Kat doet behoefte alleen maar naast de bak!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Kat doet behoefte alleen maar naast de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 17:37

oke ik ben radeloos! het is echt niet leuk meer dus hoop dat bokt mij hulp kan bieden!

hebben een gekastreerd katertje wat geboren is op 9-9-2011 dus nu bijna precies een jaar oud is!
stitsch poept en plast constand naast zijn kattenbak!

hij heeft netjes constand beschikking over brokjes op advies van de Da hypoalergeene brokjes van roalkanien ( weet even niet hoe je het schrijft )
1x per dag een zakje vlees ( hier eet hij niet zo veel van eigenlijk niets )
hij heeft 2 kattenbakken 1 boven en 1 benden die worden dagelijks schoongemaakt!

hij heeft een vriendinnetje wat een paar maanden jonger is heeft bergen met speel goed! 3 krabpalen.

ik weet het dus echt niet waarom doet tie het niet op de bak! er ligt altijd iets op de krantjes voor de voordeur nergens anders in huis altijd op die plek! heb de bak er inmiddels zelfs al naast staan!

WillemYntJee

Re: Kat doet behoefte alleen maar naast de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:40

Is ie gecastreerd?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:40

Jullie hebben twee katten? En hoeveel kattenbakken?
Ik ken iemand met hetzelfde probleem.. Ze hadden 1 kattebak voor 2 katten.
Het schijnt dat sommige katten niet samen met andere katten hun bak gebruiken en je dus een extra bak nodig hebt..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:41

Zijn ze beide dicht? Anders eens proberen van 1 kattenbak een kap af te halen. Of als ze beide open zijn 1 met kap proberen.
Ander kattengrit kan ook helpen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:42

o0eefje0o schreef:
hebben een gekastreerd katertje wat geboren is op 9-9-2011 dus nu bijna precies een jaar oud is!

Bijna precies nog wel :+

Ander grit in de bak proberen, katten hebben nog wel eens hun voorkeur.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:42

Hen je zijn urine laten conroleren? Blaasonsteking?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:45

Staat in de OP dat de kat gecastreerd is :+

Beetje spelen met de bak helpt vaak: kap erop of eraf, ander grit, opening naar voren of naar de muur gericht, of naar opzij.
Wat soms ook helpt is om een keer met zijn pootjes op het plastic te wrijven. Dan pak je het katje vast, je neemt het voorpootje voorzichtig tussen je vingers en met je duim wrijf je zachtjes op het plastic van de bak aan de binnenkant, op zo'n manier dat het kussentje er dus langs gaat. Dan blijft zijn geur erop hangen en ziet hij het als zijn plekje.

Doet hij het echt vlak naast de bak of er wel een stuk vandaan?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 17:47

heb al urine laten controleren hij heeft al 2 kuren gehad er is al bloed af getapt hij is helemaal gezond verklaard door de DA zijn 2 kattenbakken zonder bak! als hij "poept gaat tie recht omhoog zitten zeg maar en dan past tie er niet onder met de kap erop! wij denken idd dat hij beneden eet drinke en zijn behoegte doet en lilo boven! beneden is de bak dan ook bijna altijd leeg! katten grid wisselen idd heb van bia kat al origenal en sinasappel geprobeerd de zakken van de aldi en nog een merk wat ik kwijt ben werkt niet! haal altijd 2 zakken dus is niet zo dat ze elke week ander grit hebben.

hij doet het er echt vlak naast zit geen meter tussen! maar meestal wel op de krantjes of post die dan bezorgd zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:52

Oh getver :+

Ik denk toch dat het het kattengrit is. Hij weet duidelijk wel dat hij daar zijn ding moet doen dus blaasontsteking ofzo is dan natuurlijk ook niet logisch.

Misschien toch eens met kap proberen? Hij zal hem er niet af gooien, misschien zit hij nu zo rechtop 'omdat het kan' maar als de kap erop zit zal hij dat niet zo snel doen denk ik.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:53

Tja, dan toch grit wisselen.
Hebben de katten onderling ruzie?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:56

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik heb de kap er af gelaten en Feliway gekocht. Dat doe je in het stopcontact, hij heeft het nooit meer naast de bak gedaan.Ik had houtkorrel maar daar houd hij niet van ik heb nu grit.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 17:57

nee als ik 1 kat perongeluk opsluit in de kamer beginnen ze na elkaar te mauwen en dan laat je ze los en kroelen ze meteen! ga de kap er terug op zetten en morgen weer eens ander grit halen.

feiliway zo eens googelen thanks

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:00

Grit kan tussen de tenen gaan zitten dat kan ook een reden zijn er naast te gaan zitten.Maar Feliway is prijzig maar ik had maar 2 flesjes nodig.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 18:03

dat feliway als ik het lees is het erg veel belovend! ga het zeer zeker proberen en weer eens anders grit bestellen

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:40

Wat voor kattegrit gebruik je?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 08:12

op dit moment zit er biakat origenal in

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:15

Nog nooit van gehoord...zoekmachine geeft ook geen hits. :s

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:27

Het is Biokat's origional :o

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 22:20

jha die :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:28

als je kat wel op kranten en op de post ( papier) plast en poept is het dan niet een idee om in de kattenbak kranten te leggen??

heb geen verstand hoor van katten,maar hij lijkt bijna "krantzindelijk"

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:34

ik gebruik ook biokat (gele verpakking) andere tijdje gebruikt waren ze niet blij mee.
Heb trouwen in de (woon) keuken 2 bakken staan een behoorlijke grote WIj zeggen wel eens ze hebben haast een routebeschrijving nodig! :D Maar die is het meeste geliefd!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:05

Je kan een paar dingen doen (ik weet hoe het is, mijn oude asielkat van indertijd 15 deed het ook):

- Makkelijkst en goedkoopst om te proberen is wat al werd voorgesteld door Kimmie261: kranten in de bak doen. Kan zijn dat hij dat gewend is of gewoon erg prettig vindt. Je legt wat kranten opengevouwen over de lengte en de breedte (niet teveel laten uitsteken, want het kan natuurlijk nat worden en anders loopt de pis nog op de vloer :+ ) en daarna doe je er als vulling krantenslierten in (die scheur je gewoon, gaat makkelijk). Misschien bevalt dat wel. Als dat helpt en je wilt van de kranten af, meng er dan steeds meer grit door tot dat je de kranten weg kan laten.
- Wat bij mijn oudje fantastisch hielp was een feromonenspray. Katten plassen niet op plaatsen die ze aangenaam vinden. Je moet die spray dan om de bak heen spuiten. Ik had " Catitude" van Sire, en dat werkte erg goed. Mijn kater werd er goed zindelijk van, en dat op hoge leeftijd.

Edit: link toegevoegd
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... e-catitude

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:34

Zou handig zijn, een kat die het liefst pist op oude kranten. Lekker goedkoop :)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:28

Inderdaad goedkoop. Was gebruikelijk in het asiel waar ik vrijwilligde. Maar het nadeel is wel dat geurtjes minder geabsorbeerd worden.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:00

bak schoonmaken met chloor of een paar drupjes chloor door het grit , heb meerdere katten gehad die allemaal de chloorlucht echt heerlijk vonden en direct op de bak gingen zodra ze het in de gaten hadden....misschien werkt het