De Araneus diadematus zit ook dit jaar weer in onze tuin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

De Araneus diadematus zit ook dit jaar weer in onze tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 14:52

Deze jongedame is enkele dagen geleden bij ons in de tuin ingetrokken. Nu zij haar huisje heeft opgeknapt kan zij heerlijk genieten van het lekkere najaarsweer en het vliegend buffet. En dat allemaal gratis. Op de foto's staat mevrouw heerlijk te sabbelen aan haar maaltijd. Ze is erg fotogeniek zoals je al kunt zien. Geniet van haar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat een berichtje of felicitatie achter voor deze prachtige nieuwe bewoner van onze tuin. :D

_Tara_

Re: De Araneus diadematus zit ook dit jaar weer in onze tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:05

Wat een supergave foto's! Fascinerend ook om te zien van zo dichtbij. Zolang 't op een foto is dan :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 16:12

Ik heb toch wel een beetje mijn angst overwonnen door van zo dichtbij te fotograferen. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:15

Ja ik vond dit al een beetje tegenstrijdig met je bericht in een spinnentopic wat ik laatst las :P

Die twee grote zwarte stippen met 2 kleine witte stippen erin op z'n rug doen me een beetje denken aan manga ogen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:17

Was kruisspin niet makkelijker? :+
Mooie foto's! Het zit er hier vol mee, en ze maken altijd heel handig hun web gespannen over het pad waardoor er altijd wel iemand vol met zijn gezicht in loopt. :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 16:27

had gekund Fiffill, maar die latijnse benaming klinkt toch veel interessanter? :+ Ik moet ook altijd uitkijken voor hun web. Ze vinden het ook fijn om te chillen op mijn fiets. Soms schrik ik me wezenloos. Maar deze dame heeft het goed voor elkaar hoor. Ze zit lekker hoog, in het zonnetje en bovendien hoeft ze niet bang te zijn dat we haar web kapot maken.

Dankjewel trouwens. :o Ik ben helaas niet in het bezit van een macrolens, maar met de standaard lens ging het ook wel best. :)

Emma, speciaal voor jou krijgt deze kruisspin de naam: Manga eye