Cavia's doodgeslagen in Millingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Cavia's doodgeslagen in Millingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 01:00

MILLINGEN AAN DE RIJN - In het Gelderse dorpje Millingen aan de Rijn, nabij Nijmegen, is dinsdag een zak met 18 dode cavia's gevonden. Vermoedelijk zijn de dieren doodgeslagen.
Dat meldde de politie.

Een medewerker van de gemeente deed de lugubere vondst vlakbij een papiercontainer op het Ons Genoegenpad in het dorpje vlakbij de Duitse grens. De cavia's, zowel jonge als volwassen diertjes, lagen er waarschijnlijk pas enkele uren.

De politie heeft een foto van de cavia's verspreid via twitter en vraagt getuigen om zich te melden.

Voor de foto;
Let op! Foto is schokkend!
http://desmond.yfrog.com/Himg875/scaled ... &ysize=640
-----------------------------------------------------------

Dit zijn duidelijk rasdieren (Rassen; De kruldieren zijn Tessels of Merino's. De cavia's zonder krullen zijn Sheltie's of Coronets) en komen waarschijnlijk van een fokker.

Het is natuurlijk áfschuwelijk dat iemand dit gedaan heeft... Of het nou een fokker is geweest, een dief óf iemand die ze gewoon voor de lol had... Ik hoop dat iemand ze herkent en de eigenaar gevonden kan worden!

(Dit is geen discussie topic! Ondanks dat ze waarschijnlijk van een fokker komen, is het niet gezegd dat diegene ook degene is die ze omgebracht heeft. Rascavia's worden ook vaak gestolen, vooral de betere dieren)

Edit; Eventjes Beesten in Dieren veranderd... Er is in dit geval maar één beest en dat is geen cavia.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 30-08-12 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Alane

Re: Cavia's doodgeslagen in Millingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 01:03

Agossie, wat wreed.
Arme dieren.
In dit soort gevallen schaam ik me mens te zijn.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 01:10

Vreselijk zeg. Ik snap niet hoe iemand dít kan doen. Dan moet je echt wel een flinke kronkel in je harses hebben hoor!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 01:21

Nou idd! Hoop dat ze de dader vinden en dat hij er niet zomaar vanaf komt. Een hoge straf krijgt diegene toch niet, maargoed de politie is iig op zoek en alles is beter dan hier gewoon mee wegkomen.

M'n bloed kookt door dit bericht... Als de eigenaar de dader is, waarom hebben ze die diertjes dan niet naar een opvang gebracht of verkocht aan een fokker? -:(- Wij hebben een caviaopvang en fokken de rassen die gedood zijn, voor herplaatsing hadden we ze gratis opgevangen en voor de fok had ik ze zo overgekocht....

Maarja dit soort mensen denken niet aan de dieren... Als ze er maar vanaf zijn. En als het gestolen dieren zijn, dan zouden ze al helemaal niet verkocht worden of naar een opvang gebracht...

-:(- -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:59

My God.....

er waren zoveel andere manieren geweest eraf te komen, zonder dat de diertjes hadden hoeven lijden.......

wat ziek, wat ziek :r

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:01

dit is zo erg maar waarom zou je dit doen
als je niet meer voor je dieren kan zorgen of ze niet meer wilt breng ze dan naar de opvang

nou is rond nijmegen eigelijk geen opvang maar om dit te doen ben je echt niet goed bij je hoofd

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:27

Idioten.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:25

Echt walgelijk dit |( Ik zat gisteren een artikel te lezen dat Nederland in de top 10 staat van dierenmishandeling -:(- Had ik niet verwacht :n

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:12

dat nederland er tussen staat is al erg zat maar dat hier zo weining aan gedaan word
ook mensen die dieren niet goed behandelen moeten hoger boetsen en gevangen straf krijgen

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:49

Te ziek voor woorden..... vreselijk....

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:52

Toen ik het artikel las, heb ik direct m'n caafjes uit hun hok gehaald en ze allemaal geknuffeld.. Kan er echt niet bij dat mensen dat kunnen doen, bij geen enkel dier..
Werd er echt een soort verdrietig van, wat een verknipte mensen lopen er rond zeg :\ Die arme, onschuldige diertjes..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:54

Ik heb de foto niet aangeklikt, omdat ik anders niet slaap vanacht. Echt vreselijk gewoon! Zieke mensen lopen er rond!! :r

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:57

Ik denk niet dat deze persoon er vanaf moest :n gewoon een zieke geest die dit soort dingen grappig vindt. :r walgelijk.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:26

Ik neem dit even mee naar ons forum. We hebben nameljik al eerder dieren terug kunnen leiden naar een fokker, misschien lukt het nu ook.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:07

vreselijk zeg! ook precies de rassen die wij hier hebben... wie verzint nou toch zoiets... walgelijk, echt walgelijk! en al zouden ze hem/haar vinden, wat zal er mee gedaan worden? die krijgt vast geen zware straf... wat hij/zij wél echt verdient!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:12

Bah, bah, bah, hier heb ik geen woorden voor :(

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:23

wat een idiooot! Hoe kunnen mensen zo weinig gevoel hebben voor die arme lieve beestjes ;(
Oppakken zulke mensen zal ik zeggen! -:(-

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:19

wat vreselijk, dat er zulke mensen bestaan bah :( ! ik krijg echt de rillingen hier van... je zou je caafjes maar zo aantreffen ;(