Ik heb een tijdje mijn rattenslang incl. groot terrarium (150 cm x 60 cm x 60 cm) en incl. alle toebehoren aangeboden op marktplaats, maar omdat er alleen maar (in mijn ogen) extreem laag geboden werd heb ik hem er maar weer afgehaald. Mensen vragen 25 euro voor alles inclusief! Ik weet dat een rattenslang niet heel veel waard is maar zo'n groot terrarium en alle toebehoren die erin zaten hebben me ontzettend veel gekost. Stel ik mij nu aan? Is het nou echt zo gek dat ik een bod van 25 euro veel te weinig vind? Ondertussen heb ik maar besloten om 'm zelf te houden en gewoon wat meer ruimte te maken in mijn minikamertje..
Dat had ik eerst maar toen kreeg ik helemaal geen reacties daarom had ik de prijsstelling veranderd in NOTK, paar mensen mailden met mijn richtprijs, ik antwoordde wat mijn richtprijs was en toen kreeg ik dus reacties als: 'ik bied 25 euro'
MirandaNH
Geplaatst: 31-08-12 13:29
Idd richtprijs aangeven of bieden vanaf.. Als je er geen prijs bij hebt staan zullen mensen altijd zo laag mogelijk proberen te bieden is mij opgevallen
Mijn terraria zijn ook voor redelijk weinig verkocht, rattenslangen zijn relatief makkelijk te fokken dus is er nu een beetje een overschot heb ik het idee. Het is op het moment gewoon niet echt een goede markt denk ik.
sommige dingen verliezen snel hun waarde en dit is misschien wel zoiets? Je zou het misschien nog op een reptielenforum kunnen proberen? Daar zitten de meer serieuze mensen hoewel die op mp vast ook wel actief zijn maar je weet maar nooit. Of je moet terrarium en slang apart verkopen?
Anoniem
Geplaatst: 31-08-12 17:09
Ik zou ze los verkopen. Als ik veel geld uitgeef aan een dierverblijf (even los van welke diersoort) dan wil ik zelf het beestje uit kunnen zoeken. Dit is nog vele malen meer het geval bij een diersoort waar er keuze genoeg is.
Een terrarium is tegenwoordig niet veel meer waard. Ik heb een keer een nieuw! terrarium gekocht van 100x50x50 cm voor maar 50 euro. Nee, ik ga dus geen 50 euro bieden voor een terrarium met een rattenslang, die er genoeg gratis af te halen staan op marktplaats... 25 euro is allicht te laag, maar ik weet niet wat jou richtprijs is? Ligt ook aan de verdere toebehoren en de kleur en grote van de slang natuurlijk.
Mijn richtprijs was zo'n 60 euro.. De slang is ongeveer 150 cm lang, en er zaten heel veel toebehoren bij. Maarja misschien wil ik er wel te veel voor hebben.. T maakt toch niet meer uit, ik hou 'm gewoon. Wilde m eerst weg doen omdat ik ben verhuisd naar een inieminie appartement (studentenkamer) maar ik heb al een geniaal plan in mijn hoofd zitten hoe ik alles toch kan laten passen