1 van mijn honden heeft artrose en beginnend botkanker in een achterpoot
,maar krijgt daarvoor cimalgex als pijnstiller,dit gaat eigenlijk goed,ze loopt ermee,zwemt ermee enz,en at een kilo vlees per dag weg zonder problemen.nu kreeg ik te horen dat in nederland vaak tramadol gegeven wordt en dat zou minder schadelijk zijn als cimalgex ed ,daar ik nog wat tramadol had liggen van mijzelf heb ik haar 3 dagen geleden 1 malig 50 mg gegeven ( dosis in nederland is 2-5mg/kg , mijn hond weegt 60 kilo,dus deze had zonder probleem 150 mg mogen hebben,maar om te proberen heb ik een lage dosis gegeven).
daarna heeft ze geen tramadol meer gekregen...
effect,een hond die totaal 'out'was de hele avond,echt alleen maar aan het slapen,en ze wilde niet eten,balen maar ja,dacht is wel met een dag over...
dag erna had ze een borrelbuik en die heeft ze haar hele leven eens in de zoveel tijd en dan eet ze echt niet,is na een dag ook wel weer over,...dus die dag amper gegeten,op een gehaktbal van onzelf na..
gister met heel veel pijn en moeite 600 gram vlees naar binnen weten te krijgen...maar graag eten

en vandaag,weer niet willen eten tot nog toe...
baal hier zo vreselijk van..ze ziet er nog super mooi uit en gelukkig heeft ze een beetje extra gewicht om op te teren,maar ja,wil eigenlijk dat ze lekker blijft eten.
heb het mijn DA voorgelegd,en ja het komt voor dat honden last van de maag hebben van tramadol,maar dat zou wel over moeten zijn met 1 a 2 dagen
heeft iemand dit ook weleens meegemaakt,of ervaring hiermee?
vanmorgen moest ik nog bij de DA zijn met een andere hond,heb ik het weer voorgelegd en ze zei dat het ook door haar ziekte kán komen,maar lijkt me zo vreemd,daar ze tot de tramadol makkelijk een kilo vlees weg werkte...
Nooit maagbeschermers geslikt. Ik heb een stenen maag denk ik
)
,vind het alleen zo vreemd dat ze dus tot dinsdag met eten zo ongeveer mijn vingers erbij opat,en na het geven op woensdag van de tramadol dat ze dus ineens niet meer wil eten..