha)
Je probeerd al uit man en macht de andere hond tegen te houden en je eigenhond weg te houden..
Dus ik vraag me af hoe jij dit had voorkomen?