help, hond met artrose?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

help, hond met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:15

Hoi,,

Vandaag viel het me op dat onze hond alleen wilde zitten, we zijn direct naar de dierenarts geweest, hij dacht dat het misschien artrose was, we hebben pijnstillers voor haar meegekregen.

Ze is 11 jaar, en goed op gewicht, ik ben echt zó bang dat ze doodgaat, ik heb haar al mijn hele leven en we zijn samen opgegroeid.

Iemand een idee of je hond moet worden ingeslapen bij artrose?

Henrieke_

Re: help, hond met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:17

Er zijn prima voedingen en medicijnen tegen artrose. :)
Dus ik zou niet direct aan inslapen denken.

Hoe is het als ze 's ochtends uit de mand komt?

Groetjes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:26

Mijn mechelse herder heeft ook artrose, ik geef hem als het echt erg is pijnstilling. Dat zie je vast als je je hond goed kent!
Met koud weer een dekje op... jawel net zoals een paard en hij heeft een mini shetland dek!Daar loopt hij dan de hele dag mee rond tot ik thuis ben. Met regen krijgt hij er een regen dak bij om.
Zorgen dat hij niet te koud ligt, dus koude vloer is vaak funest!
Nu zijn mijn honden de hele dag op stal en de kantine is als het koud is wel verwarmd, maar niet zo heel best.
Gelukkig en waarschijnlijk net op tijd voor Argos, gaan we voor de winter verhuizen naar een andere locatie, waar de kantine beter verwarmd is en ik zelf bij ga wonen!
Dan kan hij lekker thuis in de kamer op de bank blijven als het koud is!
Argos ( mechelse herder) is 12 jaar!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:30

heb hem nog niet uit de mand zien komen 's ochtend.

dit is pas de eerste dag.

moet ik nu juist wel of niet wandelen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:33

Onze golden heeft ook artrose.
Hij krijgt elke ochtend een pijnstiller.
De dierenarts adviseerde om bij de drogist/apotheek glucosamine te kopen om door het voer van de golden te doen.

Je kan wandelen, niet te ver, niet gooien met ballen (draait de hond raar).

Herder van mijn schoonzusje is 13 jaar geworden ondanks de artrose.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:38

_haflinger schreef:
heb hem nog niet uit de mand zien komen 's ochtend.

dit is pas de eerste dag.

moet ik nu juist wel of niet wandelen?

Niet te lange afstanden, want dan zie je dat het de volgende dag alleen maar minder gaat, heeft dan nog ergere spierpijn daardoor.
zou me niet te druk maken, en gewoon eens even kijken hoe het de eerste tijd gaat.
Misschien heeft hij er nu last van (daar heeft ze pijnstillers voor) en gaat het hierna een hele tijd goed!

:)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:51

oké bedankt. vaak per dag wandelen? las dit ergens op internet dat vaak wandelen goed is, maar niet te ver

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:19

nee van artrose gaan honden ip niet meteen dood hoor,je kan er nog een heleboel aan doen,in ieder geval zou ik wel supplementen bij gaan voeren,sacha's blend schijnt heel goed te zijn,vroeger heb ik mijn eerste hond acproh dynan gegeven voor de atrose bij haar hielp dat heel goed en 1 van mijn honden hier krijgt op het moment arthro 5 van gulcosamine.com

en rust roest,zwemmen is heel erg goed ,en wandelen ,in ieder geval wel in beweging houden,alleen niet overbelasten...

en in veel gevallen helpt een pijnstiller geven bv metacam,rimadyl ed zijn goede pijnstillers bij artrose.

wat ook kan zijn is dat je hond mss wel last heeft van spondylose,dat zou ik wel in de gaten houden ,dat zit meestal in de onderrug...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:32

Die van mij blijkt artrose te hebben en ocd in beide spronggwrichten kwam ik vorige week achter.
Ze is 'pas' 8 dus ik hoop dat ze nog een tijd mee kan.

Ik houd niet van permanente pijnstilling dus daar doe ik ook niet aan.Ze heeft nu 4 dagen pijnstillers gehad omdat het gewricht op dat moment erg geirriteerd en dus heeel dik was. Inmiddels is de zwelling afgenomen en ben ik gestopt met de pijnstillers.
Ik ben wel gestart met soulmate, een voedingssupplement met o.a. glucosamine om alles soepel te houden. Dit zal ik wel permanent blijven voeren.
Vorige week liep mijn hond nog op 3 poten, nu is ze weer fit en actief als altijd. Ik heb erg goede verhalen gehoord over soulmate van mensen die dit ook voeren en vooralsnog lijkt mijn hond er erg goed op te reageren!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:01

Onze oude hond heeft het nog heel wat jaartjes uitgehouden met milde pijnstillers en speciaal voer van de dierenarts voor honden met artose (J/D van Hill's).
Vaak kleinere afstandjes lopen ipv 1 of 2 lange wandelingen en niet meer met balletjes gooien of naast de fiets laten rennen.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:16

het gaat al een stuk beter met haar! ineens loopt ze ook weer normaal enz.. misschien was het toch een gewone buikpijn ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:11

als je zekerheid wil hebben of het pijn was dan heel rustig de pijnstilling verlagen en kijken hoe ze het blijft doen. Ben je onzeker? Dan even een afspraak maken bij een orthopeed (veel beter dan bij een algemene DA) en even foto's laten maken en ze laten bekijken. Is vaak niet enorm prijzig en je weet precies waar je aan toe bent.

Verder kan het zeker geen kwaad een oudere hond in elk geval glucosamine bij te gaan voeren.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:22

Mijn oudere hond heeft al van haar 8 jaar ongeveer artrose. Krijgt hiervoor een voedingssuplement voor, volledig natuurlijk en deed het hier erg goed op. Nu is ze 12,5 jaar, en nu begint ze eigenlijk wel te verslijten. Ze heeft nog goede dagen (inclusief puppykuren :-) ), maar ook slechtere dagen ondertussen.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:27

Beetje olie door het voer, evt een suplement erbij en meerdere keren per dag kleine stukjes lopen.
En als de ochtenden kouder worden of als het veel regent of vriest idd een lekker dekentje om haar te helpen warme spieren en botten te houden.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:34

Mijn Catalaanse Herder had artrose, spondylose en en twee geopereerde knieën achter na het scheuren van de kniebanden. Vanaf dat ze een jaar of tien was kreeg ze pijnstillers. We zijn al eerder Bone & Joint van Techni-Cal gaan voeren. Ze is zonder al te veel problemen 14 jaar geworden.
En idd wat Aerdenhout zegt: opletten met kou!