Hond bang in het donker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CelineZilko

Hond bang in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:20

Hallo Bokkers,

Sinds ongeveer 2,5 maand wil mijn 9 jarige herder savonds/snachts niet meer in de woonkamer slapen.
Sinds 2 tot 3 maanden geleden maakt ze snachts als iedereen boven is de tussendeur open en gaat dan onder de trap liggen.
Als je snachts naar beneden gaat om even wat te drinken of wat dan ook Springt ze meteen op de bank ( waar ze de rest van haar leven iederenacht normaal op geslapen heeft )
Zou het kunnen dat ze bang is geworden in het donker? er is nooit wat gebeurt en ze heeft ook nooit boven bij ons geslapen.
Ze kan de trap niet op ( glade open trap ) ongeveer 4 weken geleden heeft ze dit snachts wel geprobeert en is toen naar beneden gevallen.
Weet iemand mischien hoe dit opeens van de een op de andere dag kan komen?
We hebben er nu niet echt meer last van ze licht gewoon onder aan de trap te slapen maar vind het toch een beetje vreemd.

Groetjes Celine.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:22

Misschien ogen na laten kijken op staar? Als ze dat gaan krijgen (en dat kan op die leeftijd) kunnen we in het donker minder zien en daardoor angstiger worden. Zou er even mee naar DA gaan om dat uit te sluiten.

Hoe is ze verder? Geen problemen met 's nachts wakker (dus omgekerd dag-nacht ritme), gaatz e nog aan de juiste kant vand e deur staan 9dus niet bij de scharnieren) dat soort dingetjes? Want dat zijn tekenen ven dementie waarbij ze ook 's nachts onrustiger/ angstiger zijn.

Ga verder even met je mee denken...

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:26

Zilfstar schreef:
Misschien ogen na laten kijken op staar? Als ze dat gaan krijgen (en dat kan op die leeftijd) kunnen we in het donker minder zien en daardoor angstiger worden. Zou er even mee naar DA gaan om dat uit te sluiten.

Hoe is ze verder? Geen problemen met 's nachts wakker (dus omgekerd dag-nacht ritme), gaatz e nog aan de juiste kant vand e deur staan 9dus niet bij de scharnieren) dat soort dingetjes? Want dat zijn tekenen ven dementie waarbij ze ook 's nachts onrustiger/ angstiger zijn.

Ga verder even met je mee denken...

Voor zo ver ik weet doet ze dat met de deuren niet of ergens tegen aan lopen ofzo heb ik nog niet gemerkt.
Ik ben zelf een slechte slapen en hoor haar savonds wel slapen ( dan maakt ze van die kleine blafjes zo als een hond slaapt )
Maar heb ook regelmatig als ik snachts even naar beneden ga dat ze dan wel onwijs loopt te hijgen...