derde ooglid blijft zichtbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

derde ooglid blijft zichtbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:40

hee,

wij hebben een Basset Hound met de wel bekende oogproblemen.
Nu heeft hij werkelijk overal last van waar een hond last van kan hebben maar zijn ogen zijn altijd goed geweest.

Nu is sinds gisteren avond bij zijn rechteroog alleen nog zijn derde ooglid te zien. Dat vliesje wat je normaal alleen ziet als je zijn oog open doet als hij ligt te slapen.
Er komt geen pus uit en het oog zelf lijkt mij helder. Hij houd het ook gewoon open en heeft geen koorts. Hij lijkt er logisch alleen niks mee te zien. Nu is die al wel 7jaar hier in de zelfde omgeving vanag pups afaan dus de weg kent die natuurlijk goed.

Morgen gaat die naar de dierenarts dat zowiezo.
Maar waar kan ik me op voorbereiden, herkent iemand dit?

grt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:16

Hoe zie je het?
In zijn ooghoek een stukje roze ooglid?
Zo ja, doe ik hier altijd druppelen met weleda ogentroost als eerste hulp.
Vaak is dat afdoende!

En anders krijg je morgen vast iets van Cafzalf mee.
Dierenarts druppelt morgen het oog van je hond met groen spul, om eventuele oogbeschadigingen op te sporen.

dierenfan

Re: derde ooglid blijft zichtbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:26

cafzalf zou ik niet aannemen (persoonlijk) als enigste zalf. cavasan werkt niet echt heb ik altijd het idee. Ik kan cavasan blijven gebruiken bij mijn honden en konijnen maar dan gebeurd er niets. Voor de andere oogzalven echter moeten eerst dingen (ontstekingen, beschadigen) uitgesloten worden voordat ze deze durven te gebruiken. Cavasan is een middel dat je altijd in het oog kan doen wat er ook aan de hand is. Het maakt het oog wat vettig zodat het dier er minder last van heeft. Is het een onschuldig iets dan zal het beteren omdat het dier zelf niet steeds zijn oog overal langs wrijft echter als het minder onschuldig is dan werkt het middel dus niet.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 07:28

Je ziet het hele derder ooglid, het oog zie je zeg maar niet meer behalve als je zijn oog van boven iets optild. Bedankt voor deze tips alsvast!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:38

Jeetje dat is weird!
Succes bij de da, ben benieuwd!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:50

Het is moeilijk om iets te kunnen zeggen, daarvoor zou je een foto moeten plaatsen. ;)

Ben benieuwd wat de dierenarts gaat vinden, succes! :)