Hond - meer grip op de vloer met poten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Hond - meer grip op de vloer met poten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:37

Hoi,

We hebben een bijna elf jarige leonberger, inmiddels is ze iets stijver aan het worden.
in combinatie met onze gladde stenen vloer komt ze moeilijk omhoog. Nu kwam ik op http://www.natteneuzen.nl hondenschoentjes tegen.

Dit idee:
Afbeelding

Heeft iemand hier ervaring mee?
of heeft iemand een andere oplossing zodat haar poten meer grip op de grond hebben? Ze glijd als het ware nu over de vloer.

annepaardoes

Re: Hond - meer grip op de vloer met poten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:20

Persoonlijk vind ik het een beetje sneu als de hond de hele dag met van die schoenen aan moet lopen.
Ik zou er zelf voor kiezen om op de plekken waar je hond veel ligt, stukken tapijt neer te leggen. Dan heeft je hond meer grip om omhoog te komen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:04

idd tapijt o.i.d. neer leggen of in elk geval haar ondersteuning geven aan de gewrichten. Dus ik denk aan glucosamine bijv. om te maken dat ze steviger op haar poten gaat staan.
Honden zijn niet gemaakt om hele dagen schoenen aan te hebben. De kans op poot problemen is behoorlijk aanwezig denk ik zo als ze dag in/uit schoenen aan heeft. Daarnaast is het maar de vraag of ze er op deze leeftijd nog wel aan gaat wennen. Denk dat je ze meer plezier doet met wat tapijt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:06

Ja :+ onze hond had de eerste al gesloopt voordat de laatste omgedaan was. Die had er een enorme pokkehekel aan :+

Wij hebben kleden/vloerbedekking op de plekken waar hij veel ligt zodat hij beter op kan staan (13 jarige alaskan malamute) Maar hij kiest er ook regelmatig voor om op het laminaat te gaan liggen. Dan zorgen we dat hij zoveel mogelijk uit eigen beweging op gaat staan, dan is hij voorzichtiger.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:14

Wegens medische redenen had mijn hond ze ook (zelfde merk, maar dan de hogere schoentjes). Mijn hond had ze binnen een paar minuten al uit. Ook vond hij ze vreselijk om aan te hebben.
Mijn ervaring met deze schoentjes is dat het heel lastig is om de goede maat te vinden, geen enkele maat paste echt perfect, dus niets zat comfortabel.
Ik weet niet of bij deze schoentjes ook aan de achterkant de zool een beetje doorloopt? Bij de mijne was dat wel zo, en door de stugge zool is het dan heel lastig om de poot te buigen en met de voetzool plat op de grond te staan.

Ik denk dat ik in jouw geval ook zou gaan voor tapijt op de vloer.

Ik had trouwens ook een topic over hondenschoentjes, mocht je hier toch mee door willen gaan, kan je dat wel even opzoeken. Daar kunnen wel wat nuttige tips in staan.

Edit:
Dit was het topic:
Hondenschoenen

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:07

Wij hebben ons tapijt ook onder de salontafel vandaan gehaald en in het midden van de kamer neergelegd voor de hond.
De reden waarom was dat onze oude hond (nu overleden) artrose had en moeite had om op te staan van onze gladde houten vloer. Met Oud en Nieuw hadden we hem ontspanningspillen gegeven omdat hij vreselijk bang was van het vuurwerk, maar toen kwam hij dus helemaal niet meer overeind. :(:)
Maar met het tapijt voor de mand ging het nog wel.
Onze oude hond is inmiddels al een tijdje overleden, maar het tapijt ligt er nog steeds voor onze andere honden. Die vinden het kleed helemaal geweldig en ze spelen en slapen er ook constant op. Het is echt hun speeltapijt geworden. :j