Hallo Bokkers, Hier even een frustratie en wie weet wat tips. Vandaag werd er op mijn werk het pand naast mij ontruimd, bewoner woont hier niet meer en niemand weet waar hij/zij is. Met de ontruiming zijn de twee katten van die persoon ontsnapt. De mannen die de woning kwamen schoonmaken hebben de beestje laten ontsnappen want ze wisten niet wat ze er mee moesten.
De woningbouw voelt zich niet verantwoordelijk, en doen er dus ook niets mee. Ik heb het asiel gebeld, maar die zitten vol en dan moet ik voor de kosten op draaien! dat is dus geen optie. vervolgens heb ik de dierenambulance gebeld, en daar kreeg ik echt een *piep* eerste klas aan de lijn. Of ik wel zeker wist dat het zwerfkatten waren, en dat ik ze maar moest vangen! Nou gaat dat een beetje lastig want ze zijn denk ik wild/bang, want zelfs met eten komen ze niet. Zegt die man van die dierenambulance tegen mij: Tja mevrouw katten zijn niet zielig, en u moet ze maar geen eten maar geven dan heeft u er geen last van!! geprobeerd uit te leggen dat ik er geen last van heb, maar dat de beestjes hier nu lopen en dat ik ze niet kan vangen. Nou dat komen hun dus ook niet doen, dat moet het asiel doen, die hebben een vangnet. wederom geprobeerd uit te leggen dat ik dan voor de kosten op draai.
Ik vind het nogal sneu dat de beestjes hier nu buiten zitten, maar wat moet ik nu???
kan je niet gwoon een bakje met voer buiten zetten en de katten daarvan laten eten? als ze toch hongerig zijn gaan ze vanzelf wel opzoek naar eten en vinde nze jou bakje
Wesco
Wat apart van de dierenambulance. Wij hebben hier regelmatig katten die gedumpt worden en dan bellen we en krijgen we een vangkooi. Als er een kat in zit dan bellen we weer en komen ze de kat ophalen. Misschien kun je een ander asiel proberen? Die geven vaak ook wel vangkooien te leen.
het klopt dat dieren vast moeten zitten voordat de dieren ambulance komt dat is om kosten te besparen anders komt de dierenambulance voor niks want de kat is foetsie
Eventjes gebeld met mijn vriendje van de dierenambulance.
Het klopt dat de dierenambulance geen loslopende katten vangt, het asiel doet dat normaal gesproken (toevallig doen ze het in Gouda wel maar normaal dus niet). Het probleem is dat een ander ook kan bellen die van zijn katten af wil onder het mom van 'dat zijn zwerfkatten'. Dus vandaar dat ze er nogal voorzichtig mee zijn. Maar als ze vol zitten heb je er sowieso niks aan, dan zou ik volgende week nog even bellen. Eten geven is prima, maar dan moet je het niet erg vinden dat ze waarschijnlijk bij je huis in de buurt blijven! Als je ze geen eten geeft gaan ze daar ook niet dood van, vogeltjes en muizen kunnen ze ook op leven.
Wat misschien kan helpen is buren ook te laten bellen met inderdaad de melding dat er een huis leeg is gehaald met katten die zijn ontsnapt. Dan is het wat geloofwaardiger. Want geloof me, er zijn mensen die dus echt het asiel bellen en doen alsof ze zwerfkatten hebben terwijl ze eigenlijk goedkoop van hun katten af willen. Zeker in de randstad.
Succes ermee, top iig dat je er moeite voor wil doen
Okee net met heel veel moeite een van de katten gevangen. bel ik de dierenambulance, zegt die vrouw dat ze alleen komen bij zieke dieren en niet bij gezonde! Hier wordt je toch gek van?
asiel mag geen dieren van straat af halen die niets mankeren. Als asielen wel plaats hebben dan willen een aantal asielen wel van die regels af wijken als mensen bellen en het zeker weten dat ze gedumpt zijn. Zeker als de gemeente zelf de opdracht geeft (overlast zwerfkatten moet je bij de gemeenten zijn want zwerfdieren daar is de gemeenten zelf verantwoordelijk voor die moeten evnetueel die eigenaars opsporen en/of maken dat die dieren van straat gehaald worden).
Echter in deze tijd zitten asielen OVERvol en doen ze idd heel moeilijk als die katten op straat lopen maar zichzelf wel goed kunnen redden. Immers elk hokje wat mogelijk nog vrij is moet vrij blijven voor alle gewonde dieren die gevonden worden en de honderden zwerfkittens die op straat gegooid worden omdat mensen een nestje wel leuk vinden maar als de kittens 8 weken zijn dan zijn ze de kittens beu en mogen ze de straat op in helaas behoorlijk veel gevallen.....