probleem met Onbekende Zwarte kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

probleem met Onbekende Zwarte kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 23:15

Zit hier zo mee in, en wil toch wat hulp -O-
Sinds zo'n 4 maanden zien wij regelmatig een zwarte langharige kat verschijnen in onze tuin.
Was heel schuw, jaagde het konijntje het stuiten op het lijf, maakte mijn oudere kat super kwaad, en mijn jonge kat heel bang.
Dus hij was niet zo geliefd... :x
Maar de laatste maand kwam hij veel meer, en bevruchte hoog waarschijnlijk mijn jongere kat, die al lang jongen mocht krijgen.
Toen mijn beste vriendin dan eens kwam slapen, zag ze de kat, liep er naar toe en bleek het echt een schatje te zijn.
Toen ik hem ook kon aaien en vertroetelen was ik direct weg van hem, het is echt een schatje! :P
En nu sinds zo'n kleine 2 weken komt hij elke dag langs, geef ik hem eten en vertroetel ik hem helemaal. <3
Maar nu het probleem, hij probeert vaak binnen te glippen... Maar mag niet van mijn ouders, en hij zou direct worden 'af geslacht'
door mijn anderen oudere kat. Die natuurlijk haar omgeving wilt beschermen.
Maar ook, het beestje ziet er echt niet uit... -O-
Is heel mager, heeft altijd honger als hij naar ons komt, knopen in de lange vacht en heeft vlooien.
Mijn buurmeisje had eens gezegd dat ie van mensen is wat verder op in haar straat.
Mijn papa is ook al eens gaan aanbellen bij mensen om te vragen of hij niet van hun was, maar die deden niet open... :\
Ik had vandaag de knopen uit zijn staart proberen kammen, maar dat lukte niet... Hielp niet echt veel. |o
Geef hem nu veel eten, zodat hij toch iets heeft.
Maar volgens mij zit hij ook met wormen, waardoor hij nog meer honger heeft.
Ik schat hem nog vrij jong, misschien maar een zelfs maar een jaar. :=
Ik wou al naar de dierenarts gaan om hem te laten controleren, maar mocht niet van mijn mama, omdat het 'haar kat niet is.'
Ook zit hij nu bijna dag en nacht bij ons, hij mag wel bij ons in het tuin huis.
Daar staat sinds vandaag ook zijn eten, dat het niet nat word van de regen.
Ook komt hij nu zo goed overeen met mijn konijntje, ze zitten als het regent samen onder de trampoline tegen elkaar.
(Mijn konijntje loopt vaak los, gesloten tuin)
En het maakt me ook blij om te zien hoe mijn konijntje nog eens een maatje heeft, haar vriendje is vorig jaar gestorven,
en sinds dien is ze nog al eenzaam. Y;(
Nu vraag ik me af, van wie zou hij zijn? Waar komt hij vandaan?
Wat kan ik doen om hem te helpen? -O-

MirandaNH

Re: probleem met Onbekende Zwarte kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:30

Misschien een briefje bij de mensen in de bus doen waarvan jullie verdenken dat ie daar misschien hoort? Flyers ophangen, advertenties maken(marktplaats bijvb.) met 'kat gevonden'.. Zit er een dierenasiel bij jullie in de buurt? Anders kan je daar ook een melding maken dat jullie een kat hebben gevonden. Ik zou zorgen dat je er dus achter komt wie de eigenaar is. Ik zou ook bijvb briefjes in de straat hangen aan lantaarnpalen bijvb met Kat gevonden met een nummer waar ze je kunnen bereiken. Dat zou ik nu dus eerst doen. Zolang je vermoed dat hij toch van andere mensen is zou ik hem ook niet zomaar naar de dierenarts brengen ofzo. Eerst zorgen dat je erachter komt of hij daadwerkelijk baasjes heeft of echt een zwervertje is. En als hij vlooien heeft zou ik hem toch niet snel bij mijn eigen dieren laten, dan moet je die ook tegen vlooien behandelen lijkt mij. Succes met het beestje! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:34

Vangen en naar het asiel brengen, dierenambulace bellen of gewoon even rondvragen in de buurt.
Je mag hem ook wel bij mij brengen, mijn langharige kat is een paar weken geleden gestolen dus ik mis wat :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:17

idd in elk geval amivedi op de hoogte brengen. NOOIT zomaar een kat gaan voeren. Stel dat hij dieet voeding heeft en dat niet graag eet thuis en daarom bij jou maar andere brokjes komt eten. Je hebt dan grote kans dat je de kat erg ziek daarmee maakt. Als de kat niets mankeerd mag hij gewoon blijven lopen net als alle andere kortharige katten. Mankeerd hij wat? Dan de dierenambu bellen dat er een kat loopt die wat mankeerd en dat je hem gevangen hebt. Zeker kan je ook bellen als het dus een langharige betreft die vol met klitten zit.

Verder snap ik nooit zo waarom mensen vreemde katten moeten gaan voeren. Gisteren weer een vrouw aan de foon. Ze geeft al 2 jaar een kat te eten en nu is de kat ziek en of wij hem met de dierenambulance op komen halen. Nee dat doe ik niet! En dan zijn ze kwaad. Echter 2 jaar lang de kat van (waarschijnlijk) iemand anders voeren vinden ze heel normaal maar als de kat dan echt ziek is dan mogen wij het opknappen want het is niet hun kat........... Ze hebben het toch zelf gewild?

Overigens bedenk wel dat je nooit weet wat die kat allemaal heeft. En die laat je dan weer zomaar jou kat dekken. Erg onverstandig!! Je weet dus niet wie de vader is van het nestje en de kans dat je kat nu aids opgelopen heeft is dus ook aanwezig. Erg dom!!!! Als je wil fokken doe het dan goed of als je een nestje wil hebben meld je dan aan bij het plaatselijke asiel als pleeggezin.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:55

altijd zooooooooooo fijn als anderen je katten gaan voeren
(ben ook zoooooo blij met die katten voer reclame
waar de kat van de buren tegenwoordig ook komt eten ... niet jouw kat AFBLIJVEN)

nu vertrouwen mijn katten niet echt mensen , maar als je voer in de tuin zet zullen ze dat echt wel eten
1 van mijn katten zit al maaanen aan de lijn , vermoedzeer ernstig dat die nog een eet adres heeft
dan kan je thuis je best willen doen , maar dat schiet dan niet echt op -O-
een andere heeft blaassteen gehad en houden we met duurder voer dus extra in de gaten
geloof me zou echt echt niet blij zijn , en de kat nog veeeel minder,
als we dadelijk ineens , stel op sprong, weer langs de da mogen omdat een of andere muppet goedkoop voer heeft gegeven

TS zou me meer zorgen maken dat als de katert dadelijk op sproeileeftijd is en dat gaan doen

je zegt dat volgens je buurmeisje hij is van mensen verder op in de straat
vraag het je buurmeisje nog eens en onderneem ZELF eens actie .. goh gek idee misschien .. helemaal zelf ..
gewoon daar waar je vermoed waar die woont eens gaan vragen , als het niet daar is weten die mensen
vast waar wel , hoeft je dus niet heel veel tijd en moeite te kosten om dat uit te vinden

als je ze vind vraag dan gelijk of ze de kater aub laten helpen , zal het niet doen maar ben hier wel eens in staat om die lieve katers
met jachtgeweer neer te schieten als ze weer eens een van mijn gecasterrerde poezen verkrachten
(poezels zitten bijna continu onder de wonden van het vechten tegen de 3 x zo grote katers ) en
"hun" territorium merken ,zoals 2 jaar terug 50 klaar liggende nieuwe winterdekens in de winkel _-:(
(die dan dus niet verkoopbaar meer zijn als nieuw .. fijn echt fijn)
zeg je het tegen de eigenaar "doet die thuis anders noooiiiit" NEE MAAR BIJ ANDEREN WEL ! en niet alleen
bij ons , onze POEZEN werden door de buren wel beschuldigd van sproeien en vd zomer nog 2 zwart witte katers
die buiten dat ze zo bang waren , zelfs voor musjes en muisjes :') en enorm voor vreemden
net an 2 meter de tuin in kwamen bij heel mooi weer en geen roering , tot dat er een vogeltje in de buurt ging zitten of
mens misschien wel eens binnen een straal van 15 meter kon komen waren deze gecastereerd
en al ruim 3 jaar overleden .. maar vermoed wel dat ik weet welke katers het geweest zijn.. lopen hier 2 van die lieverds ..

weet je zeker wie de eigenaar is en doet die net alsof kat niet van hun is
dan kan je vangkooi te leen vragen bij de dierenambulance
om kat te vangen en op te laten halen ..
brengen het naar asiel krijgt iig de juiste verzorging en er word melding gedaan "gevonden"
mocht de eigenaar m terug willen of het toch en verdwaald niet hun kat betrefd de daadwerkelijke eigenaar
die kan dan direct evt raad en daad ontvangen betreffende de verzorging indien nodig

@dierenfan
toch fijn te weten dat de dierenambulance iig weet hoe het zit ...
katten aids word in tegenstelling van de mens NIET door sexueel contact overgebracht
maar door bloed en speelksel - kan dus gebeuren bij vechten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 09:22

MirandaNH schreef:
Misschien een briefje bij de mensen in de bus doen waarvan jullie verdenken dat ie daar misschien hoort? Flyers ophangen, advertenties maken(marktplaats bijvb.) met 'kat gevonden'.. Zit er een dierenasiel bij jullie in de buurt? Anders kan je daar ook een melding maken dat jullie een kat hebben gevonden. Ik zou zorgen dat je er dus achter komt wie de eigenaar is. Ik zou ook bijvb briefjes in de straat hangen aan lantaarnpalen bijvb met Kat gevonden met een nummer waar ze je kunnen bereiken. Dat zou ik nu dus eerst doen. Zolang je vermoed dat hij toch van andere mensen is zou ik hem ook niet zomaar naar de dierenarts brengen ofzo. Eerst zorgen dat je erachter komt of hij daadwerkelijk baasjes heeft of echt een zwervertje is. En als hij vlooien heeft zou ik hem toch niet snel bij mijn eigen dieren laten, dan moet je die ook tegen vlooien behandelen lijkt mij. Succes met het beestje! :)

Ja er is een dierenasiel bij ons in de buurt, maar die vinden meestal geen goed thuis...
We laten hem ook meestal niet bij de rest van de diertjes, bij het konijntje kan ik niks aan doen.
En de kat glipt vaak naar buiten als ie er ook zit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:23

Waarom voer je zomaar een vreemde kat? Wie weet kan hij dat absoluut niet hebben.
Hang anders briefjes in de buurt op of bij de supermarkt met een foto van de kat. Zo kom je er snel genoeg achter of hij of zij een baas heeft. Maar zoals je er nu mee omgaat kan echt niet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:35

Ik vind het altijd echt zoooo irritant als anderen mijn kat voeren!!
Zo heb ik er al drie zien vertrekken. Ik zou dr maar mee kappen als ik jou was.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:54

och als mensen dan toch zo nodig willen voeren
dan aub niet die goedkope taroep

- de een gaat aan de diaree en heeft huidproblemen
- de ander een heeft speciaal voer ivm blaasgruis
- de derde zit er een aan de lijn , dus dieet voer of iig max hoeveelheid en dan aub even door geven hoeveel je gegeven hebt ,
dan weten we de hier ook of ze uberhaubt nog iets mag en zo ja hoeveel nog ..

liever heb ik dat ze gewoon NIET mijn katten voeren

had je uberhaubt al briefjes opgehangen ?
gebeld met amivedi ? , lokale da's ? , dierenambulance ?

of hoop je stiekum dat dat langhaartje blijft hangen en niemand er achterkomt dat die bij jou zit :=
je bericht klinkt alsof je der een beetje verlieft op bent geworden ...
en liever niks doet om de eigenaar te vinden ..

je weet dat jonge katers wel eens vaker onbedoeld de weg kwijt raken ?
misschien zit er nu wel ergens een heel verdrietig meisje die al 4 mnd der katertje kwijt is
en ondertussen de hoop (bijna) heeft opgegeven en bang is dat die is aangereden ... daar het al zolang duurt

onze jeweetwel kater is ook wel eens geschrokken van wat jongelui en schoot aan de overkant een steegje in
we zagen gebeuren en hoopten dat die als het wat rustiger was de weg terug zou vinden
hij is 3 mnd weg geweest voordat we m in de schuur bij iemand die m gevonden had , deze heeft gelukkig van alles gebeld
dat er een kat was aangelopen
hij was meer dood dan levend .. is echt nog maanden ziek geweest en de da had er ook een zwaar hoofd in
ofdat het ooit nog (helemaal) goed zou komen
hij is geen echte buiten kat en vangt ook niets , jaagt niet, rent eerder weg voor mus of muis
in tegenstelling tot de dames hier .. die overleven wel buiten , komen swinters nog met mollen thuis bv

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:13

Cayenne schreef:
Waarom voer je zomaar een vreemde kat? Wie weet kan hij dat absoluut niet hebben.
Hang anders briefjes in de buurt op of bij de supermarkt met een foto van de kat. Zo kom je er snel genoeg achter of hij of zij een baas heeft. Maar zoals je er nu mee omgaat kan echt niet.

Als de kat het niet kan hebben, of baasje wil het niet,moet baasje gewoon de kat thuis houden.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:18

Diablo schreef:
Cayenne schreef:

Als de kat het niet kan hebben, of baasje wil het niet,moet baasje gewoon de kat thuis houden.

Wat is dat nou weer voor antwoord :=. Je moet gewoon van andermans dieren afblijven.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:30

sorrie hoor maar als poezel door een vreemde tuin loopt en ze zetten daar voer klaar
vind je het dan raar dat ze gelokt worden ? het niet laten staan als ze de kans krijgen?
is de eigenaar dus fout?

poezels zijn bij ons altijd binnen poezen geweest
op 1 na , met 12 weken opgevangen in het wild geboren kat,( moeders was ook een wilde )
is enigste uit nest van 7 die het overleeft heeft
die is echt niet op te sluiten in huis of tuin , vangt vogels uit de lucht vanuit een boom
belletje ed werkt echt niet bij deze
hebben hier 2 meter hoog hek om de tuin staan , maar deze loopt zelfs ladders
om lekker in het zonnetje op het dak te liggen

klimt in boom en gaat via de boom aan de wandel , nooit ver of lang
boom maar
alle 3 zitten altijd binnen 1 minuut na roepen binnen

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:37

Tjah ook ik vind persoonlijk dat als jou kat bij iemand anders in de tuin loopt te klooien, dat je er weinig van kan zeggen als baasje.
En ja ik ben zelf katteneigenaar, en zou het ook niet waarderen, maar dat is dus de reden dat de katten bij mij de tuin niet uitkomen.
Ik hoef ook geen kat van n ander in me tuin.

Als het beestje er zo slecht en onverzorgd uitziet als de TS zegt, zal hij wel geen heel goed baasje hebben die hem duur dieetvoer voert.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:44

Vind het raar dat je zomaar een ´zwerfkat´ gaat voeren! Kom je nooit meer vanaf.
Nu jou kat met die andere kat in aanmerking is geweest, heeft die waarschijnlijk ook vlooien...
En castreren?! Vind het niet zo gek dat je moeder dat niet goed vind! Kost een hele hoop geld.
Ik zal ook de dierenbescherming bellen of naar het asiel brengen, en het voer niet meer onder het afdak oid zetten, komen ook muizen en andere katten op af.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:02

@dierenfan: wat een "leuke" mensen zijn er... na twee jaar een kat gevoerd hebben even de dierenambulance bellen als de aangehaalde kat geld gaat kosten... :(
Sowieso houd ik niet van "catnappen", zomaar iemands kat inpikken door hem te voeren...

TS: een poes laten dekken door een aanloopkat die er slecht uitziet...tja, jammer dat je niet eerst wat gelezen hebt over ziektes, en erfelijke afwijkingen...In mijn kattenrijke buurt heb ik hele drama's zien afspelen met kittens die doodgingen of verstoten werden (en daarna alsnog doodgingen) , omdat de ouders vrij en "blij" (en ziek) hun gang konden gaan... zo hebben mijn ex-overburen een héleboel kittens in de tuin kunnen begraven...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:53

nickyu schreef:
@dierenfan
toch fijn te weten dat de dierenambulance iig weet hoe het zit ...
katten aids word in tegenstelling van de mens NIET door sexueel contact overgebracht
maar door bloed en speelksel - kan dus gebeuren bij vechten

http://www.dierentehuiszeist.nl/index.p ... &Itemid=64

en kan je nog 100den linken geven. De kater bijt zich vast in de nek van de poes (oh vandaar dat net gedekte poezen of niet geholpen poezen die op straat lopen vaak wondjes in de nek hebben) bij het dekken. Door bloed en speeksel wordt het over gebracht dus je zegt het zelf al, ja ook bij voortplanting heb je kans op besmetting met kattenaids....

http://www.dapnoordwestfriesland.nl/viruskat.html
en ja, als moeder het opgelopen heeft dan is de kans dus groot dat de kittens het ook hebben. En dat is niet te testen omdat het dan aangeboren is en dan herkend de snap test de kattenaids niet. Vandaar dat de snap test om te kijken of een kat aids heeft alleen al hier door nooit 100% zekerheid geeft

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 00:01

Liesje89 schreef:
Ik vind het altijd echt zoooo irritant als anderen mijn kat voeren!!
Zo heb ik er al drie zien vertrekken. Ik zou dr maar mee kappen als ik jou was.

Moest het katje van mensen zijn, steken die er alle sinds helemaal geen moeite in ..
Die kleine ziet er echt niet uit, en krijgt niet de verzorging die hij nodig heeft. _-:(

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 00:04

Izie schreef:
Tjah ook ik vind persoonlijk dat als jou kat bij iemand anders in de tuin loopt te klooien, dat je er weinig van kan zeggen als baasje.
En ja ik ben zelf katteneigenaar, en zou het ook niet waarderen, maar dat is dus de reden dat de katten bij mij de tuin niet uitkomen.
Ik hoef ook geen kat van n ander in me tuin.

Als het beestje er zo slecht en onverzorgd uitziet als de TS zegt, zal hij wel geen heel goed baasje hebben die hem duur dieetvoer voert.

Dat dacht ik ook precies, aan dieet voer zal ie zeker niet zitten, ook is het beestje nogal mager.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:30

Als het dier er echt zo slecht uitziet....moet je als dierenliefhebber wel sterk in je schoenen staan om het aan z'n lot over te laten. Ik zou dat ook niet kunnen....want dat het van de buren verderop is is niet eens zeker. Is die wel van de buren dan mogen ze hun verantwoordelijkheid wel eens nemen om het dier goed te verzorgen.
Momenteel heb ik hier ook al maanden een kater lopen...weet niet van wie die is of dat het een zwerver is...het beessie is schuw en bang. Ik voer hem niet...dat doet hijzelf....door af te wachten wanneer de kust veilig is...sluipt hij door het luikje en vreet dagelijks zijn buikje vol. Zolang hij niet binnen steeds sprayt heb ik er vrede mee.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:54

Eerst langs alle huizen in de buurt gaan en vragen of ze een kat missen.

Mocht dat niet zo zijn, dan kun je bellen met www.amivedi.nl er worden daardoor heel veel dieren teruggevonden, en die mensen kunnen je vast ook verder helpen met wat je moet doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:27

Pff wat een vreemde reactie's hier.
Als je niet wilt dat je kat ergens anders eet moet je zorgen dat hij je eigen tuin niet uit gaat.
Het is nogal onzin om het hele blok te verbieden hun katten te voeren omdat jouw kat dan misschien mee kan eten.
En wat denk je wat ze op straat oppikken aan afval ed?
Zeker als je kat op dieet is en ziek wordt van ander eten, neem zelf je verantwoordelijkheid en houd je kat binnen ipv de verantwoordelijkheid op anderen af te schuiven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:29

JorisDy schreef:
Diablo schreef:

Wat is dat nou weer voor antwoord :=. Je moet gewoon van andermans dieren afblijven.

>;) Wat is dat nu weer voor antwoord? Zorg gewoon dat je kat niet bij anderen in de tuin kan komen dan kan hij ook niet het voer van andermans katten opeten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:42

JorisDy schreef:
Diablo schreef:

Dan moet je ook zorgen dat jouw dier uit andermans tuin blijft, heel simpel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 13:08

_Amigo schreef:
Vind het raar dat je zomaar een ´zwerfkat´ gaat voeren! Kom je nooit meer vanaf.
Nu jou kat met die andere kat in aanmerking is geweest, heeft die waarschijnlijk ook vlooien...
En castreren?! Vind het niet zo gek dat je moeder dat niet goed vind! Kost een hele hoop geld.
Ik zal ook de dierenbescherming bellen of naar het asiel brengen, en het voer niet meer onder het afdak oid zetten, komen ook muizen en andere katten op af.

Het is de enige kat die bij ons in de tuin komt, na zeker 8 jaar...
Ratten en muizen heb ik nog nooit zien langs komen in de stad waar wij wonen.
Dus ook niet in onze tuin.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 13:13

Ik veronderstel dat het beestje wel van iemand is, want zwervertjes zie je hier echt niet veel... Nooit zelfs.
Maar moest ie van iemand zijn, zullen die mensen hem amper voeren.
Ik slaag even terug in herhaling maar: Het beestje heeft klitten, en is mager.
Dat diertje zal dus zeker geen speciaale voeding krijgen.